CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Nomad

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor Nomad » vr 20 mar 2020, 11:23

Daarom post ik het ook, als ik dit wist had ik er zelf ook niet besteld. Alle drie de filter koffies die ik besteld had zijn van 03 feb.....juist filterkoffie wil ik de verse bonen, espresso kan ik veel langer forceren tot een aangenaam drinkbaar bakje.

Ik stuur ze toch even een mailtje met een open vraag en zonder "ik wil en ik eis"....gewoon open de discussie eens aangaan
Hebben "we" nog wat gehoord van de meneer met bril?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vanochtend pas gemaild, gisteren kwam er van alles tussendoor. Zodra ik antwoord heb, dan hoor je het.

"Single estate filterpakket (3x 250gr)" van jou, waar heb je die besteld? 16 maart is heel heel vers inderdaad, zoals het hoort misschien :)?
En gisteravond antwoord gekregen van ManMetBrilKoffie. De 3 februari datum was een verkeerd label, dat moest 3 maart zijn.....tja ik weet het niet hoor, er is geen enkele blooming (maar goed, ook 3 maart is al aardig ontgast).....en zelfs met zijn V60 advies (93 graden water en kortere tijdsduur) kwam er niet veel smaak uit. Het is allemaal erg muted wat je aan tonen nog vind in de koffie.

De espressobonen van eind februari heb ik nu enkele espresso's mee gezet en hoewel ik erg fijn moet malen en iets overdoseer, is het resultaat wel erg lekker vooralsnog. Maar goed, met 1.75 kilo begint het misschien leuk, tegen de tijd dat ik bij de laatste zakjes ben is het allemaal jammerlijk oud.

Ik zou niet snel weer bestellen bij deze zaak, want eind februari brandingen verkopen op 17 maart, ik vind dat ook al echt te oud. Vooralsnog is er nog wel espresso mee te zetten, maar nog even bewaren voor over 2 weekjes zit er gewoon niet in....dat is erg beperkend. In de reactie schrijft hij zelf dat hij espresso bonen het liefst een maand bewaard en dan pas gaat gebruiken, omdat ze dan op hun lekkerst zijn....in mijn slechts 5 jaar als thuis-barista kan ik dat in ieder geval niet onderschrijven. Vanuit commercieel standpunt voor hem snap ik het wel, maar daar heb ik als consument geen drol aan.

Mijn conclusie is dat je ManMetBril nog steeds op de grijze lijst mag zetten met ok brandingen, maar twijfelachtige branddata...en met premium prijzen op niveau van andere verse microbranders bestel ik dan liever elders.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
-Lelit Bianca - Hario V60 - Eureka Mignon Specialita -

Barista74

Berichtdoor Barista74 » vr 20 mar 2020, 11:54

https://www.instagram.com/tv/B97pE_PFGk ... 0ng7lfww2l

Help Coffeelab Eindhoven, Nijmegen en andere locaties de lente door.

30 euro voor 500gr koffie, een giftcard en eental koffiebonnen.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Lever Retro 2, La Pavoni Europiccola White en heel veel meer.
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com

Fisherman

Berichtdoor Fisherman » vr 20 mar 2020, 12:41

Ik zag dat Friedhats eenzelfde soort batch aan eerder gebrande bonen verkocht, wel met specifieke vermelding van de branddatum die ergens midden/eind Februari lag.

Kan er wel inkomen dat als je voornemens bent om op ACF espressoos aan te bieden in naam van je eigen branderij, dat je wil dat die bonen op hun piek zijn (2-4 weken). Vervolgens verkoop je losse zakjes aan de consument, met een jongere branddatum (goed waar voor je geld). Wanneer de pleuris uitbreekt en je moet van je koffie af, dan verwacht ik als consument nog steeds verse koffie en niet de verloren geachtte bonen, tenzij expliciet aangegeven natuurlijk.

Bij Friedhads werden de bonen per kilo aangeboden, alleen espressobranding. Binnen een mum van tijd uitverkocht natuurlijk, maar dan weet je wel wat je koopt en wat je er nog mee kan beginnen.

Ik weet het nog allemaal nog niet met die "help Jan Splinter etc. de lente door" approach. Gewoon goed, creatief, slim en vooral eerlijk ondernemen heeft wat mij betreft de voorkeur. Die mensen mogen dan ook rekenen op mijn steun (en geld).

Laatst gewijzigd door Fisherman op vr 20 mar 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeropress & filter - Mahlkönig Vario Steel Burrs & Hario Skerton - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen zoet bakkie pleuâh

Pti
Contacteer:

Berichtdoor Pti » vr 20 mar 2020, 12:44

https://www.instagram.com/tv/B97pE_PFGk ... 0ng7lfww2l

Help Coffeelab Eindhoven, Nijmegen en andere locaties de lente door.

30 euro voor 500gr koffie, een giftcard en eental koffiebonnen.
Leuke video!

Marcje

Berichtdoor Marcje » vr 20 mar 2020, 14:19

Leuke video!

Pfoe, vervelend voor ze dat ze dicht moeten (net als alle horeca), maar 30 euri voor 500gr boontjes en wat goodies is voor veel mensen toch wel aan de prijs lijkt me... zeker als 500gr in hun webshop 13,22 EUR kost (?)
dus...

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » vr 20 mar 2020, 14:29

Leuke video!

Pfoe, vervelend voor ze dat ze dicht moeten (net als alle horeca), maar 30 euri voor 500gr boontjes en wat goodies is voor veel mensen toch wel aan de prijs lijkt me... zeker als 500gr in hun webshop 13,22 EUR kost (?)
De "wat goodies" houden in €20 aan tegoedbon plus twee koffies naar keuze, waarde bij elkaar iets van €25, dus dan betaal je € 5 voor twee pond boontjes die bij je thuis worden langs gefietst.

En het gaat hier niet om een kans om een ondernemer het bloed onder de nagels vandaan te trekken voor een extra korting, maar om elkaar solidair door een moeilijke tijd heen te helpen.
Laatst gewijzigd door fransg op vr 20 mar 2020, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

bobbee

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » vr 20 mar 2020, 14:30

Check friedhats eens! Staat zojuist wat competitie koffie in de webshop.
(100 euro voor 250 gram)
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Marcje

Berichtdoor Marcje » vr 20 mar 2020, 14:54

Leuke video!

De "wat goodies" houden in €20 aan tegoedbon plus twee koffies naar keuze, waarde bij elkaar iets van €25, dus dan betaal je € 5 voor twee pond boontjes die bij je thuis worden langs gefietst.

En het gaat hier niet om een kans om een ondernemer het bloed onder de nagels vandaan te trekken voor een extra korting, maar om elkaar solidair door een moeilijke tijd heen te helpen.

Ik had de goodies/tegoedbon verkeerd begrepen en was te snel met m'n oordeel, excuses :o
Dan is het voor mij nog steeds niet zo interessant, maar dan is de prijs wel realistisch.
dus...

pichichi

Berichtdoor pichichi » vr 20 mar 2020, 15:02

Mijn amigo Joffrey van Zwartekoffie.nl kan ook op de lijst!

https://www.instagram.com/p/B98341KHHMO/

Omdat ook wij te maken hebben met stagnerende verkoop vanwege het wegvallen van vooral onze zakelijk klanten, geven we aan iedereen die koffie koopt 15% korting op de aankoop met de promocode: doemijmaarkoffie⠀

Incl. verzending kom je dan ongeveer uit op 12,50 euro voor 500 gram.

Roasts komen van lief, klein project waar Joffrey zelf DIRECT bij betrokken is, sterker nog, als je écht direct trade zoekt... dan is dit hét schoolvoorbeeld. Hij maakt de betalingen direct over aan de boeren, zonder tussenkomst van niemand!
Lichte, medium zijn single lots, donkerdere blend met Uganda Robusta. Vertrouw mij maar, allemaal prima te pruimen!
Pichichi approved...
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Fisherman

Berichtdoor Fisherman » vr 20 mar 2020, 15:08

Leuke video!

Persoonlijk denk ik niet dat dit perse de uitgelezen manier is om elkaar door deze moeilijke tijd heen te helpen. Daarom zonder daarmee direct te doelen op de ondernemer in kwestie mijn duit in het algemene zakje

Een dergelijk aanbod (betaal nu X, krijg later Y) id vaak een verkapte manier om financiering te realiseren en ik vind dat men zich bewust moet zijn van de risico's die dit met zich meebrengt.

Het geld dat je nu betaald gaat waarschijnlijk gebruikt worden om de doorlopende "vaste kosten" (personeel, huur, abonnementsdiensten) te betalen. Het is dus niet per definitie gezegd dat je elkaar hiermee helpt, maar enkel uitstel van executie mogelijk maakt ten koste van je eigen portemonnee. Wees gewaarschuwd; als dergelijke ondernemers failliet gaan, dan is je waardebon niks meer waard. Vergelijk het met de risico's van crowd-funding.

Daarmee niet zeggende dat je het niet moet doen, maar wel zeggende dat je je bewust moet zijn van de risico's.

Ik help liever om ondernemers een cash-flow waarmee ze dit kunnen overleven te realiseren, door wat eerder en wat vaker te kopen. Ik helpt graag, maar ik geeft 't niet weg.

Aeropress & filter - Mahlkönig Vario Steel Burrs & Hario Skerton - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen zoet bakkie pleuâh

Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”