even voorstellen en vraag

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
BoyJ79
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 21 nov 2022, 19:06

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor BoyJ79 » do 14 dec 2023, 20:17

Hier een hele tevreden Marax gebruiker! Mooie machine met een relatief kleine voetprint. Binnen 20-25 minuten op temperatuur. Stabiele zettemperatuur die ook aan te passen is.
Is mijn eerste machine en heb in mijn leercurve naar het perfecte bakkie nooit beperkingen in de machine ondervonden.
Het enige wat ik miste aan de machine was een zetgroep thermometer. Het niet kunnen aflezen gaf onrust. Dit is de enige upgrade die ik heb gedaan. Door de temperatuur te 'kunnen' aflezen weet je dat de zettemperatuur stabiel is. Daarmee is het ook meteen een upgrade die je kan missen ;) maar wel eentje die rust in het hoofd geeft.

Na een jaar gebruik kan ik zeggen dat het een fijne machine is die perfect doet wat hij moet doen, espresso zetten.

Daarbij wel gezegd hebbende dat ik me op dit moment erg aangetrokken voel tot de levermachines en de vraag van Dirk Jan dan ook een hele goede vind.
Ik ben mezelf continu aan het overtuigen dat ik geen enkele reden heb van de Marax af te willen. Meteen overstappen naar een lever bespaard je deze interne strijd :D
Lelit MaraX _ Eureka Mignon XL

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor doubleshot » vr 15 dec 2023, 05:42

Je bent nog niet toe aan een Strega?

Misschien inspireert dit: https://youtu.be/uIi5U0N3wOY?si=UZuyq3_e3FP9JCY-
Dit leek me ingewikkelder dan semi-automatisch, ook na bezoek aan eerder genoemde winkels. Video lijkt idd anders te suggereren. Dank hiervoor en voor de extra variabele ;-)
Is er een experience plek waar je zelf verschillende machines zou kunnen proberen?

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor doubleshot » vr 15 dec 2023, 06:25

Ondertussen nieuw rabbit hole aan Strega psm ontdekt.. 😉🙈

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor ErikvW » vr 15 dec 2023, 08:03

De PSM mod maakt dingen niet moeilijker, eerder makkelijker.

Een Strega is niet moeilijker dan een E61. En ik zelf vind het onderhoud makkelijker, ik schroef hem periodiek zelf uit elkaar. Een Strega vraagt enige spierkracht en een correcte, iets hogere, opstelling. Van de hevels is de strega een machine die het zwaarst werkt om de hendel aan te spannen.

Nogmaals. Ik ben zeker niet onpartijdig.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor omeCo » vr 15 dec 2023, 09:29

Je bent nog niet toe aan een Strega?

Misschien inspireert dit: https://youtu.be/uIi5U0N3wOY?si=UZuyq3_e3FP9JCY-
Dit leek me ingewikkelder dan semi-automatisch, ook na bezoek aan eerder genoemde winkels. Video lijkt idd anders te suggereren. Dank hiervoor en voor de extra variabele ;-)
Is er een experience plek waar je zelf verschillende machines zou kunnen proberen?
Als Amersfoort voor jou te bereizen is, dan kan je binnenkort eens snuffelen aan een hevelmachine en kijken of het wat voor je is. Het gaat dan om onderstaande knaap die ik bij Little Roastery aan het opknappen ben. De zetgroep is vrijwel gelijk aan die van een Profitec 800 en de Londiniums muv de Vectis.

Het is een andere machine dan een Strega, maar het idee is hetzelfde.

Afbeelding

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor doubleshot » vr 15 dec 2023, 09:33

De PSM mod maakt dingen niet moeilijker, eerder makkelijker.

Een Strega is niet moeilijker dan een E61. En ik zelf vind het onderhoud makkelijker, ik schroef hem periodiek zelf uit elkaar. Een Strega vraagt enige spierkracht en een correcte, iets hogere, opstelling. Van de hevels is de strega een machine die het zwaarst werkt om de hendel aan te spannen.

Nogmaals. Ik ben zeker niet onpartijdig.
Haha, no worries.
Heb al weer boel info te verteren, budget is daarbij ook een dingetje

doubleshot
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 20:58

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor doubleshot » vr 15 dec 2023, 09:35

Je bent nog niet toe aan een Strega?

Misschien inspireert dit: https://youtu.be/uIi5U0N3wOY?si=UZuyq3_e3FP9JCY-
Dit leek me ingewikkelder dan semi-automatisch, ook na bezoek aan eerder genoemde winkels. Video lijkt idd anders te suggereren. Dank hiervoor en voor de extra variabele ;-)
Is er een experience plek waar je zelf verschillende machines zou kunnen proberen?
Als Amersfoort voor jou te bereizen is, dan kan je binnenkort eens snuffelen aan een hevelmachine en kijken of het wat voor je is. Het gaat dan om onderstaande knaap die ik bij Little Roastery aan het opknappen ben. De zetgroep is vrijwel gelijk aan die van een Profitec 800 en de Londiniums muv de Vectis.

Het is een andere machine dan een Strega, maar het idee is hetzelfde.

Afbeelding
Dat zou tof zijn. A'foort is half uurtje, dus maak graag gebruik van aanbod

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: even voorstellen en vraag

Berichtdoor omeCo » vr 15 dec 2023, 10:10

Hou het topic over de KvdW maar in de gaten. Als de machine klaar en aangesloten is zal ik het daar wel laten weten.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron