Even voorstellen: Jan-Willem

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Jewee
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 nov 2018, 18:44

Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor Jewee » wo 21 nov 2018, 19:46

Beste allen,

Mijn naam is Jan-Willem, 42 jaar oud, woonachtig in Jutphaas (Nieuwegein). Sinds twee weken volg ik dit forum. De hoogste tijd om mij voor te stellen.

Sinds een jaar of tien meer met koffie in de weer. Direct gestart met een brewtus expobar iv en een compak k10 met doser. Vond het altijd leuk om handmatig mijn espresso’s en cappuccino’s te maken. Door drukte ging het niet verder dan dat. Werk, jonge kids, saxofoon spelen in bandjes en klussen aan ons monumentaal huis vroegen mijn aandacht.

Recent kreeg mij Brewtus iv kreeg recent kuren, een defect overdruk ventiel. Vervolgens belandde ik op dit interessante forum en begon het te kriebelen. Zelf op YouTube gekeken hoe te vervangen maar omdat hij wel erg vast zat weggebracht. Ik twijfelde al een tijdje over evt aanpassing met rotarypomp. Uiteindelijk besloten om dat niet te doen.

Ik las op internet en op dit forum positieve geluiden over de Lelit Bianca en heb gisteren de knoop doorgehakt en deze mooie machine besteld. Hij wordt vrijdag geleverd. Nu nog even zien wat ik met mijn Brewtus ga doen als hij gerepareerd is.
Morgen verse boontjes scoren bij Koffielab en lekker aan de slag. Zinin!

Dit forum ga ik zeker veel raadplegen bij mijn zoektocht naar perfecte shots.
Lelit Bianca
Compak 10

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor bobbee » wo 21 nov 2018, 20:03

Hoi en Welkom op het forum en bedankt voor je voorstelling!

Wat gaaf dat je de Lelit Bianca hebt gekocht, bij onze vrienden van het forum: Vintage Espresso Machines? Daar loopt een mooie aanbieding momenteel, zo niet kun je nog even annuleren en hem daar bestellen. ;)

We zien je wel verschijnen met vragen, iedereen helpt graag dus dat komt goed.

Grt!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Jewee
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 nov 2018, 18:44

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor Jewee » wo 21 nov 2018, 20:31

Dank Bobbee. Inderdaad besteld bij vintage espresso machines.
Lelit Bianca

Compak 10

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor GuidovW » wo 21 nov 2018, 20:38

Welkom Jan-Willem,

Zo, je gaat gelijk voor de top, met Bianca!
Goed hé!

Geniet ervan.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor fransg » wo 21 nov 2018, 20:56

Goeie move!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor bobbee » wo 21 nov 2018, 21:11

Dank Bobbee. Inderdaad besteld bij vintage espresso machines.
Super!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Jewee
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 nov 2018, 18:44

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor Jewee » vr 23 nov 2018, 16:40

Zojuist kwam Roland van vintage espresso machines mijn Bianca brengen. Apparaat is een stuk mooier afgewerkt dan mijn oude expobar en zo veel stiller. De vele accessoires erbij zijn ook een aanwinst. Ik las ergens op internet dat de Bianca’s mondiaal al uitverkocht raken. Ben blij met de mooie aanbieding.

Eerst een paar shots met oude boontjes. Vervolgens Verse boontjes (branddatum afgelopen maandag) van koffielab (el Salvador Himalaya) afgewogen (ook maar meteen weegschaaltje van Acaia Lunar aangeschaft) en gemalen en gewoon op de standaard manier mijn eerste shots gemaakt... wat een resultaat. In het verleden woog ik nooit af.

Bianca kan wel eens voor slapeloze nachten gaan zorgen dit weekend (cafeïne overdosis).
Bijlagen
347D0EC7-05AE-498A-93DB-609CEEA0B03A.jpeg
Lelit Bianca

Compak 10

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor Pti » vr 23 nov 2018, 17:22

Woehoe! Gefeliciteerd

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor fransg » vr 23 nov 2018, 17:41

Erg leuk!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen: Jan-Willem

Berichtdoor bobbee » vr 23 nov 2018, 18:12

Beetje jaloers maar goed, GEFELICITEERD! Wat een goede aankoop. (ik twijfel nog steeds)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron