Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor HanR » vr 28 okt 2022, 11:08

Wat is je punt?

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor Marc O. » vr 28 okt 2022, 21:24

Kijk anders ook eens bij Espresso Perfetto in Düsseldorf, als dat niet te ver voor je is. Heb daar onze Synchronika gekocht, wat ook flink scheelde met de prijzen in NL. En toch een wat persoonlijkere benadering dan bij Amazon. Was voor ons twee uurtjes rijden, maar zou het ook niet snel doen als dat veel langer zou zijn.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor HanR » vr 28 okt 2022, 22:28

Dat klinkt dan weer veel beter.
Heel anders dan het kopen van een dichte doos.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor Frup » do 29 jun 2023, 15:49

Toevallig waren we, tijdens onze terugreis, niet ver van Düsseldorf. Dus een mooie gelegenheid om hier eens langs te gaan. Het eerste dat opviel, is dat er meerdere filialen zijn. Maar de vestiging aan de Bilker Allee heeft het grootste assortiment. En je kan er een prima espresso drinken! Overigens vreemd dat EP in Den Haag niet in de lijst met stores voor komt.
Wat een heerlijke winkel, een walhalla voor de liefhebbers. Voor de zekerheid maar twee nieuwe espresso kopjes meegenomen (Nuova Point, saai wit) en een zak Diemme Oro en Mocambo Gran Bar bonen. Eigenlijk zonder op de branddatum te letten, maar we zullen zien. Morgen de LMLM eerst maar weer tot leven brengen, na hem 10 weken in de steek te hebben gelaten voor een Nespresso Mini.

Afbeelding
Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor Ypuh » do 29 jun 2023, 15:52

Wat cool! Ook nog een paar Faema's rechtsbovenin op de plank.

Denk niet dat je mij daar alleen kunt laten met een creditcard binnen handbereik.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor Frup » do 29 jun 2023, 16:40

Gewoon doen joh.
Helaas voor mij … mijn vrouw was mee … daardoor alleen de twee saaie witte kopjes :lol:
Ja, veel keuze in machines en malers. Maar ook uitgebreid assortiment bakjes, melk pitchers, tampers ….
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor gilleko B. » do 29 jun 2023, 16:48

Mooie zaak!




ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor ErikW » do 29 jun 2023, 19:04

Ben daar ook geweest en heb toen mijn 1e machine meegenomen.
Bezerra BZ09 was dat geloof ik.
Prima winkel en heerlijke donkere espresso.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor Pti » do 29 jun 2023, 19:30

Waar komt dat grote verschil vandaan?
De Duitse markt is véél groter dus men kan genoegen nemen met een kleiner marge en meer verkopen.
Daarnaast koop je waarschijnlijk niet bij een "brick&mortar" store maar vanuit een magazijn dat dozen/producten enkel in- en verkoopt.
Heb je dan nog wel de garanties etc, of vervallen die dan als je uit het buitenland koopt?
Jazeker maar je garantie verloopt via de verkoper, dus als je problemen hebt moet je machine naar Duitsland.
Ik ben dan geneigd via Amazon te bestellen, gezien het afhandelen van problemen daar altijd vlot verloopt.
Bevalt je product niet, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. Gaat je product binnen twee jaar kapot, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. De teruggestuurde en defecten producten worden gewoon vernietigd of met verlies verkocht, die verliezen kan Amazon leiden van het komt "uit de grote hoop". De grote verliezer is de planeet en de -naar horen zeggen- uitgebuite werknemer maar het consumentengemak is ideaal.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

Berichtdoor fransg » do 29 jun 2023, 20:30

Bevalt je product niet, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. Gaat je product binnen twee jaar kapot, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. De teruggestuurde en defecten producten worden gewoon vernietigd of met verlies verkocht, die verliezen kan Amazon leiden van het komt "uit de grote hoop". De grote verliezer is de planeet en de -naar horen zeggen- uitgebuite werknemer maar het consumentengemak is ideaal.
Mooi samengevat.

De binnenstad met (niet langer de) keuze uit allerlei speciaalzaken lijdt er ook onder.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron