Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor ErikvW » zo 27 mar 2022, 15:30

Mijn €0,02:

Kortingen en dergelijke regelingen bevoordelen in mijn gevoel (hier niet gehinderd door enige vorm van kennis) de grote jongens die het zich kunnen veroorloven. Ik ben juist heel blij dat er een redelijk divers aanbod is binnen onze grenzen. Klantenbinding bestaat uit leuke gebaren: de babbel als je je zakje op komt halen, de brander die net wat meer dan een kilo in je zakje doet. Die charme zou dan misschien verdwijnen. En we hebben nu eenmaal geen goedkope hobby - als je je dat realiseert kan iedereen in de ondersteunende en leverantie sector er een paar centen aan verdienen.
Waar in de buurt van Helmond zitten jouw branders?
Ik heb een brander op fietsafstand die voor de horeca brandt. Die wil dus niet een pondje aan mij als particulier verkopen. Waarom niet vraag ik me dan af? Waarom zo moeilijk doen? Waarom niet aan iemand die er een beetje kijk op heeft wat lekkere bonen verkopen?
Ik heb er 1, Count of Coffee in de binnenstad van Helmond die volgens mij als hobby kleinschalig in de winkel brandt. Niet persé super kwaliteit vermoed ik maar ik ben wel heel blij dat hij er zet. Wederom: om de babbel. Koffie is en mag best leuk zijn en daar mogen wij geeks gewoon hele rare gesprekken over hebben. In Eindhoven zit er 1 (Sprout) die 2 specialty café's bevoorraadt, maar die moet ik nog proberen. Hmm. Het is bijna op, zal er eens langs rijden.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor Pti » ma 04 apr 2022, 19:33

Vorige week al op koffiepraat, nu ook in uw inbox!

https://preview.mailerlite.com/k2y9k6y2 ... 8097/p7w7/

Gebruikersavatar
CoffeeCo
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 dec 2020, 14:53

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor CoffeeCo » ma 04 apr 2022, 20:47

@pti

Dat klopt een paar mailtjes verzonden naar branderijen om het idee voor te stellen :D
En welke brander ben jij dan? Wat vind je van het idee?

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor Pti » ma 04 apr 2022, 20:52

Ik heb van Het Hoofdkwartier in Amstelveen. Mijn mening is die van de grote oranje roze bouwmarkt, wie korting geeft is normaal te duur.

Gebruikersavatar
CoffeeCo
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 dec 2020, 14:53

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor CoffeeCo » ma 04 apr 2022, 20:58

Ik heb van Het Hoofdkwartier in Amstelveen. Mijn mening is die van de grote oranje roze bouwmarkt, wie korting geeft is normaal te duur.
Ok, zo moet je het niet zien, korting kan een extra motivatie zijn om nieuwe klanten voordeliger kennis te laten maken met je product.
Niet iedereen kent de paar honderd branderijen in BE en NL. Ook zijn er nog veel mensen nieuw in de wereld van Specialty Coffee die niet direct weten waar ze goede koffie kunnen krijgen.
Klanten die jouw koffie nog niet kennen gaan die misschien zo sneller bestellen, vinden ze hem lekker komen ze terug en blijven ze bestellen. Zo heb je dus een nieuwe klant erbij die je daarvoor misschien niet zou hebben.
Op welk product en wat voor korting je geeft kan je natuurlijk zelf bepalen.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor Pti » ma 04 apr 2022, 22:44

Ik geef mijn mening, nadat jij mij vroeg wat ik ervan vond. Natuurlijk snap ik het acquisitie argument, maar dat verandert niets aan mijn mening, ik hou niet van vage kortingsacties en referral toestanden... Maar ik ben op dit forum nog altijd voor de hobby en dus vanuit persoonlijke titel ;)

Gebruikersavatar
R0B
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 13:01

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor R0B » di 05 apr 2022, 08:23

Interessant topic.
Ik ben nog geen specialty coffee drinker (binnen 2-3 weken knoop doorhakken voor nieuwe machine), dus bekijk dit idee als potentiële bezoeker/klant.

Als typische Nederlander hou ik van korting ;) echter is voor mij korting op koffie niet doorslaggevend of motiverend. Het gaat mij om kwaliteit van het product en kwaliteit van de dienstverlening. In de agressieve wereld van online advertentie (heb zelf webshop gehad en weet heel goed wat voor bedragen hierin omgaan) , kan het inderdaad lastig zijn om als (kleine) ondernemer in beeld te komen. Korting geven is hierbij niet altijd de juiste motivatie mijn inziens. Neem bijvoorbeeld Coolblue. Prijsstelling van Coolblue is boven het marktgemiddelde en ook de enkele kortingsacties worden volledig door de fabrikant betaald. En toch verkoopt Coolblue zich helemaal blauw ;) en ik koop er ook graag. Duidelijke en informatieve website en de dienstverlening is gewoon super.

Mijn nieuwe machine koop ik straks ook liever bij een verkoper/winkel met een goede reputatie dan dat ik 100 EUR korting krijg.

Goede mond-op-mond reclame en reviews van de winkel en het product (bijvoorbeeld op een forum als deze) heeft voor mij meer waarde dan 10-20% korting op een zak koffie van € 12,95.

Just my 2 cents...

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor manduca » di 05 apr 2022, 17:38

Ik hoop mond-tot-mond reclame. Of het moet een hele leuke dame zijn (en mijn vriendin moet er niet achter komen). :D
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
R0B
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 13:01

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor R0B » di 05 apr 2022, 18:58

Ik hoop mond-tot-mond reclame. Of het moet een hele leuke dame zijn (en mijn vriendin moet er niet achter komen). :D
:D :D :D :D Je hebt helemaal gelijk !!

Gebruikersavatar
CoffeeCo
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 27 dec 2020, 14:53

Re: Wil jij koffie met korting? Jouw mening gevraagd

Berichtdoor CoffeeCo » di 12 apr 2022, 23:56

kleine update
Gelukkig vinden veel branders het een goed idee :)
De eerste branders zijn aangemeld en er zullen er binnenkort nog volgen.
Hoe meer er mee doen, hoe meer mensen kunnen kennismaken met alle verschillende branders en hun koffies.


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron