Maak kennis met KoffieDirect

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
KoffieDirect
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 12:41

Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor KoffieDirect » do 04 feb 2021, 16:20

Maak kennis met KoffieDirect! Opgericht door koffieliefhebbers die de koffiewereld willen verbeteren. Bij KoffieDirect produceren we duurzame koffie, met een eerlijke prijs voor de koffieboer en voor jou. We doen dit door de bonen rechtstreeks bij de koffieboer in te kopen zonder tussenhandelaar. Daarmee maken we de koffieketen korter en werken we ook nog eens duurzaam en transparant.

Bij de aankoop van onze koffiebonen zie je direct welke koffieboer verantwoordelijk is voor jouw koffiebonen en ontdek je welke weg de bonen hebben afgelegd. Het hele proces kun je overigens gewoon volgen door het scannen van een QR-code op de verpakking. En met behulp van data en blockchain helpen we de koffieboeren zo laag mogelijke kosten te maken en te zorgen voor een betere oogt.

We doen alles met respect. Respect voor de hardwerkende koffieboeren, met respect voor de aarde en natuurlijk voor jou. Bij KoffieDirect werken we er hard aan om onze koffie klimaatneutraal te kunnen produceren: van het verbouwen van de koffiebonen tot het transport.

Meer weten over KoffieDirect? Neem dan gerust een kijkje op onze nieuwe website: https://koffiedirect.com/nl

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor fransg » do 04 feb 2021, 17:36

Welkom!
Maak kennis met KoffieDirect! Opgericht door koffieliefhebbers die de koffiewereld willen verbeteren. Bij KoffieDirect produceren we
Ik ben altijd benieuwd met wie we te maken hebben. Er staat "we" -- maar wie zijn dat? Op de website staat het niet, geen foto met namen van het team bijvoorbeeld. Ik vind wel de naam CMH Homburg, gegevens over gestort saldo etc maar dat is vrij karig.
We doen dit door de bonen rechtstreeks bij de koffieboer in te kopen zonder tussenhandelaar. Daarmee maken we de koffieketen korter en werken we ook nog eens duurzaam en transparant.
De groene koffiebonen die ik inkoop komen met informatie over welke boer of wel collectief het betreft, welke partij de import heeft geregeld. Er moet ook ge-ëxporteerd en getransporteerd en geïmporteerd worden, die lijn kan niet echt korter worden gemaakt. Het is wel fijn als het transparant is dus kunt u meer vertellen over hoe de duurzaamheid wordt geborgd bijvoorbeeld?

Een QR code voorbeeld, hier geplaatst, kan misschien al veel verhelderen. Dan kunnen we zien waar een voorbeeld-zending vandaan kwam, hoe die hier is gekomen, wat de boer ervoor kreeg.

Welke NGO's werken mee aan de app? Is de app ergens te vinden?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor HanR » vr 05 feb 2021, 08:14

Vooralsnog een wollige tekst met allerlei onjuistheden, onvolledigheden en onduidelijkheden.
Verder is het vooral een uiitnodiging om Maatschappelijk Verantwoord één zaligmakende blend van bonen, van onbekende herkomst, op onbekende wijze gebrand, in je volautomaat te flikkeren.
In het beste geval een proefballonnetje van iemand met goede bedoelingen.
In het slechtste geval iemand die denkt het zoveelste verdienmodel te hebben gevonden.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor bobbee » za 06 feb 2021, 10:25

We zijn wel wat beters gewend hier.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor Martijn » ma 15 mar 2021, 16:45

Meer weten over KoffieDirect?
KoffieDirect heeft per mail aangegeven niet blij te zijn met bovenstaande reacties. Ik heb inmiddels een aantal keer teruggemaild maar krijg geen reactie. Waarschijnlijk gaat er iets mis. Ben je van Koffiedirect, neem dan graag nog even per mail of telefoon contact op.

De strekking van mijn reactie was overigens dat ik de reacties helemaal niet zo negatief vind en dat deze waarschijnlijk met een verhelderend antwoord uit de wereld geholpen kunnen worden. Niet-reageren zal het wantrouwen echter vooral aanwakkeren en zal de indruk niet veel positiever maken. Misschien een idee om het tegendeel te bewijzen en jullie koffie aan te bieden aan het Koffiepraat proefpanel?
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor kilo » ma 15 mar 2021, 17:04

En met behulp van data en blockchain helpen we de koffieboeren zo laag mogelijke kosten te maken en te zorgen voor een betere oogt.kijkje op onze nieuwe website: https://koffiedirect.com/nl
[/quote]

Ik ben ook heel benieuwd hoe data en blockchain er voor zorgt dat de boer een beter oogst krijgt. Klinkt nogal revolutionair!
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Maak kennis met KoffieDirect

Berichtdoor Keyser » ma 15 mar 2021, 19:34

De opmerkingen zijn kritisch.
Men is inderdaad niet gecharmeerd. Terecht of onterecht? Dat kan je zelf bewijzen.
Persoonlijk ben ik van mening dat je daar als bedrijf tegen moet kunnen en juist daarin de regie moet en kan nemen.
Zie de opmerkingen als informatie hoe je tekst bij sommige publiek geïnterpreteerd wordt. Kijk wat je ermee wil en kan doen. Ga het dialoog aan wanneer dit nodig is. Pak het vanuit een positieve manier aan.




Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron