Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Even voorstellen

Berichtdoor MeZZiN » vr 26 jan 2024, 16:00

Hallo,

Al een hele tijd bezig met koffie maar nu weer er in aan het duiken. Dit omdat de keuken nu redelijk klaar raakt en we eindelijk een tijd en ruimte hebben voor koffie :)

Dus mijn voorland is ooit jaren terug begonnen met Nespresso professional machine gratis bij de keuken. Prima koffie maar toch een upgrade willen dus na wat jaren gedaan naar een Rancilio Silvia. Wilde nog een maler kopen alleen voordat die er was was helaas de pomp het begeven plus nog wat meer dingen dus helaas enkeltje mileustraat. Had hem toen heel goedkoop tweede hands gekocht en was al redelijk verroest.

Weer even terug naar nespresso voor de time being plus kids en weinig tijd. En elke dag op werk al koffie dat thuis drinken zeldzaam werd. Nog met eigen cups geprobeerd van een kickstarter maar toen een grote verhuizing en daarna eigenlijk te druk met te veel dingen.
Dus in het nieuwe huis prima met de nespresso af een toe een kopje en verder minder goede koffie op het werk. Maar goed de nespresso gaf het na jaren ook op. Kan veel zeggen van nespresso machines maar ze houden het lang vol. Plus redelijke koffie.
Plus dit huishouden is een mega thee drinkers huis.
Dus toen even zonder koffie en tijdens corona en wat verbouwingen moest er toch weer iets aan koffie komen dus begonnen met redelijke goede gemalen koffie en een aeropress. Super simpel en lekker gewoon. ook zonder verse bonen. En iedereen die op bezoek kwam complimenten voor de koffie dus tijd voor weer terug naar mijn originele wens om weer lekker koffie te maken thuis.

En voor onderweg hebben een makita LXT koffie machine (senseo) erg handig en nee niet geweldige koffie maar beter dan wat je kan krijgen onderweg. Plus onze frunk is dan een complete breakfast bar koffie thee en broodjes helemaal top als we naar zuid frankrijk gaan en voor in het huisje hebben de aeropress (niet handig voor onderweg iets te veel rommel)

Dus voor nu aeropress en we hebben toch maar even een nespresso (zo mini ding super compact) gehaald zodat mijn vrouw voor iedereen een goede bak kan neer zetten. De Aeropress is te veel werk voor haar. Maar goed de ruimte is wel voor mij om al eerste een bonnen maler te halen. Ooit voor mijn silvia ook willen kopen alleen doen was maler land heel anders en de keuze heel beperkt, Nu is er alleen zoveel keuze dat je er gek van wordt bijna.

Dus mijn voorliefde is espresso maar goed gezette andere koffie is ook helemaal prima. Op naar een goede maler halen. Zit nu tussen 2 te twijfelen de DF64 of een Timemore sculptor 64s/78s alleen die laatste is de niet KS prijzen behoorlijk hoog (bijna 2x de prijs van een DF64)

Dus mijn eerste stap een goede maler. ^_^ en met alle keuze is het een behoorlijke opgave.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MeZZiN » vr 02 feb 2024, 11:37

Maler zoektocht complete :) Het is een DF83 geworden nu alleen nog helemaal uitzoeken hoe alles werkt en er goede aeropress uit te halen en mijn moka pot mag ook weer mee doen. Met voorgemalen koffie wordt het niet. Dus nu met verse gemalen mag hij weer mee doen.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron