WDT tooltjes

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
iloveoxytocin
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 10:11

WDT tooltjes

Berichtdoor iloveoxytocin » ma 20 jul 2020, 15:31

Eerder gebruikte ik een naald op een stokje om WDT toe te passen, maar sindsdien ik de WDT-tool van Decent heb gezien waarin vier dunne metalen 'tanden' staan (het heet een 'puck rake'), ben ik aan het experimenteren geslagen.

Het plaatje werkt niet embedded dus zie link) > edit, nu met plaatje ingevoegd:
X7UZNJn.jpg
Mocht het handig zijn voor anderen: een eerste variant op basis van een garde bleek te dikke tanden te hebben. Een versie waarin vier naalden in een lippenbalsem-houder werden gelijmd was een stuk handiger, maar ik moet zeggen: de laatste iteratie met houten handvat is het fijnst. Voor degenen die hem na willen maken, je kan bij de Pipoos 'Panduro Holders for felting needles' en 'Prym Steel pins' fixen en mbv een hete lijmpistool in elkaar draaien. Als je langere naalden wilt, gebruik 'Panduro felting needles & needle base'. Met dat schuim kan je handig de naalden fixeren voor het lijmen.

Shout als je er eentje wilt, ik heb er toch maar 1 nodig...
Laatst gewijzigd door iloveoxytocin op di 21 jul 2020, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor GuidovW » ma 20 jul 2020, 21:42

Mooi!
Er zit duidelijk vooruitgang in. :D

Laat je de puntjes aan de naalden zitten. :x
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor bobbee » ma 20 jul 2020, 22:35

Leuk dat je dit deelt. Ik ben al voorzien maar anders had ik er graag 1 willen hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

iloveoxytocin
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 10:11

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor iloveoxytocin » ma 20 jul 2020, 22:38

Zeker vooruitgang! Van de laatste iteratie is degene met lange tanden het prettigst - zo werkt ie ook goed voor een dieper filterbakje (22grs bijv).

Ik schuur de naalden wel een beetje af zodat ze niet te scherp zijn.
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 19 feb 2021, 17:40

Hoi, wou niet echt het topic kapen maar vond het ook niet passend om hiervoor een nieuw te beginnen. Ik kwam deze video tegen voor de Handige Harry

https://youtu.be/9C5NDOmBU_8

Was een gevolg van zijn nogal doorgedreven mazzer major mod

https://youtu.be/cBF7WnPkoxc

Allemaal niks voor mij maar nasi is er hier wel iemand met tijd en een pak meer handigheid die hierop wil verder werken

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor Keyser » vr 19 feb 2021, 18:23

Vooral die major modificatie vind ik er erg fraai uitzien! Doet me denken aan de Grrrr in zeker opzicht

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 19 feb 2021, 18:48

Het is nogal doorgedreven zijn mods van zijn mazzer. Ik zou er niet willen aan beginnen

iloveoxytocin
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 10:11

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor iloveoxytocin » ma 01 mar 2021, 14:58

Holy smokes dat is nog eens een mod :-) Ik vraag me alleen af of je voor die moeite en kosten niet gewoon een single dose maler met gelijke opbrengsten kan kopen (ik denk lagom p64; misschien kleinere schijven maar veel betere tolerances, me dunkt)
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: WDT tooltjes

Berichtdoor Dirk Jan » ma 01 mar 2021, 18:53


Mocht het handig zijn voor anderen: een eerste variant op basis van een garde bleek te dikke tanden te hebben. Een versie waarin vier naalden in een lippenbalsem-houder werden gelijmd was een stuk handiger, maar ik moet zeggen: de laatste iteratie met houten handvat is het fijnst. Voor degenen die hem na willen maken, je kan bij de Pipoos 'Panduro Holders for felting needles' en 'Prym Steel pins' fixen en mbv een hete lijmpistool in elkaar draaien. Als je langere naalden wilt, gebruik 'Panduro felting needles & needle base'. Met dat schuim kan je handig de naalden fixeren voor het lijmen.

Shout als je er eentje wilt, ik heb er toch maar 1 nodig...
Mooi werk, je brengt me op een idee, ga ik vast ook mee aan de slag! Leuk weer, bedankt.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron