Natuurlijk! Ben een heuse 'expert' geworden na het installeren van een keuken. Maar expert ben je al heel snel tegenwoordig, dus hecht er niet zoveel waarde aan. Je bent altijd welkom voor advies!Gaaf! Zit ook beetje rond te kijken voor een keuken. Vandaar. Misschien vraag ik je nog wel wat advies als dat mag...IKEA kastjes en Dekton werkblad. In het daglicht zie je het motiefje wel wat beter.![]()
Water toe- en afvoer espressomachine
Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
Berichtdoor Madencio » vr 16 sep 2022, 23:50
Profitec Pro 800 / Eureka Mignon XL
Re: Water toe- en afvoer espressomachine
Berichtdoor Frup » zo 24 sep 2023, 13:15
Hoera, we gaan verhuizen! Dat biedt nieuwe mogelijkheden.
Er komt een nieuwe keuken in, met uiteraard een hoek voor de koffiemachine.
Een Dekton werkblad, en onder de koffiemachine twee lades, eindelijk veel ruimte voor de koffiespullen! En een waterkraan in de ruimte pal onder de LMLM.
Hoe nu de aanvoerslang van ónder naar bóven het werkblad krijgen? Boren in Dekton is geen optie.
Forumlid @Marcje had met een 40mm pvc bocht om een doorvoer in de muur gemaakt. Dat lijkt mee mooie oplossing.
Vraag is nu: kan dat ook met een 32mm of zelfs 25mm doorvoer? Ik kan de boel niet even losmaken en passen.
De aansluiting is ca. 22mm dik. Maar kan die de bocht dan nog maken in een 25mm bocht? Ik heb liever een opening van 25mm dan 40mm. Hoewel de opening achter de machine komt.
Iemand ervaring hiermee? @Madencio, hoe heb jij dat gedaan?
Er komt een nieuwe keuken in, met uiteraard een hoek voor de koffiemachine.
Een Dekton werkblad, en onder de koffiemachine twee lades, eindelijk veel ruimte voor de koffiespullen! En een waterkraan in de ruimte pal onder de LMLM.
Hoe nu de aanvoerslang van ónder naar bóven het werkblad krijgen? Boren in Dekton is geen optie.
Forumlid @Marcje had met een 40mm pvc bocht om een doorvoer in de muur gemaakt. Dat lijkt mee mooie oplossing.
Vraag is nu: kan dat ook met een 32mm of zelfs 25mm doorvoer? Ik kan de boel niet even losmaken en passen.
De aansluiting is ca. 22mm dik. Maar kan die de bocht dan nog maken in een 25mm bocht? Ik heb liever een opening van 25mm dan 40mm. Hoewel de opening achter de machine komt.
Iemand ervaring hiermee? @Madencio, hoe heb jij dat gedaan?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Re: Water toe- en afvoer espressomachine
Berichtdoor Ben70 » zo 24 sep 2023, 13:25
12 mm water leiding met stop kraan net boven het aanrechtblad plaatsen is dat een optie?
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
Ga naar
- Alles voor beginners
- Hardware (Machines, malers & accessoires)
- Semi-automaten
- Hefboom- / lever apparaten
- Volautomaten
- Koffiemolens & malers
- Filter, French press, Mokkapot etc.
- Branders
- Machines voor servings, pads en cups
- Accessoires
- Restaureren/Reviseren Espressomachines
- Software (Koffie, bonen, pads & servings)
- Koffie(bonen)
- Servings, Pads en Cups
- Melk
- Techniek & know-how
- Varia
- Koffie technieken
- Koffie branden
- Theepraat
- Thee, thee en nog eens thee
- Vraag & aanbod
- Te koop aangeboden
- Te koop gevraagd