Long Black door Zjevaun Janga

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
MarcoVenezia
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 09:52

Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor MarcoVenezia » ma 08 dec 2014, 20:46


Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor pichichi » ma 08 dec 2014, 22:29

Ik vind dit toch eerder wat voor het forum Techniek & Know-How, in subforum Koffie technieken.

En eigenlijk ook best wel een beetje Vraag & Aanbod en dan met name sub Webwinkels & Advertorials..

:?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor Spironski » ma 08 dec 2014, 23:38

Ik heb het inderdaad even verplaatst. De bedrijfsnaam is wel enigszins in beeld, maar ik vind de educatieve waarde daar wel tegen op wegen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
MarcoVenezia
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 09:52

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor MarcoVenezia » di 09 dec 2014, 18:49

Zeg het maar, ik heb er binnenkort nog een over de macchiato en een langere workshop slow coffee. Als je liever niet hebt dat ik ze plaats, dan hoor ik het wel :idea:

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor pichichi » di 09 dec 2014, 23:26

De bedrijfsnaam is wel enigszins in beeld, maar ik vind de educatieve waarde daar wel tegen op wegen.
De seconden dat de merknaam niet in beeld zijn zijn op twee handen te tellen... :roll:
Marco´s avatar is een koffiesoort van Goppion.. het ligt er allemaal nogal dik bovenop.
Educatief is het zeker, maar niet vernieuwend, opzienbarend, verhelderend etc.
Wél acquirerend!

Zoals de forumregels ook stellen:
"Geen commerciële postings" (behalve in het subforum Webwinkels, advertorials & andere aanbiedingen)

Dus Marco, doe wat je niet laten kunt, maar doe het daar waar het (ge)past (is).
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor pichichi » di 09 dec 2014, 23:30

p.s. *om e.e.a. maar voor te zijn* Ik heb wel roomsere boter op mijn hoofd dan de paus, want mijn avatar is ook een logo van een (niet NL) koffiebedrijf.. Ik heb daar verder geen enkel commercieel belang of betrokkenheid bij. Merknaam is ook afwezig, het is gewoon een goed logo, dat sec mij wel goed personificeert.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
MarcoVenezia
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 09:52

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor MarcoVenezia » di 09 dec 2014, 23:35

Acquisitie plegen doe ik hier niet, hoeveel horeca ondernemers die 3 weken oude bonen willen zullen hier nu actief meelezen? Sterker nog, het is geeneens mijn werk! Maar om verder gezeur te voorkomen zal ik geen filmpjes meer posten.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor @3aan » wo 10 dec 2014, 00:37

Acquisitie plegen doe ik hier niet, hoeveel horeca ondernemers die 3 weken oude bonen willen zullen hier nu actief meelezen? Sterker nog, het is geeneens mijn werk! Maar om verder gezeur te voorkomen zal ik geen filmpjes meer posten.
Als je mij de linkjes naar die filmpjes wil mailen wil ik ze graag op FB zetten, zolang het informatief/instructief is mag de maker best met naam genoemd worden.

Groet, Adriaan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
MarcoVenezia
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 09:52

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor MarcoVenezia » wo 10 dec 2014, 12:37

Hoi Adriaan, ze staan ook op facebook (en natuurlijk youtube); maar dat had ik er juist niet bij gezet om "de schijn van" te voorkomen... Het leek me gewoon handiger voor de leden om ze hier rechtstreeks te posten.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Long Black door Zjevaun Janga

Berichtdoor Spironski » wo 10 dec 2014, 17:05

Het is wel goed om hier even bij stil te staan en er een zorgvuldige afweging over te maken. Dank voor je punt Pichichi.
Wat mij betreft vind ik de filmpjes echter niet overmatig commercieel en zijn ze wel instructief. Mensen kunnen heel visueel inzichtelijk iets leren, en dat geeft voor mij de doorslag. Het forum wordt er denk ik op, dus wat mij betreft kan je die filmpjes gewoon posten, .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron