DrankDier hier

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Drankdier
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 27 dec 2023, 16:26

DrankDier hier

Berichtdoor Drankdier » do 28 dec 2023, 16:33

Hallo allen,

Ik heb al wat topics op dit forum gelezen en het leek mij daarom toch handig om even een account aan te maken en mij voor te stellen.
Mijn naam is Dennis en ik woon in omgeving Rotterdam/Dordrecht. Ik heb passie voor vinyl, gedistilleerde dranken (met name rum) en espresso.
Ik heb met meerdere machines ervaring maar huidige setup bestaat nu uit een oude vibiemme domobar super, eureka mignon en uiteraard een moccamaster.
Mede de reden dat ik mij op dit forum aanmeld is omdat de vibiemme in de toekomst weg mag en ik opzoek ben naar een lever machine voor in de nieuwe keuken. Ik neig naar een londinium vectis en heb ook het vectis draadje al gelezen, echter heb ik nog geen haast in de aanschaf.

Hier volgt nog een fotootje van de huidige setup.
IMG_20231109_201321.jpg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: DrankDier hier

Berichtdoor fransg » do 28 dec 2023, 16:57

Welkom! Mooi spul, daar red je het nog wel even mee in 2024 ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: DrankDier hier

Berichtdoor Dirk Jan » do 28 dec 2023, 18:41

Welkom, veel plezier hier.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

DrankDier hier

Berichtdoor manduca » do 28 dec 2023, 19:58

Welkom!
Al een mooie setup!




(en ik ga denk ik afscheid nemen van een van mijn twee Londinia….)
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: DrankDier hier

Berichtdoor gilleko B. » do 28 dec 2023, 20:43

Zet er een paar flessen Don Papa bij en je houdt het zeker en vast nog wel een tijdje uit. Mooi en veel plezier en wijsheid met de koopklieren hier toegewenst




Drankdier
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 27 dec 2023, 16:26

Re: DrankDier hier

Berichtdoor Drankdier » do 28 dec 2023, 21:37

Welkom! Mooi spul, daar red je het nog wel even mee in 2024 ;-)
Jaa in principe wel, had eerst een ECM maar daarvoor is deze domobar super in de plaats gekomen. Is een oud beest uit 2004, gekocht van de 1e eigenaar inclusief Italiaanse import papieren.
Baal eigenlijk dat hij weg moet want ik ben helemaal tevreden over het doen en kunnen van deze vibiemme (je doet er niet zomaar een ECM voor weg). Maar hij is waarschijnlijk na de verbouwing net te breed voor het aanrechtblad van de nieuwe keuken...
Wellicht gaat hij naar een maat die ik enthousiast kan krijgen om in de espresso wereld te duiken, en anders zet ik hem bij interesse te koop op dit forum.

Drankdier
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 27 dec 2023, 16:26

Re: DrankDier hier

Berichtdoor Drankdier » do 28 dec 2023, 21:41

Welkom!
Al een mooie setup!




(en ik ga denk ik afscheid nemen van een van mijn twee Londinia….)
Bedankt!
Wellicht kan je me als je zover bent laten weten welke. Misschien sluit hij aan op wat ik zoek en heb je al een geïnteresseerde koper :).
Zag ook al een mooie L1 luxe op marktplaats staan maar die is volgens mij qua diepte net zo groot als de vibiemme die ik nu heb.
Mocht ik geen 2e hands vinden ga ik voor de vectis. Vind die wel heel tof ook gezien zijn simplistische werking, moderne uitstraling en compacte formaat als pluspunt voor vriendin lief.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: DrankDier hier

Berichtdoor manduca » vr 29 dec 2023, 12:45

Die L1 Luxe was orgineel van Fransg, daarna van mij, toen van bobbee, daarna van zijn broer en helaas alweer te koop…
Maten zijn gelijk aan een huidige LR24 (en mijn Compressa) volgens mij.

Mijn L1P is hoger, maar een stuk minder diep.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: DrankDier hier

Berichtdoor Barista74 » vr 29 dec 2023, 16:52

Welkom op het forum.

Ik weet niet of er een lever machine hiervoor geschikt is. Maar misschien goed om na te denken over een vast water aansluiting op de machine bij je nieuwe keuken.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Drankdier
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 27 dec 2023, 16:26

Re: DrankDier hier

Berichtdoor Drankdier » vr 29 dec 2023, 19:41

Welkom op het forum.

Ik weet niet of er een lever machine hiervoor geschikt is. Maar misschien goed om na te denken over een vast water aansluiting op de machine bij je nieuwe keuken.
Thanks voor het meedenken, ik heb het ook overwogen. Maar als ik naar mezelf kijk ben ik niet zon fan van vaste wateraansluiting voor de piston. Ik zie voor mij persoonlijk meer nadelen dan voordelen hierin.
Mede daarom lonk ik ook naar de vectis.


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron