CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor bobbee » za 11 apr 2020, 12:23

Blanche Dael krijgt ook meer voorelkaar bij de gemeente en de koffie van ze is niet bijzonder behalve dat het vers gebrand is als je een goede zak pakt. En het is een leuk pittoresk zaakje!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor cremalover » za 11 apr 2020, 13:10

Blanche Dael krijgt ook meer voorelkaar bij de gemeente en de koffie van ze is niet te hachelen. Niks bijzonders aan behave dat het vers gebrand is als je een goede zak pakt. En het is een leuk pittoresk zaakje!
Flauwe dooddoener op wat gebaseerd eigenlijk? Omdat je er eens een zakkie koffie besteld hebt dat niet beviel?
Sneu.
Een bedrijf met historie en ook kennis van zaken ff op internet af te branden .Triest dit.
Ik heb best mindere ervaringen met leveranciers van allerlei spullen.Kan gebeuren.Maar ik heb nog nooit een vernietigende review over welk bedrijf dan ook ergens op het web achtergelaten.Zoiets blijft staan voor altijd.Is voor iedereen te vinden via google.En op basis van wat?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor bobbee » za 11 apr 2020, 13:41

Ik brand niks af. Is een begrip in de regio. En wat we hier schrijven maakt niet zoveel uit, blanche dael wordt nooit genoemd hier.
Ben je er zelf pas nog geweest? Was het lekker? Sorry, ben beetje moe vandaag en 3 stuiterende kinderen om mij heen die ook moe zijn. Denk dat ik vandaag maar even het forum niet moet bezoeken.

Ps; heb mijn berichtje voor jou wat genuanceerd
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor Dirk Jan » za 11 apr 2020, 14:53

681027C1-E367-4DDF-83C8-0E6BF1E25D47.jpeg
Heb Charlie's Coffee zojuist op Facebook gevraagd of hij ook verstuurd en dat doet hij. Ik ga daar binnenkort bestellen. Heb zojuist wat van Zwarte Roes binnengekregen, ik moet nog doordrinken :D
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor cremalover » za 11 apr 2020, 15:13

Ik brand niks af. Is een begrip in de regio. En wat we hier schrijven maakt niet zoveel uit, blanche dael wordt nooit genoemd hier.
Ben je er zelf pas nog geweest? Was het lekker? Sorry, ben beetje moe vandaag en 3 stuiterende kinderen om mij heen die ook moe zijn. Denk dat ik vandaag maar even het forum niet moet bezoeken.

Ps; heb mijn berichtje voor jou wat genuanceerd Afbeelding
Ik drink niks anders op mijn broer zijn Cremina.
Ik zal er na deze Corona shit nog eens wat verse branding halen en mijn mening hier neer zetten.
Als die vers is is hun koffie lekker.Of hun webshop verse koffie verstuurd weet ik niet.
Ik heb heerlijke verse Peeze gedronken.En ook slechte koffie via hun webshop.Die levering was toen duidelijk niet vers.
Maar ging me ook niet om wat je van Blanchedael vindt. Ik vind een heleboel over nederlandse branders.Veel koffie die ik er geproefd heb vind ik niet lekker.Dat is maar 1 mening en dus niet veel zeggend .Daarom vel ik maar geen oordeel over de brander zelf. Smaken verschillen en daarmee is alles gezegd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor fransg » za 11 apr 2020, 15:43

Ik heb heerlijke verse Peeze gedronken.En ook slechte koffie via hun webshop.Die levering was toen duidelijk niet vers.
Ook dat blijft voor altijd vindbaar via de Google, maar ik denk dat het niemand wat uitmaakt.

Peeze is voor mij het bekende Arnhemse merk waar de hele wijk De Molenkom naar rook, erg leuk en prettig traditioneel was dat tot die buurt werd 'opgeknapt' en het ineens milieuvervuiling ging heten.

Hun typische smaak was voor mij ook gewoon "de lekkere koffie in een café" want de meeste zaken in Arnhem hadden natuurlijk gewoon Peeze.

Tijdens een koffiebeurs in Utrecht een jaar of 8 gelee hadden ze een Gene brander in hun standje staan, daar stonden veel bezoekers omheen want zelf koffie branden werd "hot" en dat ding trok meer aandacht dat de vele zakken Peeze met allerlei illustraties erop waarmee ze 'specialty' koffie gingen leveren. Ik weet niet of dat succesvol was maar in Amsterdam kom ik hun merk nergens tegen.

Ik vind Peeze wel beter dan Blanchedael maar dat komt alleen doordat die Peeze schoorsteengeur me dierbaar is. Ik zou er wat voor over hebben om een hele wijk zo te kunnen ruiken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor bobbee » za 11 apr 2020, 15:50

Goed en sympathiek verwoord!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor fransg » za 11 apr 2020, 16:15

Ondanks dat we straatarm waren, gingen mijn vriendin en ik af en toe PEEZE koffie drinken bij een oud koffiecafé aan de Hommelseweg en zo werden we daar als het ware onderdeel van het groepje stamgasten. Een stokoude man, die eigenlijk net zo jong was als wij, echter gekleed ging als Catweazle, met Gandalf baard en lang grijs haar, was de enige die 'op de pof' mocht zitten eten drinken en lezen. Hij had tot zijn dood vorig jaar een antikwariaat in boeken met oude geheimen, theosofie, waarzeggerij en spreuken, waar weinig klanten kwamen dus hij had alle tijd om er even tussenuit te knijpen. Een bijzonder sympathieke en erudiete man die fascinerend kon vertellen en daardoor ook vrij veel kinderen had bij verschillende vrouwen die dol op hem waren (geweest).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor cremalover » za 11 apr 2020, 16:44

Ik heb heerlijke verse Peeze gedronken.En ook slechte koffie via hun webshop.Die levering was toen duidelijk niet vers.
Ook dat blijft voor altijd vindbaar via de Google, maar ik denk dat het niemand wat uitmaakt.

Peeze is voor mij het bekende Arnhemse merk waar de hele wijk De Molenkom naar rook, erg leuk en prettig traditioneel was dat tot die buurt werd 'opgeknapt' en het ineens milieuvervuiling ging heten.

Hun typische smaak was voor mij ook gewoon "de lekkere koffie in een café" want de meeste zaken in Arnhem hadden natuurlijk gewoon Peeze.

Tijdens een koffiebeurs in Utrecht een jaar of 8 gelee hadden ze een Gene brander in hun standje staan, daar stonden veel bezoekers omheen want zelf koffie branden werd "hot" en dat ding trok meer aandacht dat de vele zakken Peeze met allerlei illustraties erop waarmee ze 'specialty' koffie gingen leveren. Ik weet niet of dat succesvol was maar in Amsterdam kom ik hun merk nergens tegen.

Ik vind Peeze wel beter dan Blanchedael maar dat komt alleen doordat die Peeze schoorsteengeur me dierbaar is. Ik zou er wat voor over hebben om een hele wijk zo te kunnen ruiken.




"Ook dat blijft voor altijd vindbaar via de Google, maar ik denk dat het niemand wat uitmaakt."


Lijkt me geen probleem. Ik geef een beargumenteerde mening over mijn ervaring met een keer dat het niet goed was.Gelijk daarachter staat trouwens dat ik wel een liefhebber van Peeze ben.
Maar ik brand niet koffiebranderij Peeze af op basis van een mindere ervaring.

Peezeheb ik een jaar of 10 gedronken in gelegenheden in Zutphen Apeldoorn en Arnhem. Ik vond en vind hun koffie erg lekker. Of je daar de benaming specialty niet aan kan hangen interesseert me geen fluit. :mrgreen:

Ik beoordeel koffie aan de hand van een oplopende schaal. Links staat vies en rechts heel erg lekker.
Na 50 jaar koffie drinken weet ik nog steeds niet wat specialty is.
Erg licht gebrande koffie met een neiging naar zuur samengesteld uit koffie van kleinere telers of zoiets dacht ik. Niet mijn ding iig.

Ik schrijf dit trouwens met twee van deze halve liters achter de kiezen.
IMG_20200411_165110 (1).jpg
:mrgreen:

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: CORONA crisis aanbiedingen en voordelen. Steun onze lokale branders!

Berichtdoor fransg » za 11 apr 2020, 18:26

Ik schrijf dit trouwens met twee van deze halve liters achter de kiezen.
Met een goed boek als onderzetter, daar kan niemand wat van zeggen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron