Gedachten over goede espresso apparaten set voor meerdere gebruikers bruikbaarte gebruiken

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gedachten over goede espresso apparaten set voor meerdere gebruikers bruikbaarte gebruiken

Berichtdoor fransg » zo 23 jan 2022, 21:15

Ik heb het filmpje elders op het forum ook reeds "geplugd" dus het is dubbelop (sorry) maar onderstaande set is simpel "kind kan met één hand de was doen" methode voor iedereen.

Portafilter in de maler, een knopje indrukken, tiktik, portafilter in tamper, portafilter aan zetgroep, hefboom laag, hefboom omhoog, klaar. Geen kunst aan, ik deed niks speciaals dat je zou moeten leren.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

walter-
Berichten: 104
Lid geworden op: do 11 nov 2021, 17:48

Re: Gedachten over goede espresso apparaten set voor meerdere gebruikers bruikbaarte gebruiken

Berichtdoor walter- » vr 18 mar 2022, 16:16


.... De jeugd doet maar wat. "Wat" is spelen met wat ze kunnen; minder koffie, meer water, koffie aanlengen naar americano-achtig en aanlengen met gestoomde of gewone melk of iets melkachtig. Eigenlijk maken ze iets dat wat op een cafe-creme lijkt naar recept.
....
Nu wel een flater begaan. Ik haalde een zak Starbucks koffiebonen in huis.
Alles geregeld op 17.5gram koffie. Het geeft een Starbucks resultaat.
Alleen op de zak stond een Starbucks recept; 10 gram koffie op 83graden celcius.
Dat had jeugd wel gezien. Nu moet ik 2 keer per dag de machine terug op 93 graden zetten.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gedachten over goede espresso apparaten set voor meerdere gebruikers bruikbaarte gebruiken

Berichtdoor cremalover » zo 27 mar 2022, 13:48

Ik heb het filmpje elders op het forum ook reeds "geplugd" dus het is dubbelop (sorry) maar onderstaande set is simpel "kind kan met één hand de was doen" methode voor iedereen.

Portafilter in de maler, een knopje indrukken, tiktik, portafilter in tamper, portafilter aan zetgroep, hefboom laag, hefboom omhoog, klaar. Geen kunst aan, ik deed niks speciaals dat je zou moeten leren.

Leuk tamperapperaat. Jij bent er een van mooie dingen kopen. :)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gedachten over goede espresso apparaten set voor meerdere gebruikers bruikbaarte gebruiken

Berichtdoor cremalover » zo 27 mar 2022, 13:52

Ik heb het filmpje elders op het forum ook reeds "geplugd" dus het is dubbelop (sorry) maar onderstaande set is simpel "kind kan met één hand de was doen" methode voor iedereen.

Portafilter in de maler, een knopje indrukken, tiktik, portafilter in tamper, portafilter aan zetgroep, hefboom laag, hefboom omhoog, klaar. Geen kunst aan, ik deed niks speciaals dat je zou moeten leren.

Leren niet. Maar je gebruikt wel een setup van tegen de 7000 euro. ;)
Goed spul maakt het leven makkelijk.


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron