Cona op fornuis

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
Kabouter
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:38
Locatie: Valkenburg ZH

Cona op fornuis

Berichtdoor Kabouter » zo 07 dec 2014, 15:11

Het spiritusbrandertje schoot niet op, daarom de Cona tot dusver maar weinig gebruikt. Maar wat blijkt, het kleine pitje van het fornuis past precies door het gat heen! Nu gaat het lekker vlot.

Recept gisteren was standje 5 op de Mahlkonig Guatemala, mengseltje van 55 g restantjes Yirgacheffe, Daterra en nog zo wat, ongeveer 900 ml water erin vanuit de waterkoker, in elkaar zetten en gas aansteken, alle water naar boven laten lopen (gaat nu mooi vlot dus), koffie erbij, beetje invouwen om alles nat te hebben, na 1:30 gas uitgedaan, bij start terugloop rustig roeren om draaikolkje te maken, ongeveer op 4:00 totaal was ie klaar! Smaak lekker, beetje onderextractie dacht ik - volgende keer experimenteren met iets fijner malen of iets langer trekken. Wel de typische rijke ondertoon die ik van de Cona verwacht. En het is leuk voor het weekend natuurlijk lekker klooien met zo'n mooie unit.

Dacht er pas later aan om een foto te maken. Volgende keer een actiefoto met VUUR en een met BUBBELS en nog iets met NATUURKUNDE :ugeek:
Quest M3, VBM Domobar Super (rota), Faema MC80, Mahlkonig Guatemala, Kalita Wave, Cona D, Aeropress.

Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron