Nieuw, deepngroond

Leuk dat je komt kijken op Koffiepraat.nl! Gebruik dit forum om je voor te stellen. Wie ben je, wat doe je, wat zijn je interesses enzovoorts!
Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Nieuw, deepngroond

Berichtdoor DeepnGroond » wo 02 jan 2019, 18:01

Lees al een tijdje mee en roep af en toe wat in de broodbak topic (een van mijn andere hobbies). Inmiddels wat upgrades bij elkaar gesprokkeld en vind het nu wel tijd om mij voor te stellen.

Mijn naam is Jos, woonachtig in Twente (maar Zeeuw van origine). Enkele jaren geleden begonnen met een Delonghi halfautomaat en meer recent wat gaan experimenteren met slow coffee. Ben echter vooral een espresso persoon (soms wat melkspul voor de aanhang).

Veel inspiratie en kennis opgedaan op dit forum. Onlangs een goede upgrade gedaan met een Ceado maler, uiteraard overgestapt op verse koffie (mn Koffielab) en (met hulp van Han) een Pavoni Europiccola gereviseerd.

Met de nieuwe maler en de verse koffie krijg ik inmiddels ook uit mijn simpele Delonghi mooie smaken. Maar het echte experimenteren begint met de Pavoni. Een behoorlijke leercurve, nog erg wennen aan de hevel, rekening houden met een snelle oververhitting. Net weer twee kilo koffie bijbesteld, kan ik dooroefenen.

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Nieuw, deepngroond

Berichtdoor DeepnGroond » wo 02 jan 2019, 18:02


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » wo 02 jan 2019, 18:13

Leuk. Welkom uiteraard een bedankt voor de foto! Leuk om te kunnen zien.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nieuw, deepngroond

Berichtdoor GuidovW » wo 02 jan 2019, 21:08

Welkom Jos.

Leuk de LP.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Nieuw, deepngroond

Berichtdoor DeepnGroond » za 25 jul 2020, 19:20

...mijn setup van het afgelopen anderhalf jaar, Ceado maler, BFC Junior Plus. Veel geleerd en genoten en inmiddels last van upgraderitus: de opvolger van de BFC is aanstaande...

Toch een stukje herinnering op het forum achterlaten. Afbeelding[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202007 ... ffb4a7.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Nieuw, deepngroond

Berichtdoor we tigers » za 25 jul 2020, 22:56

Lekker bezig!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Nieuw, deepngroond

Berichtdoor bobbee » zo 26 jul 2020, 00:03

Leuk, zo'n bfc heb ik ook gehad incl de erics meter.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Stel je voor / jouw set-up”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron