Voorstellen, Quickmill en dan ...

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor HanR » zo 16 dec 2018, 18:32

Tweedehands uiteraard bij een goed adres......

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor QM_Ed » zo 16 dec 2018, 18:42

Klopt mijn veronderstelling wel dat bij stapsgewijs upgraden er met een maler meer is te halen dan met een espresso machine i.c.m. mijn Quickmill?
Laatst gewijzigd door QM_Ed op zo 16 dec 2018, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor Pti » zo 16 dec 2018, 18:55

100%

Ik kan betere espresso zetten met een goede maler en een matige espressomachine, dan met een matige maler en de allerbeste machine ter wereld.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor bvds » zo 16 dec 2018, 20:49

Klopt. Met zowel een Niche als een Atom 75E maak je een mega sprong voorwaarts. En ook de Eureka Specialita is veel beter dan hetgeen je nu hebt.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor cremalover » ma 17 dec 2018, 10:12

Je Quick thermoblokje bezit gewoon een Ulka pompie .Die machine is goed genoeg.De ingebouwde quick malers zijn ruk.
Ik heb jaren met zo een inbouw ding gewerkt.
De espresso gebrouwen met je 3035 en een goede maler zal een giga sprong voorwaarts zijn.

Bij een evt volgende stap naar een betere espressomachine zal de kwaliteitsverbetering een stuk kleiner zijn .
Ik zou een goede maler kopen.
Een andere espressomachine kan altijd nog.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor bvds » ma 17 dec 2018, 10:40

quickmilletjes zijn zeker leuk.

wel een OPV inbouwen om de druk te begrenzen. maakt veel uit. rustigere extractie en minder bitters.

en als je nog zo'n oude dikke schroef in je zeefje hebt: de nieuwe zijn veel dunner! betert voor de puck.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor QM_Ed » ma 17 dec 2018, 11:18

Ja er zit al een nieuw (dunner) schroefje in de zeef, en ik heb ook al de nieuwe, zwaarder uitgevoerde, portafilter.
wel een OPV inbouwen om de druk te begrenzen. maakt veel uit. rustigere extractie en minder bitters.
Is dit al ergens beschreven op dit forum of ergens anders voor deze machine?
Lijkt me ook wel leuk om te zien wat er uit de QM nog te halen valt en verder eens te kijken of er in de tussentijd nog een interessante 2e hands maler langs komt of even wachten tot de Niche weer beschikbaar is.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor cremalover » ma 17 dec 2018, 11:37



Ik heb 12 jaar de linkse gehad.Wel nog met andere schakelaars.
Molen met 8!!!!! standen. :mrgreen:

De jouwe heeft er een paar meer.

Crime om schoon te maken en de juiste maalgraad zit er natuurlijk nooit bij.
Toen ik bij die machine een Mignon kocht ging een wereld open.
Toen een 820 zonder molen gehad.Daarna nog een.

Oh ja.Ook nog een Quickmill 050 of zoiets gehad.Iets beter maar ook een ramp qua techniek.
Ik ben dus niet te spreken over Quickmill molens in het algemeen.

Ik zie in een ander topic dat je aan het informeren bent over een Niche.
Dat is een heel goede maler.Zeer zeker voor het geld.Maar er zitten ook nadelen aan.Hoe zwaar die wegen ligt voor iedereen anders.
Zo zit er geen hopper op en moet je elk shot afwegen,je moet werken met opvangbekers,je moet roeren om de koffie een beetje goed los te maken.(of dit laatste MOET geloof ik trouwens niet maar het wordt gedaan).

Het is dus geen molen om snel een shot mee in je portafilter te malen en klaar.Voor dat geld zijn er alternatieven die andere voordelen hebben..Ik zou me eerst goed inlezen.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor bvds » ma 17 dec 2018, 12:24

Is dit al ergens beschreven op dit forum of ergens anders voor deze machine?
Ja heb ik gedaan. Jaren terug.

Peter de Goede in het Zuiden, HanR in het Westen en Kafko in het Noorden kunnen dit voor je doen.

De nieuwe schroef kun je bij Euroquick bestellen. En koop dan ook meteen die zwaren messing naked PF.

Alleen loont zich dat op je huidige quick? Je bent zo 75 euro voor de OPV mod kwijt en 50 voor de naked. Jouw machine met ingebouwde maler krijg je tzt niet goed verkocht. Beste zonder mod op MP. Die mod kun je beter op een 820 model doen. Die is veel couranter, zeker met mod.

Succes.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Voorstellen, Quickmill en dan ...

Berichtdoor QM_Ed » ma 17 dec 2018, 12:38


Ik heb 12 jaar de linkse gehad.Wel nog met andere schakelaars.
Molen met 8!!!!! standen. :mrgreen:

De jouwe heeft er een paar meer.

Crime om schoon te maken en de juiste maalgraad zit er natuurlijk nooit bij.
Ik heb ook nog de 3035 met oude schakelaars (de zwarte horizontale).
Ik ervaar ook een te grote afstand tussen de verschillende standen qua maalgraad.

Ik zie in een ander topic dat je aan het informeren bent over een Niche.
Dat is een heel goede maler.Zeer zeker voor het geld.Maar er zitten ook nadelen aan.Hoe zwaar die wegen ligt voor iedereen anders.
Zo zit er geen hopper op en moet je elk shot afwegen,je moet werken met opvangbekers,je moet roeren om de koffie een beetje goed los te maken.(of dit laatste MOET geloof ik trouwens niet maar het wordt gedaan).

Het is dus geen molen om snel een shot mee in je portafilter te malen en klaar.Voor dat geld zijn er alternatieven die andere voordelen hebben..Ik zou me eerst goed inlezen.
Ja, is wel wat extra werk maar ik vind het wel een voordeel dat de koffiebonen er in één keer doorheen gaan en er bijna niets achterblijft omdat er geen hele grote hoeveelheden doorheen gaan hier.
En we kunnen altijd wat koffiebonen in de QM laten zitten voor degenen die geen zin hebben in dit "ritueel"


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron