Veel te veel crema

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Bram1977
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 dec 2023, 07:26

Veel te veel crema

Berichtdoor Bram1977 » wo 03 jan 2024, 22:13

Ik ben gloednieuw in de wereld van koffie maken en heb nu sedert een jaar de Sage barista.

Altijd lekkere koffie van gekregen maar sedert kort een bizar fenomeen. De machine maakt bij het doorlopen een ''sissend'' geluid en er komt nagenoeg enkel crema uit... Dus op het einde heb ik een beker met een paar lepels koffie en de rest is één grote dikke schuim laag.

Wat doe ik fout 🥴

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Veel te veel crema

Berichtdoor fransg » wo 03 jan 2024, 22:23

Kun je er een duidelijk filmpje van plaatsen? Welke bonen gebruik je exact, bijvoorbeeld?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Veel te veel crema

Berichtdoor ErikvW » wo 03 jan 2024, 23:53

Wachtende op het filmpje lijkt er te weinig water uit te komen. Kun je de machine normaal dit laten lopen zonder dat er een portafilter in zit, komt er dan water uit? Ontkalk je de machine regelmatig?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

PeterOo
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 jul 2021, 14:09

Re: Veel te veel crema

Berichtdoor PeterOo » do 04 jan 2024, 11:28

Heb je het probleem zowel met de enkelwandige als met de dubbelwandige filters?
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron