Even voorstellen

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Even voorstellen

Berichtdoor goosman » di 01 okt 2019, 17:34

In aansluiting op de eerdere reacties: ik durf niet eens te vragen of er zoiets banaals als een branddatum op de verpakking staat. De teksten bij de soorten koffie zijn letterlijke vertalingen, en op het risico af dat ik hier blunder omdat het algemeen veronderstelde basiskennis is: wat is de "Napolitaanse handgeslagen methode"? Veel Robusta in de blends trouwens. Moet je van houden, maar niets voor mij.

Ondanks dit alles toch heel veel succes met je onderneming !
Quickmill 2820 / Carimali M1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 01 okt 2019, 22:02

Nog zoiets, ik lees op de website:
Een gezonde, niet verbrandde koffieboon, rijk van aroma's!
Is er al eens serieus naar die tekst gekeken?

1) wat wordt hier verstaan onder een 'gezonde' boon?

2) is men zo slecht in Nederlands dat 'verbrande' met een extra d wordt geschreven?

3) als men niet weet of het 'rijk van' of 'rijk aan' is, kan men het beter op een andere manier proberen te zeggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 01 okt 2019, 22:10

En dan dit:
[bedrijfsnaam] denkt en handelt volgens een principe van ecologische duurzaamheid. Van het bedrijf, tot de productie, tot de verpakking, om een ​​lage impact op het milieu te hebben. DENK ook GROEN, voor ons, voor onze kinderen, voor onze toekomst
1) "volgens een principe van ecologische duurzaamheid": wordt nergens gespecificeerd. Is er controle door een erkend ecologisch keurmerk? Welke dan?

2) "een lage impact" -- weer eentje van iemand die probeert heel gewichtige taal te typen maar geen idee heeft hoe het ook alweer moet. "een geringe impact" zou kunnen, maar niet een 'hoge/middelhoge/lage/gelijkvloerse/diepe' impact.

3) de bonen in Italië kopen, hierheen (laten) rijden / vliegen en verkopen/verzenden, dat klinkt nu niet echt alsof het milieu hier wordt ontzien.

Volgens de website zijn de bonen begin september opgehaald, dan zijn ze inmiddels al wel een beetje te oud om er nog wat mee te beginnen... Tenzij men vaker heen en weer rijdt/vliegt natuurlijk maar dat is dan weer minder duurzaam.
Laatst gewijzigd door fransg op di 01 okt 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 01 okt 2019, 22:18

Op het bedrijfsadres lijkt ook de sparerib express actief te zijn? Hopelijk komt het aroma daar niet van bij de boontjes ;=)
Laatst gewijzigd door fransg op wo 02 okt 2019, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

10Migliacaffe.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 sep 2019, 19:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 10Migliacaffe.nl » di 01 okt 2019, 22:21

Ok.. Hoewel dit niet de gehoopte feedback is geworden wil ik iedereen bedanken voor de genomen moeite de website te bekijken en te beoordelen. We gaan hier zeker mee aan de slag. Zoals al eerder gezegd zijn we (nog) geen koffiekenners maar liefhebbers en er valt hier nog overduidelijk veel voor ons te leren. Een uitdaging!

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » di 01 okt 2019, 22:41

Ok.. Hoewel dit niet de gehoopte feedback is geworden wil ik iedereen bedanken voor de genomen moeite de website te bekijken en te beoordelen. We gaan hier zeker mee aan de slag. Zoals al eerder gezegd zijn we (nog) geen koffiekenners maar liefhebbers en er valt hier nog overduidelijk veel voor ons te leren. Een uitdaging!
Ik vind dit een erg sportieve reactie op alle reacties. Teruglezend kan mijn tekst best verkeerd vallen. Dat is echt niet zo bedoeld. Ik zal hem een beetje herschrijven voor de toekomst.

Maar ik ben nog wel benieuwd naar het verhaal. Hoe vers zijn de bonen bij aankoop? Want voor dat geld kan ik best leuke bonen kopen bij gerenommeerde branders. Maar wanneer jij leuke bonen verkoopt wil ik ze best wel proberen wanneer ik er meer over weet.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Fisherman » wo 02 okt 2019, 07:43

Ik kan me wel voorstellen dat dit lekkere koffie kan zijn, wanneer je het kort na branding voorgeschoteld krijgt op een gezellig terrasje in Italië.

Net zoals veel vakantie-ervaringen zal het m.i. helaas ook met deze koffie zo zijn dat het thuis "niet hetzelfde is". Als.koffiekenners weten wij natuurlijk dat dit komt door de reis die deze koffie moet maken naar NL, om vervolgens (misschien) nog een weekje of wat op de plank te liggen aleer hij verkocht raakt. Niet te beginnen over de dagen of weken die hij bij de brander op de plank ligt. Zo zijn we gauw alweer een paar weken verder.

De koffiekopjes in het assortiment zijn wel mooi, naar mijn smaak. En misschien is het productie- en inkoopproces wel zo gestroomlijnd dat e.e.a. binnen zegge twee weken bij de klant in de hopper zit; anders is dat een mooie doelstelling voor 10 Miglia Caffè NL zou ik zeggen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 02 okt 2019, 09:25

Ok.. Hoewel dit niet de gehoopte feedback is geworden wil ik iedereen bedanken voor de genomen moeite de website te bekijken en te beoordelen. We gaan hier zeker mee aan de slag. Zoals al eerder gezegd zijn we (nog) geen koffiekenners maar liefhebbers en er valt hier nog overduidelijk veel voor ons te leren. Een uitdaging!
Zoals hierboven al gezegd, reuze sportief. Doorgaans is men zeer in de wiek geschoten als er tegenspraak komt. Er is weleens een ondernemer op het forum geweest die meende dat zijn status hem recht gaf op gelijk ;-)

De ambitie om wat nieuws en lekkers te brengen is toe te juichen. Misschien dat een geheel andere invalshoek beter werkt. Lokaal gebrande bonen, van een werkelijk toegewijde brander, van groene bonen 'met een verhaal' over herkomst, boerderij, plukwijze, manier van drogen, een daadwerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van het gebied door een eerlijke marge voor de boer en zijn familie. Minder 'ronkende' taal zodat het niet klinkt als een piramide-marketingverhaal. Iets extra's bieden aan bestaande klanten van het netwerk waardoor die denken 'ach ja doe er ook een pondje koffie bij, die was erg lekker'.

En zelf bezig zijn met het zetten van super lekkere koffie. Dat hoeft niet met peperdure "top gear" machines, maar gewoon, een goeie maler, een nette machine, redelijk vers gebrande boontjes en voldoende aandacht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cremalover » vr 01 nov 2019, 09:16

En dan dit:
[bedrijfsnaam] denkt en handelt volgens een principe van ecologische duurzaamheid. Van het bedrijf, tot de productie, tot de verpakking, om een ​​lage impact op het milieu te hebben. DENK ook GROEN, voor ons, voor onze kinderen, voor onze toekomst
1) "volgens een principe van ecologische duurzaamheid": wordt nergens gespecificeerd. Is er controle door een erkend ecologisch keurmerk? Welke dan?

2) "een lage impact" -- weer eentje van iemand die probeert heel gewichtige taal te typen maar geen idee heeft hoe het ook alweer moet. "een geringe impact" zou kunnen, maar niet een 'hoge/middelhoge/lage/gelijkvloerse/diepe' impact.

3) de bonen in Italië kopen, hierheen (laten) rijden / vliegen en verkopen/verzenden, dat klinkt nu niet echt alsof het milieu hier wordt ontzien.

Volgens de website zijn de bonen begin september opgehaald, dan zijn ze inmiddels al wel een beetje te oud om er nog wat mee te beginnen... Tenzij men vaker heen en weer rijdt/vliegt natuurlijk maar dat is dan weer minder duurzaam.
Jij hebt geen aandelen 10 Miglia Caffe.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cremalover » vr 01 nov 2019, 09:24

Wat je als beginnende webshop zou kunnen doen is wat proefverpakkingen naar een aantal leden opsturen.
Ik ga er van uit dat men een eerlijk commentaar zal geven.Ondanks de minder rooskleurige ontvangst dan je waarschijnlijk gedacht /gehoopt had.

Als je achter je produkt staat zou dit geen probleem moeten zijn.


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron