Even voorstellen

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Baristafrank
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 13:01
Contacteer:

Even voorstellen

Berichtdoor Baristafrank » ma 12 jul 2021, 15:05

Dag allemaal,

Mijn naam is Frank. Ik ben nieuw op het forum, alhoewel ik mijn account lang geleden heb aangemaakt.

Leuk om een plek te hebben waar zoveel koffieliefhebbers bij elkaar komen. Ik heb zelf een website over koffie baristaworden.nlen een restaurant in Vietnam. Hier hebben we een ééngroep Rancilio espressomachine staan. Momenteel hebben we een barista in dienst, maar voorheen maakte in de koffie altijd zelf.

Ik zal mijn best doen actief te zijn op dit mooie forum. Aangenaam allemaal en wellicht komen we elkaar op het forum nog eens tegen.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RoosW » ma 12 jul 2021, 15:18

Welkom :D

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » ma 12 jul 2021, 17:06

Welkom Frank --

Ik vermoed dat vrijwel niemand het hier eens zal zijn met wat jij als "top drie pistonmachines" aanbeveelt

;-)

https://baristaworden.nl/koffiemachines ... fiemachine
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » ma 12 jul 2021, 17:38

Welkom Frank, leuk om over je ervaringen te lezen en ook leuk dat je een koffiebar in Vietnam hebt. Welke is dat?
Vietnam staat nog op de wensenlijst wanneer covid het weer toe laat

Je website ziet er leuk uit. Alleen moet ik mij bij Frans voegen dat dit nooit de beste machines kunnen zijn. Maar ik lees ook over het beloningssysteem wat erachter steekt en het assortiment van die aanbieders bestaat niet uit de machines die hier worden aanbevolen. De Sage Dual boiler is wel een machine die je tussen de hobbyisten ziet, maar heb het idee dat dit vaker in het buitenland als de VS is.
Wanneer iemand een half automaat wil zou ik persoonlijk nooit een geïntegreerde molen aanbevelen. De kwaliteit van het maalsel is nooit top en wanneer het defect gaat dan heeft dit mogelijk invloed op de rest van de machine. Ga dan gewoon voor een volautomaat.
Dan hebben we het nog niet gehad over de bouw kwaliteit, ook die is bij andere machines hoger.

Maar wellicht zijn deze tips ook voor een andere doelgroep. Deze doelgroep is hier niet in grote getallen aanwezig.
In ieder geval leuk dat jullie er zo mee bezig zijn.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » ma 12 jul 2021, 18:47

Welkom Frank, en ja, ik ging ook snel opzoek naar wat je te vertellen hebt over pistonmachines. En ik vond het verrassend dat je een Quickmill met geïntegreerde molen aanraad voor gevorderden. Toen ik tevreden was met een Quickmill omschreef ik mezelf als een luie koffieliefhebber en absoluut niet als gevorderd. De smaak vond ik toen prima, totdat ik een espresso proefde bij een "gevorderde-gevorderde" zullen we maar zeggen.
Gevorderd, nou ja, een beetje, werd ik toen ik een MiniMazzer aanschafte in plaats van de Nemox. Maar ik denk dat een grote groep mensen blij is met wat je voor hen doet. Dus plezier hier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Barista74 » di 13 jul 2021, 08:44

Welkom op het forum! Leuke site, jammer dat het gedreven is vanuit de affliate marketing vanuit partner site. Joachim de Belgische Barista Kampioen doet meer vermoeden.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen

Berichtdoor fransg » di 13 jul 2021, 09:23


Ik zal mijn best doen actief te zijn op dit mooie forum.
En anders kan het onderwerp gewoon naar 'advertorials' worden verplaatst.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Marc O. » di 13 jul 2021, 09:44

jammer dat het gedreven is vanuit de affliate marketing vanuit partner site
Erg jammer inderdaad, vooral dat dat er niet gewoon even bij wordt vermeld. Dat, plus het feit dat de in de website gegeven adviezen niet direct herkend worden (eufemisme) door de meeste forumleden alhier, doet vermoeden dat dit slechts en alleen uit commerciële overwegingen gepost is. Met dat in het achterhoofd, plus de wetenschap dat een linkje naar zo'n website vanuit een actief forum de vindbaarheid van zo'n site in Google kan verbeteren, zou voor mij reden genoeg zijn om de post te verplaatsen of op zijn minst het linkje te verwijderen.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 13 jul 2021, 11:16

Ik heb dit bericht even gemist en het kwam zelfs even in mij op om het te verwijderen nu ik het lees. Ik heb het verplaatst naar het commerciële deel van dit forum. Die link en het geleuter over Vietnam (wat doe je op dit forum) spreekt boekdelen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen

Berichtdoor GuidovW » di 13 jul 2021, 17:38

Welkom Frank, veel plezier hier. :!:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten