Inkoopactie Thaise koffie

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor FrancisPavoni » do 07 apr 2022, 11:02

Alvast een topic opgestart voor de inkoopactie van Thaise koffie.
Het wordt zeer waarschijnlijk een koffie die hier vandaan komt:

https://thissideup.coffee/thailand

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor bobbee » do 07 apr 2022, 11:15

Wat is de rede om een Thaise koffie in te kopen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor gilleko B. » do 07 apr 2022, 11:20

Wat is de rede om een Thaise koffie in te kopen?
Voor de leuk!!!

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor bobbee » do 07 apr 2022, 11:21

Moet toch wel wat meer achter zitten met zoveel keuze voor inkoop van groene koffiebonen wereldwijd? Thais wordt expliciet genoemd dus ben benieuwd waarom Thais.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor FrancisPavoni » do 07 apr 2022, 11:32


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15128
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor fransg » do 07 apr 2022, 11:35

Moet toch wel wat meer achter zitten met zoveel keuze voor inkoop van groene koffiebonen wereldwijd? Thais wordt expliciet genoemd dus ben benieuwd waarom Thais.
Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij is het aldus op de agenda gekomen.

Een van de forumleden heeft al geruime tijd een relatie met een vriendin die oorspronkelijk uit Thailand komt. Zodoende is zijn belangstelling voor haar en haar achtergrond toegenomen, is hij op Thaise wijze gaan koken terwijl hij voordien al vele jaren uitsluitend afhaal- en opwarmmaaltijden nuttigde.

Tevens is hij geabonneerd op een nieuwsbrief van een website over Thailand en mensen daar met banden in NL en mensen in NL met banden daar, waardoor hij dit las:

https://www.thailandblog.nl/eten-drinken/koffie/

Hij nam contact op met de Nederlander in Thailand die daar mooie koffiebonen kan leveren maar die reageerde (tenminste, zoiets herinner ik mij) aldus:
Goede morgen,

Bedankt voor je mailtje.
Helaas heb ik geen klant in Nederland die stock heeft in mijn groene bonen koffie.

Mvg
Albert Rijk
Alti coffee Thailand
Intussen was ook Arnoud van Hoofdkwartier door iemand gevraagd of hij aan mooie bonen uit Thailand kon geraken en die reageerde meteen positief. Deze en gene zegde toe graag tot mede aanschaf over te gaan en de vraag of het de gewassen dan wel de gefermenteerde bonen moesten worden was ook snel in consensus beantwoord.

Volgens mij moet het zo ongeveer zijn gegaan!

Diegene moet maar zeggen als ik het fout heb.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor bobbee » do 07 apr 2022, 11:41

Aha ok! Ja ok, snap dat zo'n vriendin naar meer smaakt. Lekker eten ook wat ze daar maken. Goed pittig!
Nu maar hopen dat de koffie niet teleurstelt. Als je vele kilogrammen niet zo lekkere koffie hebt is het ook geen feest. Ben benieuwd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor gilleko B. » do 07 apr 2022, 16:10

Dus koffie Bengkak is nu een verklaard hersenspinsel. Nu weten we allemaal waar we aan toe zijn. Ik heb net Panama Boquete binnengekregen met wat ongebrande PNG. Ik hou het voorlopig vooralsnog vandaag daarbij.




Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor FrancisPavoni » di 12 apr 2022, 19:34

Hier het begin van het cuppen met drie Thaise koffies en één Peruaanse als 'ijkkoffie'
CuppingThaiStart.jpg
En hier na afloop:
CuppingThaiEnd.jpg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15128
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie Thaise koffie

Berichtdoor fransg » di 12 apr 2022, 21:57

Dat is serieus aangepakt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten