Even voorstellen

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
10Migliacaffe.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 sep 2019, 19:52

Even voorstellen

Berichtdoor 10Migliacaffe.nl » di 01 okt 2019, 09:55

Hi allen,

Ook ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Thijs en woonachtig in Hoofddorp.

Afgelopen zomer bezochten we ons vaste vakantieadres in Moniga del Garda. Na twee heerlijke weken genieten, kwamen we weer thuis en het eerste dat je dan doet, is een een bakkie koffie zetten om bij te komen van de reis. Viel dat even tegen.....!
Sterker nog, we verlangden zo naar onze 'eigen' koffie uit Italië dat, na enkele dagen overleggen, we tot de conclusie kwamen dat we deze koffie naar Nederland moesten halen. Zo gezegd, zo gedaan....en 2 september zaten we weer in de auto richting Italië voor een nieuwe uitdaging:
Nederland kennis laten maken met de de koffie van 10 Miglia Caffe!

Bij ons bezoek aan de branderij van 10 Miglia Caffè werd ons al gauw duidelijk dat het 'roasten' van de bonen op zeer innovatieve wijze gebeurt. In een tijdsbestek van slechts 300 seconden is een volledige branding afgerond (van groene boon tot gebrande boon). En het resultaat is dan ook verbluffend:
Een gezonde, niet verbrandde koffieboon, rijk van aroma's!

Verder hoop ik op dit forum nog veel meer te leren, want we staan pas aan het begin van onze koffie reis!

Groet,

Thijs

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » di 01 okt 2019, 10:14

Dit neigt wel een beetje naar spam imho, maar vooruit, ik ben wel getriggerd door je statement over het brandproces van 300 sec.
Kun je wat meer over die methode vertellen?
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 01 okt 2019, 10:30

Dit is spam. Check gebruikersnaam.

Topic verplaatst.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

10Migliacaffe.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 sep 2019, 19:52

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 10Migliacaffe.nl » di 01 okt 2019, 10:50

Excuus, ben nieuw hier en wist niet goed in welk topic ik dit moest plaatsen.
M.b.t het brandproces, dit gebeurt in een high tech machine waarbij de groene bonen in zeer korte tijd worden gebrand door het kortstondig toedienen van ‘hot air pressure’, zo’n 380 graden Celsius. Op deze manier krijgt elke boon dezelfde ‘behandeling’
Voor ons ging er ook een wereld open aangezien we deze methode nog nergens anders gezien hebben.

Groet,

Thijs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Pti » di 01 okt 2019, 11:38

Vrijwel alle grote industriële branderijen werken tegenwoordig met vloeistofbed hete-lucht of tangential drum roasters. Dergelijke korte brandtijden dienen een economisch nut, want het is te kort om de door specialty coffee zo geliefde smaken en zuren te ontwikkelen zoals bij slow roast.

Maar voor Italiaanse stijl zal het vast erg geschikt zijn.
Laatst gewijzigd door Pti op di 01 okt 2019, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 01 okt 2019, 11:42

AMEN.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Powerreserve » di 01 okt 2019, 11:51

Welkom & alvast een 1e tip: lees de World Atlas of Coffee eerst eens: hier wordt ook het brandproces (diverse) uitgelegd.

Afbeelding



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 01 okt 2019, 13:56

Voor ons ging er ook een wereld open aangezien we deze methode nog nergens anders gezien hebben.
Kwam dat doordat je tevoren wel heel veel branders had bezocht die nog niet zo geavanceerd werkten, of doordat dit de eerste professionele branderij was die je bezocht?

Welke andere branderijen kende je, hoe gaan ze daar te werk, welke profielen en technieken worden daar gebruikt en welke methode (anders dan "snel") maakte dat er "een wereld open" ging? Want gewoon heel hard en snel branden is heel simpel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » di 01 okt 2019, 14:33

Bij het lezen van jullie website valt mij het volgende op:
Voor een prijs van €30 voor 1 kilo, vind ik dat je als consument moet weten wat je koopt. Dan wil ik niet meer teksten als:

Zoals de naam al zegt, is het een koffie die durft: verkregen uit een selectie van fijne Arabica bonen en in detail behandeld om een ​​aromatische, volle koffie met een aangename en delicate smaak te verkrijgen.
Intensiteit: *** | Aroma: **** | Delicate smaak: *** | Brandingsgraad: *** 
Crema: *** | Espresso: **** | Cappuccino: *****


Dan wil ik namelijk weten welke tonen ik ga proeven. Overigens bij jullie note blue staan wel de tonen. Daar is het al iets beter. Maar nog geen informatie over welke bonen er in de melange zitten. Ook is het fijn om te weten waar de bonen vandaan komen. Het land, gebied, plantage.
Op de website kan ik niet vinden wanneer de bonen gebrand zijn. Voor deze prijs wil ik vers. Voor minder koop ik een dag vers gebrande bonen.
Uit het verhaal vermoed ik niet heel vers, omdat ik denk te begrijpen dat de brander in Italië staat.

Elders staat dat jullie cafeïnevrije koffie zonder twijfel de beste ter wereld is. Ik begrijp dat ik dit niet letterlijk moet nemen, maar mijn verwachting is nu zo hoog dat ik alleen maar teleurgesteld ga worden Afbeelding. Het komt ongeloofwaardig, opschepperig en onmogelijk over. Ik zou andere woorden gebruiken om te vertellen dat ze bijzonder lekker zijn. Maar dan ook uitleggen wat de klant kan verwachten: smaak, mondgevoel etc. Want smaak is heel subjectief.

Maar vanuit consumenten perspectief zou ik nu niet bij jullie kopen: te duur, summiere info, oogt als de boon uit de supermarkt. Teveel concurrenten die voor minder al die punten wel goed doen.

Dit is overigens niet bedoelt als afkraken, maar meer als feedback.

Laatst gewijzigd door Keyser op di 01 okt 2019, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marcje » di 01 okt 2019, 16:13

Jaha... je kunt je heel wat op je hals halen door hier reclame te gaan maken! ;)
Nog wat opbouwende feedback van mijn zijde: Er staat dat je 140 kopjes uit 1000gr haalt, maar 'iedereen hier' hanteert in basis de '18gr in / 36gr uit' regel. Dat zijn dus maar ±55 kopjes uit een kilo.
Dan betaal je voor de 'Audace' per kopje dus eur 0.54eur ipv de eur 0,21 die op de site staat.

Er zijn vast mensen die dat er voor over hebben, maar dan moet hij wel heeeeeel erg goed zijn, en wil men in de regel wel iets meer informatie hebben dan er bij staat op de site (zoals Keyser en Frans ook al opmerkten).
dus...


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron