Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor mmjb » vr 15 feb 2019, 09:16

Ook ik ben heel benieuwd. Ik zou het ook leuk vinden om tips en tricks te krijgen van de meer ervaren dripkoffie makers. Zaken als hoeveelheid koffie, maalgraad (en dus doorlooptijd) etc. Ik richt me nu vooral op 400ml output met 25gr koffie (2:30 pour en 1 min uitlooptijd) met de v60.

Zou zonde zijn om de mooie geisha koffie te verpesten door zoeken naar de juiste parameters.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Pti » wo 20 feb 2019, 19:55

Ze waren blij met me bij het postkantoor. :mrgreen:
17 doosjes onderweg, als het goed is heeft iedereen een email met track & tracé ontvangen.

Ik heb de ontwikkeling van de geisha na first crack iets langer door laten lopen met een hele lage RoR, meer als een omniroast. Ik dacht dat een pond voor filter best veel is en de koffie heeft voldoende zuurte van zichzelf.
Door de chocolade & body iets te accentueren kun je met deze branding, als je het leuk vindt, ook zeker nog spelen op de espressomachine!
Bijlagen
IMG_20190220_154423.jpg

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Capulus » wo 20 feb 2019, 20:25

Ze waren blij met me bij het postkantoor. :mrgreen:
17 doosjes onderweg, als het goed is heeft iedereen een email met track & tracé ontvangen.

Ik heb de ontwikkeling van de geisha na first crack iets langer door laten lopen met een hele lage RoR, meer als een omniroast. Ik dacht dat een pond voor filter best veel is en de koffie heeft voldoende zuurte van zichzelf.
Door de chocolade & body iets te accentueren kun je met deze branding, als je het leuk vindt, ook zeker nog spelen op de espressomachine!
Check. Ik ben benieuwd!
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Marcje » wo 20 feb 2019, 20:34

Ook benieuwd!
Waar moet ik op mikken met een Kalita Wave 155?
25gr maalsel + 300ml kokend water? Hoe lang door laten lopen??
dus...

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor QM_Ed » wo 20 feb 2019, 21:06

17 doosjes onderweg, als het goed is heeft iedereen een email met track & tracé ontvangen.
Niks ontvangen, zit niet iedereen bij de eerste batch?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Pti » wo 20 feb 2019, 22:30

Ik heb denk een instelling verkeerd staan óf ze komen pas als de pakketten in het sorteerproces zitten.

Update volgt

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Capulus » wo 20 feb 2019, 22:36

Ik heb denk een instelling verkeerd staan óf ze komen pas als de pakketten in het sorteerproces zitten.

Update volgt
Ik heb wel mail ontvangen hoor.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Pti » wo 20 feb 2019, 22:54

17 doosjes onderweg, als het goed is heeft iedereen een email met track & tracé ontvangen.
Niks ontvangen, zit niet iedereen bij de eerste batch?
Zie PB

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Pti » wo 20 feb 2019, 23:17

Ook benieuwd!
Waar moet ik op mikken met een Kalita Wave 155?
25gr maalsel + 300ml kokend water? Hoe lang door laten lopen??
Ik kreeg door van vroege vogel:

Geisha. 15g grove maling, 94graden via gabi master b. 40g bloomen 30s, daarna 220g bijschenken. In 2:20 was alles doorgelopen.
Fluweelzacht, rond mondgevoel, lange toffee aftertaste.
Geinig genoeg nul smaak als je direct drink. Moet even afkoelen voor beste effect. Wordt zoeter naarmate meer afkoelt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor bobbee » wo 20 feb 2019, 23:47

Mailtje heb ik ontvangen!

Ik start altijd met 1:15. 20 gr koffie / 300ml water. Van daaruit op smaak verder dmv dosering aanpassen of maalsel grover of fijner. Temp praktisch altijd 94 graden op electrische ketel. Gaat altijd goed op smaak.
Bloom opgieten in 30 sec doe ik laatste maanden met 3x gewicht koffie en even omscheppen met zo'n fijne cupping spoon. Dan heel zachtjes in cirkels opschenken wat nu dus kan worden overgenomen door de gabi B zodat je zo min mogelijk werveling in het koffiebed creëert en bij ongeveer 200ml zie je de crema laag die bovenop drijft lichter van kleur worden, bitter dus en die vermijd ik door dan alleen nog maar heel zacht in het midden van de V60 tot 300ml te schenken, dat zou met de gabi dan kunnen door alleen het midden segment te gebruiken. Dan als water is gezakt tot helft a 2/3 vol van v60 even een wals om koffiebed recht te trekken. Doorlooptijd incl bloom zit dan op 2:20 tot max 2:50.
Zo krijg ik altijd mierzoete filterkoffie. Ben heel benieuwd hoe de gabi B het gaat doen.
Ik heb er een voor mij nieuwe maar 2e hands gescoorde dripper voor klaarstaan! Dubbelwandige notneutral gino dripper. Practig gemaakt!

[img]https://up.picr.de/35118695hm.jpg[/img]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron