Even voorstellen

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Jantje2847
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 mar 2024, 19:13

Even voorstellen

Berichtdoor Jantje2847 » wo 13 mar 2024, 19:43

Hallo mijn naam is Jan!

Ik ben al enkele jaren bezig met koffie en drink naast een goede filterkoffie ook graag cappucino en espresso.
Ik heb sinds enkele jaren een Bezerra Duo Top MN met een Eureka Mignon Specialita, en wil binnenkort toch op zoek naar een iets makkelijker apparaat, bijv. een Sage Barista Touch Impress. Doordat het wat meer tijd kost doe ik het toch te weinig en niet iedereen kan thuis een bakje koffie zetten met de Bezerra, maar drinken het wel graag. :lol:

Naast een espresso machine, ben ik ook veel bezig met de Aeropress en andere koffiezet methoden.
Ik kijk ernaar uit om samen met jullie te kletsen over alles omtrent koffie.

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Even voorstellen

Berichtdoor MichaelvDuuren » wo 13 mar 2024, 19:55

Hallo mijn naam is Jan!

Ik ben al enkele jaren bezig met koffie en drink naast een goede filterkoffie ook graag cappucino en espresso.
Ik heb sinds enkele jaren een Bezerra Duo Top MN met een Eureka Mignon Specialita, en wil binnenkort toch op zoek naar een iets makkelijker apparaat, bijv. een Sage Barista Touch Impress. Doordat het wat meer tijd kost doe ik het toch te weinig en niet iedereen kan thuis een bakje koffie zetten met de Bezerra, maar drinken het wel graag. :lol:

Naast een espresso machine, ben ik ook veel bezig met de Aeropress en andere koffiezet methoden.
Ik kijk ernaar uit om samen met jullie te kletsen over alles omtrent koffie.
Welkom Jan, mooi apparaat heb je al. Ik denk dat je veel spijt gaat krijgen als je naar een Sage met ingebouwde bonenmaler over gaat.

Je zou ook kunnen kijken naar een machine waarbij je de doses kunt instellen hoe lang een shot moet duren en dan stopt. En Ascaso Steel (uno of duo) bv. Deze zijn ook snel op temperatuur door het thermoblok(ken) en evt met PID en pre-infusie. Plus voor de WAF ziet hij er ook nog eens esthetisch erg goed uit.

Dan kan je wel gewoon je Specialita houden die is natuurlijk ook al op tijd in te stellen.

De Sage heeft volgens mij dezelfde functie maar met een veel minder maler etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » wo 13 mar 2024, 20:21

Nou inderdaad.

Aangezien je al dik tevree bent met de aeropress en andere filter zetmethoden zou ik zeggen hou de bezzera met eureka voor die occasional espresso of cappuccino of doe die set weg en ga alleen verder met de filterkoffie. Overstap naar een Sage is echt een aderlating ivm wat je hebt staan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Jantje2847
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 mar 2024, 19:13

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Jantje2847 » wo 13 mar 2024, 20:29

Dank voor de tips! Ik moet wel toegeven dat ik zo nu en dan een cappucino denk ik wel zal missen. Alleen voor die 3 kopjes die ik per week met deze dure machine zet is het natuurlijk zonde. Ik heb nog geen koffie op uit een Sage, maar heb me laten vertellen dat het in ieder geval een stuk lekker is dan uit een volautomaat, wat het alternatief zou zijn.

Vooral het onderhoud van die bezerra kijk ik nog wel eens tegen op. Vorig jaar nog weggebracht, 35 kilo aan machine in de auto en daarna 250 euro af gerekend voor ontkalken en andere zaken die vervangen zijn. Daar had ik geen tweede keer zin in, en het zelf doen zie ik ook niet zitten.

Misschien koop ik toch een Sage voor die cappucino die ik af en toe graag drink, en dan is mijn vriendin ook blij en kan er koffie mee zetten. Dan kan ik de filter koffie extra verfijnen en kan ik daar af en toe wat meer tijd aan besteden.

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Even voorstellen

Berichtdoor MichaelvDuuren » wo 13 mar 2024, 20:34

Dank voor de tips! Ik moet wel toegeven dat ik zo nu en dan een cappucino denk ik wel zal missen. Alleen voor die 3 kopjes die ik per week met deze dure machine zet is het natuurlijk zonde. Ik heb nog geen koffie op uit een Sage, maar heb me laten vertellen dat het in ieder geval een stuk lekker is dan uit een volautomaat, wat het alternatief zou zijn.

Vooral het onderhoud van die bezerra kijk ik nog wel eens tegen op. Vorig jaar nog weggebracht, 35 kilo aan machine in de auto en daarna 250 euro af gerekend voor ontkalken en andere zaken die vervangen zijn. Daar had ik geen tweede keer zin in, en het zelf doen zie ik ook niet zitten.

Misschien koop ik toch een Sage voor die cappucino die ik af en toe graag drink, en dan is mijn vriendin ook blij en kan er koffie mee zetten. Dan kan ik de filter koffie extra verfijnen en kan ik daar af en toe wat meer tijd aan besteden.
https://link.marktplaats.nl/m2092031103 ... nt=app_ios

Stuk goedkoper en makkelijker te onderhouden Afbeelding
Die Sage moet je ook onderhouden en dan ook nog eens de bonenmaler die erin zit Afbeelding just saying…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jantje2847
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 mar 2024, 19:13

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Jantje2847 » wo 13 mar 2024, 20:59

Het is wel een erg mooi ding moet ik zeggen. Ik zal eens kijken of dat wat voor ons is.
Ja klopt die Sage heeft ook onderhoud nodig, maar dat is volgens mij wel allemaal wat makkelijker thuis te doen.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » wo 13 mar 2024, 22:01

Euroquick levert ook QuicMill met thermoblock, kan je heel goede espresso's mee zetten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fob » do 14 mar 2024, 18:41

Ik moet wel toegeven dat ik zo nu en dan een cappucino denk ik wel zal missen. Alleen voor die 3 kopjes die ik per week met deze dure machine zet is het natuurlijk zonde. Ik heb nog geen koffie op uit een Sage, maar heb me laten vertellen dat het in ieder geval een stuk lekker is dan uit een volautomaat, wat het alternatief zou zijn.
Of je koopt een melkopschuimer en zet een cappuccino-achtige drank met sterke koffie uit de aeropress of mokkapot. Is ook lekker en zo doe ik het als ik met de tent op vakantie ben (melk opschuimen doe ik dan met een french press). Voor 3 kopjes in de week is een Sage of volautomaat ook een dure machine.

James Hoffmann heeft hier een filmpje over:
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Madencio » do 14 mar 2024, 21:16

Welkom! Ik moet het eens zijn met iedereen hier over Sage. Laatst had ik een vriendin die ook zo'n Barista Pro ofzo had gekocht, kreeg de maling van haar koffie maar niet goed. Lukte de ene keer wel, andere keer niet. Ik heen om te helpen etc. Blijkt de hele maler het gewoon niet goed te doen. Machine terug en een nieuwe voor in de plaats. Zou ik helemaal gek van worden als ik er honderden euro's voor neer zou leggen. Dus, er is veeeeul beters te krijgen voor minder geld, succes!
... / DF83

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fob » do 14 mar 2024, 22:15

Ook welkom trouwens!
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron