Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Pti
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Pti » vr 22 feb 2019, 19:06

Ziet er indd te grof uit, maar ik ben bang dat fijner malen met de atom je te veel fines en dus weer modder op gaan leveren. Ik ben bang dat je de vrouw moet gaan overtuigen dat je nog een koffiemolen nodig hebt :mrgreen:

Fisherman

Berichtdoor Fisherman » vr 22 feb 2019, 19:51

Ik voel een inkoopactie voor een mooie filtermaler aankomen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Aeropress & filter - Mahlkönig Vario Steel Burrs & Hario Skerton - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen zoet bakkie pleuâh

Pti
Contacteer:

Berichtdoor Pti » vr 22 feb 2019, 20:24

Iedereen hier heeft als een Kinu :ugeek:

HanR
Contacteer:

Berichtdoor HanR » vr 22 feb 2019, 22:08

Iets met een Brexit aktie met een Knock?

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » vr 22 feb 2019, 23:38

Lijkt wel met een Zweeds koffiemartelwerktuig gemalen?

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 5c90c3.jpg[/IMG]
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Capulus

Berichtdoor Capulus » vr 22 feb 2019, 23:41

Lijkt wel met een Zweeds koffiemartelwerktuig gemalen?

Ik kon het ook niet laten. 16 gram (250 gram en 94 graden). Doorlooptijd 2.50 (Kinu stand 3,7).
40 gram boom, daarna tot 200 gram gabi in de volle breedte, laatste 50 gram alleen center van de gabi.

Resultaat: zoete zachte smaak. Geen zuur en geen bitter. Beetje vlak maar al lekker te drinken. Smaak moet, zoals verwacht, nog wel veel ontwikkelen voor een complexere smaak. Volgende keer iets fijner malen denk ik.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 22b40f.jpg[/IMG]
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

MichielH

Berichtdoor MichielH » za 23 feb 2019, 09:56

Even alles goed schoon gesopt en alle gaatjes liepen goed door nu.
Alleen in de binnenste ring geschonken en had iets van 250ml in een minuut of 3. De smaak was een orde beter dan gisteren!
Vind het altijd moeilijk te omschrijven maar ontwaarde fruitige smaken met een licht zuurtje. M'n vrouw was ook enthousiast. Ga maar eens met verschillende maalgraden spelen, maar nu al een blijvertje :D

Zo zag het residu eruit.
Wat zeggen de guru's? Te grof?
Is met een Atom gemalen, wat natuurlijk geen echte slow coffee maler is...

fullsizeoutput_5ccd.jpeg
De maalverdeling lijkt nogal groot met veel grote stukken idd. Aan de andere kant, smaak gaat boven alles dus als ie lekker smaakte , en vooral als de misses m lekker vond, is dat het allerbelangrijkste!
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod

Fisherman

Berichtdoor Fisherman » za 23 feb 2019, 10:24

Vandaag voor het eerst de Master B geprobeerd. Had niks in huis, buiten de geisha, dus deze toch maar open gemaakt.

Mooi egaal gebrand door Arnoud, klasse! Ben zelf wel fan van omni-roasts voor filter. Benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld.
Koffie was lekker en mooi zoet maar moet inderdaad nog wat verder ontwikkelen. 14 gram gemalen met MK Vario SB en 225gr water (net van de kook) door de V60 1 kops. Geheel was er in 2:40 minuut door.

De nieuwe Gabi komt wederom in een zeer mooie verpakking en wordt geleverd met een korte handleiding en een etui om hem te kunnen opbergen. Erg netjes conform de standaard van Glowbeans. De Master B voelt steviger aan dan de "A" en heeft zeker meerwaarde voor gebruikers van bijv. de Hario V60 nummer 2 of zegge een grotere Chemex. Doet verder wat hij moet doen en lijkt erg handig voor mensen die hem mee willen nemen op reis bijvoorbeeld.
Toch mis ik als thuisgebruiker wat zaken aan de "B" die de "A" wel heeft. Bobbee haalde het al aan voor wat betreft de workflow, die door de trechter bij de "A" veel prettiger is. Je moet bij de "B" toch al snel 4x opschenken voor 225gr vloeistof waar dat bij de "A" met een beetje passen en meten in 1x kan. Verder; als ik het bij de V60 1 kops of Wave 155 houd, dan is de "A" ruim voldoende. Ik twijfel dus nog over de aanschaf van een tool waarmee ik grotere batches kan maken voor groepen.

Misschien dat een van de twee op termijn weg kan. Tijd zal het leren. Toch heeft de "A" een streepje voor bij mij als thuisgebruiker.

Verder top geregeld door Arnoud, waarvoor nogmaals dank! Enige feedback van mw. Fisherman die naar het postkantoor moest met de fiets; waarom die grote doos? ;-). Zelf geen last van gehad!! Haha.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... d2ebd6.jpg[/IMG]

Aeropress & filter - Mahlkönig Vario Steel Burrs & Hario Skerton - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen zoet bakkie pleuâh

Pti
Contacteer:

Berichtdoor Pti » za 23 feb 2019, 10:36

Dank voor de complimenten, de doos zijn we mee bezig.

Aangezien de gemiddelde bestelling in onze branderij rond de 10 kg ligt zijn we (nog) niet ingericht op de kleine orders. Maar daar wordt aan gewerkt sinds de lancering van de webshop. We hebben afgelopen week bezoek gehad van de dozen fabrikant en die gaan een speciale doos maken met een vouwrand zodat de doos verkleind kan worden.

Wat betreft A vs. B, daar lijkt de B me vooral een verademing op gebied van schoonmaken.

Fisherman

Berichtdoor Fisherman » za 23 feb 2019, 10:49

Dank voor de complimenten, de doos zijn we mee bezig.

Aangezien de gemiddelde bestelling in onze branderij rond de 10 kg ligt zijn we (nog) niet ingericht op de kleine orders. Maar daar wordt aan gewerkt sinds de lancering van de webshop. We hebben afgelopen week bezoek gehad van de dozen fabrikant en die gaan een speciale doos maken met een vouwrand zodat de doos verkleind kan worden.

Wat betreft A vs. B, daar lijkt de B me vooral een verademing op gebied van schoonmaken.
Qua schoonmaken ervaar ik hem door het ontwerp als wat lastiger om schoon te maken in vergelijking met de "A" wanneer je deze zonder trechter gebruikt. De "B" kent meer hoekjes, ribbeltjes en kloofjes dan de "A". Tenzij je het filterbakje van de "A" meeneemt in de vergelijking, dat is een crime!

Bij gelijk gebruik is de druppelaar van de "A" m.i. gemakkelijker schoon te maken. Afhankelijk van hoe je een en ander gebruikt is het dus "Appels vs Appels" of "Appels vs Peren" vergelijken.

Mooi dat je bezig bent met de dozen, zeker begrijpelijk dat je het nu zo hebt gedaan en geen enkel probleem!

Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”