Mazzer super jolly

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Koffietijs
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 08:49

Mazzer super jolly

Berichtdoor Koffietijs » do 29 jun 2023, 18:21

Hallo allen,
Ik heb voor mijn restaurant toch maar een molen gekocht voor decafé
Eerst wat geklooid met een geleende baratza settw 270Wi. Zelfs voor 10-15 shots per avond veel te gevoelig en onhandig.
Nu een zeer goed ogende Mazzer super jolly electric gekocht met 500 shots op de teller. Ik vind dat er aardig wat klonters uitkomen met een medium roast terwijl de maling in mijn ogen goed staat 18 gram in en 45 uit in 30 seconde.door het klonteren is het gewicht van de dosering niet constant. Declumper lijkt in orde . Het enige dat ik kan ontdekken is dat de schijven misschien nog te nieuw zijn. Natuurlijk heb ik geen feitelijk idee van de echte historie van de molen omdat ik de marktplaats verkoper ook naar moet geloven. Het apparaat oogt erg nieuw dus ik vertrouw hem wel.
Iemand tips?
Dank je!
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Mazzer super jolly

Berichtdoor HanR » do 29 jun 2023, 18:58

Wat voor mandjes heb je?
Als je klassieke 14 of 15 gram's mandjes hebt, moet je veel te fijn malen.

Koffietijs
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 08:49

Re: Mazzer super jolly

Berichtdoor Koffietijs » do 29 jun 2023, 22:48

Wat voor mandjes heb je?
Als je klassieke 14 of 15 gram's mandjes hebt, moet je veel te fijn malen.
Ik heb la marzocco mandjes 19-20 met een linea 2 groeps
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx

Koffietijs
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 dec 2021, 08:49

Re: Mazzer super jolly

Berichtdoor Koffietijs » do 29 jun 2023, 22:51

Wat voor mandjes heb je?
Als je klassieke 14 of 15 gram's mandjes hebt, moet je veel te fijn malen.
En ik vond, tijdens het afstellen, toen de molen nog veel te grof stond dat ik ook aardig wat klonten had.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten