Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie

Berichtdoor fransg » di 24 dec 2013, 19:11

Groet vanuit kamer 227 ergens in de buurt van Bonn.

Natuurlijk heb ik het hoognodige mee om er met de kerst iets van te maken.

"Home is where the coffee gear is" lees je vaak op tegeltjes. In Nederland zouden we zeggen Oost West, als je je eigen espresso kunt maken is het best.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fransg op ma 14 sep 2015, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor SteefM » di 24 dec 2013, 19:50

Haha prachtig! Wat zullen ze gek opkijken als ze je kamer komen schoonmaken :lol:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor bobbee » di 24 dec 2013, 21:49

Goed bezig Frans! Mijn complimenten, je hebt het goed voor elkaar zo!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor Spironski » di 24 dec 2013, 23:34

Als ik die eerste foto zie snap ik best dat die Israëliërs hun twijfels hadden over Tije's Koelring! Ik zie daar toch duidelijk pakjes semtex, explosieve hogedrukkamers , precisie-apparatuur en een laptop om alles in kaart te brengen en te timen...., heel verdacht allemaal!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor SteefM » wo 25 dec 2013, 23:08

Als ik die eerste foto zie snap ik best dat die Israëliërs hun twijfels hadden over Tije's Koelring! Ik zie daar toch duidelijk pakjes semtex, explosieve hogedrukkamers , precisie-apparatuur en een laptop om alles in kaart te brengen en te timen...., heel verdacht allemaal!
Haha dat was ook mijn eerste gedachte :lol:

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor Joep » wo 25 dec 2013, 23:38

Het lijkt me toch een hoop gezeul. Ik zoek dan liever een plaatselijk espressobarretje met tripadvisor ofzo..
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor fransg » za 28 dec 2013, 17:33

Het lijkt me toch een hoop gezeul. Ik zoek dan liever een plaatselijk espressobarretje met tripadvisor ofzo..
Ja, wanneer je naar Berlijn gaat bijvoorbeeld is dat een hele goede strategie. In Bad Kohlgrub is dat iets anders. Prachtig dorpje, met de berg Hörnle vlak naast de deur, een kabelbaan omhoog als je niet wil wandelen, magnifiek uitzicht. Maar geen goeie espressobar. Een hele lekkere zaak met superlekkere versgebakken Kuchen aan de overkant maar voor de koffie moet je er niet heen gaan. In Murnau, tien km lopen hier vandaan, is trouwens wel een hele goeie espresso-plek, van een man die zelf de koffie brandt. Hij heeft ongeveer twaalf verschillende koffiemalers op een rij staan om alle verschillende bonen te kunnen laten proeven. Maar hij is met vakantie en pas begin januari weer terug.

Dus:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor fransg » za 28 dec 2013, 20:55

PS de HG One weegt met kist iets van 12kg, de La Pavoni weegt weinig. Deze dingen twee trappen op dragen voor het genoegen top koffie te kunnen proeven zodra ik daar zin in krijg, vind ik wel de moeite waard.

Stel jij weegt 60 kg. Dan moet je die 60 kg toch een aardig eind door een onbekende stad zeulen als je via tripadvisor een vermoeden heb gekregen waar je aan lekkere koffie kunt komen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor @3aan » za 28 dec 2013, 22:23

Stel jij weegt 60 kg. Dan moet je die 60 kg toch een aardig eind door een onbekende stad zeulen als je via tripadvisor een vermoeden heb gekregen waar je aan lekkere koffie kunt komen ;-)
:o :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hotelkamerkoffie

Berichtdoor fransg » zo 29 dec 2013, 02:48

:o :o
als ik je ergens mee kan helpen moet je het zeggen, maar wat er aan de hand is kan ik niet zien aan zo'n microgezichtje, zelfs al staan er twee naast elkaar...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron