Barista workshop

1
Ik ben op zoek naar een goede workshop in omgeving ''s-Hertogenbosch.

Prijzen vind ik aan de hoge kant, variërend van 39 tm 59 euro. En van de workshops die ik gevonden heb weet ik natuurlijk niet hoe goed deze zijn.

Dus heeft iemand ervaring met een van de workshops van:
- Kaldi
- Casa Barista
- Donbarista
- cremecoffeeandpastry
- iets anders? ...
Bezzera Unica | Quamar M80E

Re: Barista workshop

3
Valt me ook erg mee. Als je daar 2 uur lang les voor krijgt, inclusief materiaal... Als het veel goedkoper wordt mag je je afvragen hoe goed het wordt gedaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Barista workshop

4
En als je er veel van wil leren helpt het ook om je tevoren heel goed in te lezen, op dit forum, op andere forums, websites, youtube en boeken.

Als er bij de Masterclass 2013 waar het in een andere thread over gaat nog moet worden verteld dat je je portafilter schoon moet maken en dat je de maling regelmatig moet bijstellen, dan weet je dat het niet heel hard gaat met de kennisoverdracht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Barista workshop

5
Maar die zaken zijn wel heel belangrijk. Het is dan feitelijk een klasje voor beginners. Jammer eigenlijk dat je daar dan een heel goede barista op zet, die is waarschijnlijk nuttiger in een echte masterclass.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Barista workshop

6
Ik zie net dat de workshop van 39 ex btw is, dus dan ben je nog bijna 50 euro kwijt.
Lijkt wel een standaard prijs :)

Maar wat ik Veel belangrijker vind is de kwaliteit van de workshops. Ik ben ik bang dat ik beter en goedkoper uit ben als ik mijn informatie van het web en forum haal.

Maar een keer een hands on workshop lijkt me ook wel leuk en leerzaam.

Is er iemand die deze toevallig een van deze workshops gevolgd heeft?
Bezzera Unica | Quamar M80E

Re: Barista workshop

8
Over de hele linie denk Ik nog genoeg te kunnen leren.

Van het groeien van de bonen, wat ik in Midden Amerika ook al eens heb mogen bekijken; over de soorten koffie bonen en melanges en hun toepassing. En natuurlijk het werkelijk maken van de perfecte espresso en cappuccino en leren om latte art te maken.

Hoezo, heb jij misschien ervaring met dergelijke workshops?
Bezzera Unica | Quamar M80E

Re: Barista workshop

10
Handigste is om een cursus te krijgen met je eigen materiaal. Er is hier vast wel iemand op het forum die in de buurt woont en je het nodige wil leren. Een halve dag met je eigen spullen spelen onder begeleiding is toch wel ideaal. De meeste hier zijn coffee geek genoeg en hebben daardoor kennis genoeg. Ik heb zelf een keer zo'n cursus gedaan maar weinig van geleerd door de kennis die ik al had opgebouwd. Ik kon zelfs de barista nog wat dingen leren over branden.

Weet niet waar je woont maar als het een beetje in de buurt is wil ik je best helpen. Alleen de latte art bak ik niks van.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul