Nederlandse koffie webshops

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
HolyBean
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 20 jul 2009, 16:46

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor HolyBean » za 31 jul 2010, 13:46

Vorige week bonen besteld bij de http://www.degroeneboon.nl. Zag een advertentie van ze op marktplaats, mooie bonen en niet duur. Inmiddels de Java Jampit als espresso gedronken en de Honduras Marcala uit de Aeropress, beiden erg lekker! Morgen de Harrar Longberry eens proberen.

Pluspunt vind ik dat de bonen verpakt zitten in een mooie ventiel zak met zipsluiting, niet nodig voor groenebonen maar wel erg handig om je gebrande bonen in te bewaren.

StudioPanjer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 19:38

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor StudioPanjer » zo 29 aug 2010, 23:03

Hallo, mijn naam is Ton en als nieuwkomer zou ik jullie graag opmerkzaam willen maken op een nieuwe koffie en thee webshop nl De Goeijen - koffie & theehandel anno 1776. http://www.degoeijen.com. Ik ben grafisch vormgever en heb deze site ontworpen en ben nauw betrokken bij de hele ontwikkeling van deze webwinkel.

De koffiebonen van deze winkel worden in eigen branderij gebrand. Ik heb ook de hele collectie koffie en thee gefotografeerd en heb dus heel wat uren in het bedrijf doorgebracht en daar dan ook menige heerlijke kop koffie genuttigd. Onlangs heb ik zelfs een heel bijzondere Jamaica Blue Mountain koffie bij hun geproefd. Ik weet niet wie van jullie er wel eens in een koffiebranderij is geweest maar als er één omgeving is waar het lekker ruikt dan is het wel een koffiebranderij met de geur van versgebrande koffie. Ze branden koffie volgens de easy roast methode. Vraag me niet naar de exacte techniek erachter, maar wat ik van weet is dat het eigenlijk een ultra moderne methode is om de bonen op een ouderwetse manier te branden. In ieder geval maken ze fantastische koffie. En ze hebben ook heerlijke theesoorten trouwens. En natuurlijk het is een klant van mij en dus ben ik bevooroordeeld :D maar ik zou zeggen kijk maar eens. http://www.degoeijen.com

Als grafisch vormgever ben ik natuurlijk ook erg benieuwd wat jullie van het uiterlijk van de site vinden. Er zit heel veel werk in en ik heb geprobeerd een juiste sfeer en een overzichtelijke site te maken. Maar de site is nog volop in ontwikkeling en op- en of aanmerkingen, kritiek (of complimenten ;) ) zijn zeer welkom. Het doel van de Goeijen is om één van de beste webwinkels in koffie en thee te worden en daarom zal zeker geluisterd worden naar positieve of negatieve kritieken.

groet Ton

Gebruikersavatar
original andalucia
Berichten: 228
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 18:10
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor original andalucia » zo 29 aug 2010, 23:14

ziet er goed uit.

mis wel adres en telefoon nummer. detail maar geeft mensen weer wat vertrouwen
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Hoenen » zo 29 aug 2010, 23:27

Ik zou er graag ongebrand willen kopen, mits er een wat wijdere selectie komt.

StudioPanjer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 19:38

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor StudioPanjer » ma 30 aug 2010, 00:47

ziet er goed uit.

mis wel adres en telefoon nummer. detail maar geeft mensen weer wat vertrouwen
Dank je, een telefoonnummer staat er wel, bij de betaalmogelijkheden. Maar misschien inderdaad is dat niet zo duidelijk. De adresgegevens moeten er inderdaad ook nog op. Ik zal je opmerkingen aan De Goeijen doorgeven. Ongebrande bonen komen volgens mij binnenkort ook op de site en de selectie koffiebonen zal zeker op korte termijn worden uitgebreid. De site is nog niet zo heel lang in de lucht en zal zeker aangevuld worden.

Gebruikersavatar
Marcel F
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 02 aug 2010, 13:12

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Marcel F » ma 30 aug 2010, 14:55

De dutch barista coffee is trouwens niet alleen te koop bij Casabarista, maar ook via hun eigen website
http://www.dutchbaristacoffee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (verwijst je weer door naar http://www.baristawinkel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Ik heb hier een vijftal zakjes besteld waarna ik een mailtje kreeg dat mijn bonen de dag na bestelling gebrand zouden worden. Hoezo vers :shock:

Dit is natuurlijk dan wel weer te merken bij het zetten van een espresso. Veel te veel crema, maar dat is een luxe probleem :D
Laatst gewijzigd door Marcel F op di 31 aug 2010, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezzera BZ07PM / Mälhkonig Vario / Chemex / Hario Buono

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Spironski » ma 30 aug 2010, 16:11

Als de smaak dan toch nog goed is, dan ben je in elk geval al goed bezig! En ach, met een paar dagen is die overdreven crèma ook al weer wat minder.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Spironski » za 18 sep 2010, 17:49

Ik zat eens rond te neuzen op sites die aan het begin van dit draadje worden opgegeven voor groene bonen, maar ben ik nu gek of verkopen Coffee Etc. en De Pelikaan helemaal geen ongebrande bonen? Of wordt dat bedoeld met "alleen op bestelling"?
Voor zo ver ik kan zien zouden die verwijderd moeten worden uit het rijtje Groene Bonen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Hoenen
Berichten: 298
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 18:09

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Hoenen » za 18 sep 2010, 18:39

Heb vaak rauwe bonen bij de pelikaan gekocht (wel gewoon langsgeweest), erg goedkoop (van 4.50 -brasillie- tot 7.40 eur pkg -ethiopische), al viel de kwaliteit van de bonen altijd een beetje tegen.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Spironski » za 18 sep 2010, 18:45

Ah, maar op hun site kan ik geen verwijzing vinden, of ligt dat gewoon aan mij?

Die prijzen klinken wel erg goedkoop, en dat zou dan inderdaad wel kunnen komen door de mindere kwaliteit. Maar aan een naam alleen hebben we niets, toch?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten