Verdrieitg worden van de Jura ?

Ben je een moeilijk woord tegen gekomen of wil je meer weten over de techniek van het koffie maken, proeven of drinken? Ontdek het hier!
pekolow
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 jan 2023, 07:09

Verdrieitg worden van de Jura ?

Berichtdoor pekolow » do 12 jan 2023, 18:37

Ik word er wel verdrietig van met die filtertjes van de Z5, we hebben die machine al een jaartje of 10 en ik heb het is uitgerekend hoeveel euro's aan filters tabletten en tabletten heeft opgegeten. Ja ik begrijp dat wanneer je een BMW 750 IL rijd je niet zeurt over de literprijs of verbruik, maar het is met Jura toch een sport lijkt wel.

De hoeveelheid water die je met spoelen spoelen en spoelen alleen al door je mini filter heen duwt, ik heb er 1 opengemaakt er zit 40 gram mix in. Ik kan het niet geloven dat er zo weinig in de filtertje zit, ik heb wel wat ervaring met actieve kool en het zijn idd ini mini granulaatjes ....

Nou zag en las ik dat er ook hervulbare zijn of zakken met de juiste mix en het filterhuisje dat moet je dan zelf maar openmaken en hervullen.
Ik kan die zakken met hervul mix nergens meer vinden, dus of ik word dement of ze zijn uit de handel gehaald ?

Hoe dan ook ik denk dat ik maar een 3M filter koop en die alleen voor de Jura gebruik, het scheelt zoveel geld dan kan ik duurdere bonen kopen ipv filtertjes die volgens mij niet effectief zijn mede door de prijs wisselen de mensen dan minder vaak. En ik heb mijn Jura van binnen leren kennen en er zat overal kalk. Ik ben nu al een dagje aan het spoelen, heb de thermoblokken eruit gehaald en de pomp en ik laat alles rondpompen boven de gootsteen. Heel veel dure tabletten erin en lekker gaan ....

Ik ben er van overtuigd dat size really does matter, het is beter een groot extern filter hebben dan een klein intern filtertje.

Toch wil ik eens wat metingen doen met die mix en een her gevuld filter .... wie kan mij linken naar een onsje goud ?

Groet Jurateur

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Verdrieitg worden van de Jura ?

Berichtdoor Pti » do 12 jan 2023, 18:45

Het actieve kool ik het filter lijkt me bijzaak, het Nederlandse leidingwater is van uitzonderlijke kwaliteit. Het gaat vooral om het hars-filtermedium dat de calcium uitwisselt voor natrium. Maar inderdaad ook voor een Jura is een Bilt Oscar filterzakje, of extern gefilterd water, in het reservoir een uitkomst.

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Verdrieitg worden van de Jura ?

Berichtdoor Ben70 » do 12 jan 2023, 19:53

Active kool kun je kopen in de Aquarium zaken die zijn gegarandeerd veilig

te koop in verschillende soorten grof en fijn. succes
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Varia”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron