Voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Ivo_de_Pivo
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 04 aug 2023, 22:15

Voorstellen

Berichtdoor Ivo_de_Pivo » zo 06 aug 2023, 22:18

Hallo allemaal,
De laatste weken heb ik dit forum weer weten te vinden. Ik las al vaker mee, maar had mij nooit geregistreerd. Nu ik op zoek ben naar een nieuwe machine ben ik in mijn spaarzame vrije uurtjes aan het gebruiken om te beslissen welke het moet worden. Ik had al een tijd de Machine van Solis. Deze ging stuk en heb deze vervangen voor een tweedehands nieuwe Solis….
Deze ging echter ook stuk….
Dus ging kijken naar wat anders. Die Solis kon wel weer gemaakt worden, zit nu nog met die Solis. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om die zachte, zoete espresso eruit te halen. Altijd te zuur en bitter.

Geld is gespaard, van de week ga ik naar van Pommeren. In mijn beleving hebben ze daar de meeste verschillende machines staan. Of kent iemand net zo’n uitgebreide winkel in omgeving Haarlem?

Ook tweedehands gezocht, maar dan heb ik toch ook wel vaak net een dingetje wat mij tegenstaat.

O ja, wat was ik aan het doen? Voorstellen, mijn naam is Ivo en woon in de omgeving van Haarlem. Ik vond als kind mijn eerste slok koffie al lekker en kan niet meer zonder. De laatste jaren mij steeds meer gaan verdiepen. Ik wil nu is een keer echt de smaken uit de koffie halen die op de verpakking staat aangegeven.

De laatste tijd bestel ik vaker bij de Eenhoorn. Daarvoor ook vaak bij Brandzaak. Helaas is de Kale Jonker in Haarlem en Leiden met pensioen.

Beoogde nieuwe machine
Met exacte temp- en drukregeling. HX of dubbele boiler maakt mij niet zo veel uit. Als deze maar niet te groot is, degelijk en veel plezier van heb. Enkele boiler sla ik denk ik liever over. Profitec staat momenteel bovenaan.
Mahlkönig Home X54, ECM Synchronika met flow control.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15195
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » zo 06 aug 2023, 22:38

Welkom Ivo!

Wat voor machine zoek je, welke vind je er tot nu toe mooi uit zien? Een Pavoni of een E61 machine?

Heb je het beginners-item hierover al gelezen en wat vond je daarvan?

viewtopic.php?f=50&t=12901
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13298
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » zo 06 aug 2023, 23:37

Hartelijk welkom Ivo!

Goed dat je nu voor een degelijke machine gaat als je zo warm loopt voor goede koffie!

Qua maler? Een Eureka XL? Of een Niche? Spannend, geniet van het avontuur.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » ma 07 aug 2023, 09:10

Welkom Ivo,
Ik wens je een fijne zoektocht en ik zal met plezier je verslagen lezen!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Voorstellen

Berichtdoor Madencio » ma 07 aug 2023, 10:07

Welkom Ivo!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk

La Pavoni / DF83

Ivo_de_Pivo
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 04 aug 2023, 22:15

Re: Voorstellen

Berichtdoor Ivo_de_Pivo » di 08 aug 2023, 15:14

Welkom Ivo!

Wat voor machine zoek je, welke vind je er tot nu toe mooi uit zien? Een Pavoni of een E61 machine?

Heb je het beginners-item hierover al gelezen en wat vond je daarvan?

viewtopic.php?f=50&t=12901
Dank, ik heb inmiddels al een mooie gevonden. Het is een ECM synchronika met flow control geworden. Ik kwam ineens een advertentie op MP tegen. Een twee jaar oude Synchronika kon ik gewoon niet laten staan. Ik wilde eigenlijk wat simpelers en kleiner, maar dit was zo’n goeie deal.

Ik heb dit topic idd gelezen. Mijn huidige maler de Mahlkönig X54 en de Synchronika staat er niet bij zie ik🙈.

Aardig aan het oefenen geweest vandaag. Maler op de fijnste stand met 18 gram lijkt een goed shot op te leveren. Bonen van Brute Bonen met een VST bakje van 17 gram. 16 grams bakje van ECM was het nog niet helemaal. Nog aardig wat uit te zoeken allemaal.
Ben benieuwd wanneer ik aan de flow control toe ben.
Mahlkönig Home X54, ECM Synchronika met flow control.

Ivo_de_Pivo
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 04 aug 2023, 22:15

Re: Voorstellen

Berichtdoor Ivo_de_Pivo » di 08 aug 2023, 15:15

Iedereen verder dank voor het reageren.
Mahlkönig Home X54, ECM Synchronika met flow control.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5654
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » di 08 aug 2023, 15:38

Mooie machine! Succes ermee.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13298
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 08 aug 2023, 15:40

Leuk! Genieten!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten