Gwylim davies

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gwylim davies

Berichtdoor fransg » ma 22 apr 2013, 18:30

Sympathieke man inderdaad, geen zeiksnor en hoewel ik single doseer, bonen precies afweeg, twee druppels toevoeg aan de bonen voor de HG One en roer in het maalsel, vind ik het uitstekend dat hij de nieuwkomers niet afschrikt met die poppenkast, gewoon lekker gaan met die banaan en koffie drinken.

Tijdens het malen had hij best nog een en ander kunnen vertellen over dat machines die sneller malen ook warmer kunnen worden, daardoor groter worden uitgevoerd wat weer onpraktisch is in de thuiskeuken, maar zo is het ook best.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rolex
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 17:33

Re: Gwylim davies

Berichtdoor Rolex » di 23 apr 2013, 13:30

Helemaal eens Frans, hij zorgt voor laagdrempeligheid bij nieuwkomers. Trouwens het afwegen en RDT e.d. is in mijn ogen een bereidingswijze die voor (heel) veel thuisbarista's kwaliteitsverhogend werkt of noodzakelijk is wanneer je veel van bonen verwisselt.
Gwylim heeft het in andere video's over manieren die tekortkomingen van niet toereikend materiaal moeten compenseren, en veel mensen slaan daarin door, terwijl het weinig uithaalt. Deze bedoel ik natuurlijk ;) (tampen - tikken - tampen - tikken - 40 kilo drukkracht een seconde of 10, meerdere polijstrondjes, etc. etc. :mrgreen: )

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Gwylim davies

Berichtdoor Bluecold » di 23 apr 2013, 13:34

. Deze bedoel ik natuurlijk ;) (tampen - tikken - tampen - tikken - 40 kilo drukkracht een seconde of 10, meerdere polijstrondjes, etc. etc. :mrgreen: )
To be fair, dat was al hard op zn retour sinds 2008-2009
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron