Re: Beste Mensen even voorstellen

11
Het valt mij op dat er voor de Quickmills met kekke kleurtjes meer wordt gevraagd en dat ze sneller weg zijn dan de zwarte (en minder vaak de witte). Het zal een kwestie van vraag en aanbod zijn.
Let ook op de portafilter: de oudere types hebben een lichtere variant dan de nieuwe, die van messing zijn en dus zwaarder en beter. En vermijd de Quickmill 810 die omgebouwd zijn voor koffie in plaats van ESE servings. Die schijnen te gaan lekken.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

12
fob schreef:Het valt mij op dat er voor de Quickmills met kekke kleurtjes meer wordt gevraagd en dat ze sneller weg zijn dan de zwarte (en minder vaak de witte). Het zal een kwestie van vraag en aanbod zijn.
Jaa daar was ik ook wel een beetje achter gekomen. Nu ik er wat meer naar gekeken heb vind ik het wel nog lastig om een definitieve beslissing te maken qua machine. Vooral de keuze tussen de Silvia en de 820 is lastig. De 820 trekt mij aan vanwege het kleine formaat en het uiterlijk. Ook het thermoblock heeft zo zijn voordelen, snel op temperatuur en weinig last van kalk. Maar de Silvia is Mischien wat meer future proof omdat die ook meer up te graden is. Wat denken jullie daarvan? Echt bedankt al voor alle tips en ervaringen! Helpt echt met het kijken naar alle opties.

14
Ik heb ervaring met de QuickMill en de Silvia. Als ik weer aan het begin zou staan van een ontdekkings-koffiereis zou ik weer bij een QuickMill beginnen, wij hebben dan de voorloper van de 2820. Zeer eenvoudig mee te werken en met een goede maler erbij maak je heel goede koffie. De Silvia had ik 2 jaar geleden gekocht voor mijn vrouw. De QuickMill was 20 jaar geworden en ik dacht dat hij het wel zou gaan begeven. Mijn vrouw vond de bediening van de Silvia maar niks en nu werk ik met wee machines op mijn werkkamer, naast de Pavoni nu dus ook de Silvia. Met de Silvia maak ik ook prima koffie. Mijn vrouw weer samen met de QuickMill, hij blijft het maar doen. Snel te gebruiken, eenvoudig schoon te maken en heel makkelijk in het onderhoud.
Qua vormgeving vind ik de 820 net iets te iel,vandaar dat wij blij zijn met de QuickMill Aquaviva in de keuken.

Toevoeging: het was wel een lang proces voordat ik echt goede koffie maakte met de QuickMill. Aan de andere kant, met de Silvia ging het ook niet binnen twee dagen. Omdat ik die in het begin maar heel weinig zelf gebruikte heeft dat ook een paar maanden geduurd voordat ik regelmatig goede bakkies had.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

15
(ik heb alleen ervaring met een Silvia die gemod is, dus mijn mening met een korreltje zout nemen)
Volgens mij kun je (met wat modden) een betere espresso zetten met een Silvia, omdat de temperatuur stabieler en nauwkeuriger in te stellen is. Echter, dit verschil zal niet mega groot zijn. Ook gaf je aan dat je van cappuccino's houdt, dan maakt dit verschil in espressokwaliteit minder uit. Ik denk dat beide machines voor jou dus goed zullen werken en dat het verschil in smaak (zeker in een cappuccino) minimaal zal zijn. Dus ik zou vooral kijken naar andere zaken die je al noemde als vorm, opwarmtijd, hoe ze stomen enzovoort.

17
Misschien had je deze al gevonden, maar in dit filmpje worden beide machines met elkaar vergeleken.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

18
HanR schreef:Stomen met een Quickmill blijft een uitdaging.
Een goede Silvia met pid kost 2e hands rond €400,-..
Kijk ook eens naar een ECM Botticelli/Casa.
Zonder pid redelijk temperatuurstabiel en stoomt goed. Alleen even wennen aan de vaste stoompijp.
Het scheelt dat ik eigenlijk alleen espresso drink dus dan is stomen niet echt een dealbreaker als dat minder is. Ik zal inderdaad dan ook eens kijken naar dat apparaat.