Wat doen jullie voor de kost?

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Verenjano » do 23 nov 2023, 16:46

CKV is (in ieder geval toen ik op het VO zat) niet hetzelfde als tekenen of handvaardigheid.

Eerder bewustwording en stimuleren van culturele ontwikkeling bij de leerling.

Thema in mijn jaar was de protestgeneratie, dus dan ging je luisteren naar Bob Dylan, Janis Joplin etc.

Je moest eens naar de schouwburg gaan en daar iets over schrijven. Museum bezoeken, boek lezen van iemand uit die periode.

Je kreeg wel wat kunstgeschiedenis, maar ging niet zelf iets produceren, zoals bij een tekenles.

Ik weet nog dat onze docent toen Eddy Murphy's show Delirious opzette. Geen sixties, wel geweldig :mrgreen:
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor fob » do 23 nov 2023, 20:48

Ik weet nog dat onze docent toen Eddy Murphy's show Delirious opzette. Geen sixties, wel geweldig :mrgreen:
Die had ik een poosje geleden weer terug gezien en inderdaad geweldig grappig, maar anders dan vroeger heb ik nu moeite met de homofobe grappen. De tijden zijn veranderd.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Verenjano » do 23 nov 2023, 21:06

Nu je het zegt, dat zou ik waarschijnlijk ook hebben als ik die show nu weer zou zien.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor fransg » vr 24 nov 2023, 08:45

Thema in mijn jaar was de protestgeneratie, dus dan ging je luisteren naar Bob Dylan, Janis Joplin etc.
Tijdens de tekenles op de havo werd vaak "Atom Heart Mother" van de Pink Floyd opgezet, die was toen net uit.

Tijdens de les 'dramatische expressie' op de latere opleiding klonk dan weer "Wish You Were Here" die toen net uit was.

Ik vind Pink Floyd nu pretentieuze onzin maar destijds leek het betekenisvol.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor Joste » vr 24 nov 2023, 19:07

Op de lagere school had ik een onderwijzer die nog wel eens Boudewijn de Groot draaide. Die had hij wel eens begeleid op piano, vertelde hij. En hij had ook meegespeeld op lp's van Cuby and the Blizzards. Bij hem thuis stonden naast een piano ook de nodige gitaren. Er lagen paarse kleden en je zat er op de grond. Vonden wij natuurlijk prachtig. Was een zeer muzikale man.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor fransg » vr 24 nov 2023, 19:32

Prachtig, zo'n bijzondere onderwijzer die de kinderen laat proeven van een andere wereld.

Op de havo hadden we een godsdienstleraar die in een zeer oude villa woonde welke gesloopt zou worden en hij had de kamers in allerlei kleuren geverfd, met kleden behaaglijk gemaakt en de ruimtes (op de toegangsdeuren) namen gegeven zoals "Mind" en 'Soul". Je kon hem er opzoeken en dan blowen, zoenen met een van de andere leerlingen en naar mooie muziek luisteren, of op zondagochtend vroeg met hem naar een klooster in de buurt voor een mooie gregoriaans gezongen mis. Hij was vrijgezel en ik hoorde later dat hij tijdelijk een vriendin had gevonden vlak voordat hij naar Afrika vertrok als missionaris/ontwikkelingswerker. Inmiddels woont hij in een klooster in Nederland en vermoedelijk is hij net zoals ik een jaar of 50 ouder dan voorheen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor HanR » vr 24 nov 2023, 20:07

Dit zijn leuke herinneringen.

In de 6e klas van de lagere school (niet zwaar, wel Christelijk) werd bij mij Jesus Christ Superstar gedraaid. Niet nadat het schoolhoofd ruggespraak met het bestuur en de oudercommissie had gehouden. Duidelijk om gezeik achteraf te voorkomen.



MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Wat doen jullie voor de kost?

Berichtdoor MeZZiN » vr 26 jan 2024, 19:34

Na er een behoorlijke tijd niet met koffie bezig te zijn update nodig.
Freelance Full stack Developer (AWS, NodeJS) en niet echt met koffie op het werk behalve klagen over dat het wat minder is. Sommige collega nemen van thuis mee in een warmte beker. Het is niet super slecht maar goed is een groot woord. Nu in de DIY branch bezig. Backend knutselen en nu weer wat meer tijd om thuis met koffie bezig te zijn.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron