Aansluiten waterfilter(s)

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
Toine
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 01 dec 2021, 15:29

Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor Toine » wo 01 dec 2021, 15:59

Goedemiddag,
Sinds kort in het bezit van een Vibiemme Domobar Junior 2B. Nu heb ik waterfilters gekocht die je kan aansluiten op de slang. Mijn vraag is of die op beide slangen aangesloten moeten worden óf alleen op de slang waarmee de espresso wordt gezet (en dus niet de slang voor het stoompijpje)

Alvast dank!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor fransg » wo 01 dec 2021, 16:22

Dag Toine,

welkom! Stel je jezelf nog even voor?
Laatst gewijzigd door fransg op wo 01 dec 2021, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor HanR » wo 01 dec 2021, 16:50

Welkom!

Heel simpel. Er zijn twee slangen. De ene is de aanvoer naar de pomp. De andere is een retourslang van de opv en eventueel de pompontluchter. Het stoompijpje heeft hier niets mee te maken.
Het filter moet aan de aanvoer naar de pomp.
Dan wordt zowel het water waar je koffie mee zet, als het water waarmee de stoomketel wordt gevuld, gefilterd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor fransg » wo 01 dec 2021, 16:55

Ik vind het bij zulke berichten fijn als er een illustratie / foto bij staat, daar leert men van ook als men de desbetreffende of dienaangaande machina niet zelf kent.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2194
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor omeCo » wo 01 dec 2021, 19:13

Ik vind het bij zulke berichten fijn als er een illustratie / foto bij staat, daar leert men van ook als men de desbetreffende of dienaangaande machina niet zelf kent.
De twee slangetjes zien er hetzelfde uit maar het retourslangetje is vaak een stuk korter. En als je de pomp activeert is er altijd wel een luchtbelletje dat verraadt of het water in het desbetreffende slangetje de machine in gaat of uit komt.
Ik heb geen VBM meer dus kan geen foto van de twee identieke slangetjes plaatsen 🥲


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Toine
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 01 dec 2021, 15:29

Re: Aansluiten waterfilter(s)

Berichtdoor Toine » do 02 dec 2021, 12:39

Dank voor jullie berichten! Heel fijn, weer wat geleerd.

En voor wat betreft het voorstellen: ik ben dus Toine en sinds kort lerende om een betere espresso te maken. Overgestapt vanuit Nespresso om dat me dat qua zetmethode en smaak niet meer beviel.


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron