To tik or not to tik

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Tim Vogt
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 00:08

Re: To tik or not to tik

Berichtdoor Tim Vogt » vr 27 jun 2008, 22:07

Ik moet toegeven hoe ik gezien heb hoe jij aanstampt (liesbeth) geef je ook al een flinke draai tijdens het tampen. Dus wellicht is dat tik verhaal van mij meer van toepassing op het al of niet polijsten van de koffie.
My workbench: Machine Wega Atlas 2,Grimac Ten 2 groep,Grimac Twenty 2 ele Cma molen, Mazzer Mini, Casadio Simontainiously Grinder/ wanna have a Mistal and polish all day..

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: To tik or not to tik

Berichtdoor fransg » za 15 jan 2022, 22:33

Leuk een berichtje "uit de oude doos" tegen te komen.

Het tikken tegen de filterdrager is al lang geen issue meer maar in 2008 ging het er nog over

Ik zag via de ledenlijst ook een van de zeer oude filmpjes over hoe vroeger een barista-kampioenschap ging (drukte, weinig publiek, de meeste mensen op de bühne met de rug naar de zaal) en hoe men destijds moest filmen zonder smart phone:



Kampioenschap 2006, op Youtube verschenen in 2011 en in die 11 jaar 14 views ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: To tik or not to tik

Berichtdoor manduca » zo 16 jan 2022, 01:07

Dat gaat nu verdubbelen….
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron