Onderhoud Redspresso

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Onderhoud Redspresso

Berichtdoor gilleko B. » wo 14 apr 2021, 18:18

Ik als als chronisch non-techneut heb voor groot onderhoud de R58 bij Han Reiding van Redspresso gebracht. 1 van de conclusies omtrent het binnenwerk van de E61 groep "dat daar nog water uitkwam, die pomp moet hard gewerkt hebben". Ik vond de doorgaans zacht brommense rotatiepomp al een tijd lang meer geluid produceren. Hoe gelijk had hij, de pomp klinkt weer als vanouds. De keramieken trompet gelukkig vervangen door een metalen, stoomventiel loopt nu eindelijk goed, stoom - en heet waterpijp loopt soepel etc. Inderdaad, en ik chargeer niet, bevalt me de machine meer als destijds toen hij gloednieuw was. I am impressed. En dat allemaal in Rotterdam. Han, mocht je het lezen, intens bedankt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door gilleko B. op wo 14 apr 2021, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor bobbee » wo 14 apr 2021, 18:36

Dat heeft Han weer netjes gefixed!

Jouw aanbeveling verdient hij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor gilleko B. » wo 14 apr 2021, 18:53

Dat heeft Han weer netjes gefixed!

Jouw aanbeveling verdient hij.
Exact, als iets goed gaat, dan hoor je zelden wat, als het fout gaat, dan statenbijbels commentaar. Heb in het verleden onderhoud gezien waar de honden geen brood van lusten. Gewoon fijn als iemand met kennis van zaken concensieus met zijn vak bezig is.

Afbeelding


Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor GuidovW » do 15 apr 2021, 12:00

Da's aardig :!:
Mooie reactie. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor we tigers » do 15 apr 2021, 14:25

Leuk om dergelijke positieve ervaringen te lezen. En weer blijk van dat onderhoud belangrijk en de moeite waard is. Tof dat je machine nu beter dan ooit bevalt!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 886
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor Joste » vr 16 apr 2021, 14:44

Heel positief om te horen Gilleko! Ik heb ook een R58 en zal dit onthouden. Hoe oud is jouw machine inmiddels?
Die van mij heb ik vorig jaar augustus nieuw gekocht, maar het is nog wel het oude model.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor gilleko B. » vr 16 apr 2021, 17:19

Ik heb de R58 V2. Die staat al ruim 4 jaar in de keuken. Ik heb van die zakjes die ik het reservoir deponeer. Zou um graag op een vaste wateraansluiting willen hebben maar de plek in de keuken is daar ongunstig voor. Hoorde van Han dat je die zakjes even separaat moet inweken voordat je ze in het waterreservoir legt.

Vind het een fijne machine. Heb nog geen behoefte een ander aan te schaffen.




Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 886
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor Joste » vr 16 apr 2021, 19:57

Mij bevalt deze ook erg goed. Heb hetzelfde model. Ik werk met gefilterd water uit een BWT kan. Ik ga er vanuit dat ik de komende paar jaar nog wel vooruit kan zonder service beurt, maar je weet maar nooit. In deze covid tijd gebruik ik de machine wel wat frequenter.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor bobbee » za 17 apr 2021, 15:49

Dan is redspresso een hele goede plek om het onderhoud te laten doen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Onderhoud Redspresso

Berichtdoor gilleko B. » za 17 apr 2021, 19:54

Algehele consensus!!!!





Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron