Nederlandse koffie webshops

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
nathalia
Berichten: 72
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 14:15
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor nathalia » ma 19 feb 2018, 12:37

Ik haal mijn koffie graag bij The best of nature op de Haagse markt.
Ze hebben ook een webshop http://www.thebestofnature.nl
Echt zo lekker, ik ben helemaal fan van de India Monsooned Malabar. Volgens mij hebben zij een samenwerking met Beans (die je noemt als 2e link).
Hoe kan het toch dat dit het 4e forum is waar deze webshop wordt aangeraden door een lid die nog maar 1 dag lid is? Stel je dan gewoon netjes voor en kom er dan eerlijk voor uit dat je alleen maar op koffiefora komt om reclame te maken!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor fransg » ma 19 feb 2018, 12:41

Ik haal mijn koffie graag bij The best of nature

Echt zo lekker, ik ben helemaal fan
Wanneer iemand volslagen onbekend is en min of meer anoniem komt zeggen wie hij/zij erg goed vindt, blijkt vaak dat die persoon reclame komt maken VOOR ZICHZELF...

De nickame "spphiee" lijkt wel wat op Sophie en hee wat zien we:
Sophie (van Dok) Goedegebuur
Managing Partner bij The best of Nature
Is dat toeval of niet ;-)

Wie zal het zeggen.
02.png
01.png
03.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor bobbee » ma 19 feb 2018, 13:22

Ik snap het wel, door die overload aan banners op de voorpagina denk je als zelfstandig koffie schenker meteen dat je moet lappen als je hier een berichtje wilt plaatsen. 🤣
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor fransg » ma 19 feb 2018, 15:00

Gelukkig kan het zo ook!

Wie woont in de buurt en kan een kopje koffie halen bij onze Sophie? Heel benieuwd hoe lekker die koffie is.

Zo hebben we er weer een collega barista bij op het forum.

Welkom Sophie!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor @3aan » ma 19 feb 2018, 21:15

Ik zal woensdag met m'n maatje er eentje gaan drinken, als het niet regent eerst boodschappen doen of erna, alleen zit je dan met die volle tassen onder de tafel.

Kijken of we Sphofieetje ook tegenkomen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

FrankN
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 okt 2017, 18:38

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor FrankN » di 20 feb 2018, 20:07

Mag er ook een Belgische leverancier vermeld worden ? De eigenaar is trouwens een Nederlander...
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan een kleine hobby brander in Brecht, dit is ten noorden van Antwerpen. Het aanbod is zeer beperkt, niet meer dan 2 soorten koffie tegelijkertijd, maar het zijn uitsluitend single origins. Momenteel eentje uit Ethiopie en een Guatemala. Het aanbod kan maandelijks veranderen.
Ik heb een aangenaam gesprek gehad met de eigenaar, die me uitgebreid verteld heeft over hoe het branden verloopt, over de koffie zelf en over zijn filosofie. De koffie is voornamelijk medium roast, maar op aanvraag kan daar van afgeweken worden. Zo zijn er enkele klanten voor wie hij een dark roast apart brandt.
Om zijn zaak rendabel te maken levert hij veel aan bedrijven, evtl in combinatie met het huren van een espresso apoaraat, of met een 'abonnementensysteem' voor maandelijkse leveringen maar als particulier kan je er ook wel terecht. Minimum afname is wel per zak van 1 kg. De prijs is wel heel democratisch, nl. €15 per kg. De reden dat hij zo goedkoop is, heeft er alles mee te maken dat het eigenlijk zijn hobby is, hij geen winkel heeft en de brander bij hem thuis staat, en ook dat hij geen personeel in dienst heeft.
Ik heb er de Guatemala gekocht, die ongeveer 2 weken geleden gebrand werd. Heb hem ondertussen geproefd, samen met mijn buurman, en is uitstekend bevonden. Hij doet me enigszins denken aan de Costa Rica die ik altijd in huis heb. Gezien mijn smaakpappillen niet zo getraind zijn is het me niet mogelijk om de smaak goed te beschrijven. Hij blijft wel lang nasmaken.
Wie interesse heeft kan steeds op zijn website terecht: fluokoffie.be . Hij verstuurt ook naar NL

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor pichichi » wo 21 feb 2018, 13:58

Mijn geheugen (40+) laat me in zoverre niet in de steek dat die naam FLUO een belletje doet rinkelen... en ook niet dat er wat mee was..... Maar wat precies weet ik niet meer. Dit is het enige wat er nog over is van de thread: viewtopic.php?f=23&t=6341&hilit=Fluo

Alhoewel de meesten een tweede kans verdienen... soms... :?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor @3aan » wo 21 feb 2018, 15:26

Gelukkig kan het zo ook!

Wie woont in de buurt en kan een kopje koffie halen bij onze Sophie? Heel benieuwd hoe lekker die koffie is.

Zo hebben we er weer een collega barista bij op het forum.

Welkom Sophie!
Vandaag op de markt, sta er eerst voor JeanDoudel terwijl de "baristeuse" gezellig met een kennis staat te keuvelen en weinig interesse in mij toont, tja ik ben dan ook maar 1.60 en ja daar kijk je makkelijk overheen?

Bij de vraag wat voor koffie ze schonk; Italiaanse, wat voor Italiaanse koffie, die bestaat toch niet? Ja hoor Italiaanse bonen (gekweekt in Italië?) Dat weet ik niet?!

Je bedoelt in Italië gebrand? Dat weet ik niet.

Toen vriendelijk bedankt en weg gegaan, ze stond ondertussen toch met haar kennis te kleppen?

Heb geprobeerd mobielfoto's te maken, was te koud op de lens, wazig dus.

Afbeelding


Afbeelding

Sofietje was in geen velden, wegen of op de Mart te bekennen?!


Toen maar een bakkie bij Boon gedaan, immer gezellig!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor fransg » wo 21 feb 2018, 16:54

je hebt je best gedaan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Nederlandse koffie webshops

Berichtdoor Erik82 » vr 23 feb 2018, 07:47

En wat heeft dat met de Nederlandse koffiewebshops te maken?
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron