Even voorstellen!

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Dazzle
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 feb 2024, 11:22

Even voorstellen!

Berichtdoor Dazzle » zo 31 mar 2024, 17:08

Ik wil me even voorstellen op dit mooie forum. Afgelopen Kerst een Lunasea espressomachientje kado gekregen. Meer om te kijken of het zelf espresso maken met boontjes iets voor me is. Altijd met nespresso cupjes geleurd. Molentje erbij gekocht met wieken. Geen idee wat het allemaal in zou houden natuurlijk. Vh portafilter ook nog de bodem eraf gezaagd om er een naked van te maken. Via ArjenT5R op dit forum beland en me wat ingelezen en dan gaat er een hele wereld voor je open. Beetje net als mijn andere hobby (Volvo V70 '97) die ook zo is gestart en uiteindelijk geheel down the Rabbit Hole gegaan ben ik intussen in bezit van een nieuwe Rancilio Silvia V6 die ik van mijn vriendin heb gekregen (very nice :P ) en bij HanR een Bezzera Bb005 opgehaald. Prima combi om t verder onder de knie te krijgen. Uiteraard met een naked portafilter om te zien wat er gebeurt. Heb vorige week bij DR Trading een manometer gehaald en vh weekend de druk op 9bar gezet. Boontjes haal ik bij Brandzaak (Guatemala) voorlopig. Later ga ik daar wel meer mee experimenteren. Bij HanR wil ik in later stadium ook nog wel een PID laten installeren.
Ik merk dat de smaakontwikkeling ook wel vordert. Zowieso door t vele testen.... En wat normaal wel te doen was qua koffie op het werk is dan ook ineens behoorlijke bocht :D . Dus lekker bezig met verder inlezen hier, youtube afstruinen en testen. Ik ben ook maar alles gaan noteren wat ik aanpas bij t testen. T lijkt net echt! Maar echt wel leuk om te doen......

Groetjes uit Bergen op Zoom
Bijlagen
IMG_3945.jpg
Rancilio Silvia V6, Bezzera Bb005

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15115
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » zo 31 mar 2024, 17:21

Welkom!

Mooi verhaal van snelle ontwikkeling in vogelvlucht, inclusief "Molentje erbij gekocht met wieken" ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor MichaelvDuuren » zo 31 mar 2024, 17:51

Leuk avontuur tot zo ver, welkom en veel succes met de ontdekkingstocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor manduca » zo 31 mar 2024, 18:28

Welkom, en lekker bezig hoor! De Sylvia is een fijne machine om de koffiewereld mee te ontdekken.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor Dirk Jan » zo 31 mar 2024, 20:38

Welkom en een mooie start heb je!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Leinad
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 21:07
Locatie: Nijmegen

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor Leinad » ma 01 apr 2024, 12:58

Leuk die kruising tussen Volvo en koffie. Ik heb zelf ook die specifieke afwijking :-)
Welkom!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron