Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor bobbee » vr 22 feb 2019, 08:35

Daarnaast ook zeker wat bobbee zegt. Ook ik gebruik de Japanse filters en die zijn veel fijner (staat made in Japan op). Als er een klein tabje op de bovenkant van het filter zit heb je de kans dat ze minder goed werken. De eerste batch daarvan was erg dik en gaf slechte resultaten maar dat hebben ze nu blijkbaar beter onder controle (https://prima-coffee.com/blog/article/h ... nges/33030). Tegenwoordig is de enige manier om er zeker van te zijn dat je de echte dunne originele filters hebt de in karton verpakte 40-packs kopen (die zijn wel wat duurder).
Dat van het tabje gaat niet meer op. Dat hebben ze nu gedaan bij alle verpakkingen van 100. De filters per 100, ook met tabje dus, die los in een zakje verpakt zitten zijn prima en goedgekeurd door mij.
De verpakkingen met 100 stuks die in krimpfolie zitten zijn de dikke slechte versie komend van filtropa. Ze zijn sinds een jaar nog dikker geworden omdat filtropa nog weer wat milieu bewuster is gaan produceren.
De versie in kartonnen doosje zijn goed maar erg duur. Dus ik zeg dat je de versie met filters los in zakje met tabje gerust kunt kopen! Afbeelding

Slecht:
https://www.baristasite.com/nl/hario-v0 ... verpa.html

GOED! :
https://www.baristasite.com/nl/hario-v0 ... rpakk.html
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Tekork » vr 22 feb 2019, 08:46

Daarnaast ook zeker wat bobbee zegt. Ook ik gebruik de Japanse filters en die zijn veel fijner (staat made in Japan op). Als er een klein tabje op de bovenkant van het filter zit heb je de kans dat ze minder goed werken. De eerste batch daarvan was erg dik en gaf slechte resultaten maar dat hebben ze nu blijkbaar beter onder controle (https://prima-coffee.com/blog/article/h ... nges/33030). Tegenwoordig is de enige manier om er zeker van te zijn dat je de echte dunne originele filters hebt de in karton verpakte 40-packs kopen (die zijn wel wat duurder).
Dat van het tabje gaat niet meer op. Dat hebben ze nu gedaan bij alle verpakkingen van 100. De filters per 100, ook met tabje dus, die los in een zakje verpakt zitten zijn prima en goedgekeurd door mij.
De verpakkingen met 100 stuks die in krimpfolie zitten zijn de dikke slechte versie komend van filtropa. Ze zijn sinds een jaar nog dikker geworden omdat filtropa nog weer wat milieu bewuster is gaan produceren.
De versie in kartonnen doosje zijn goed maar erg duur. Dus ik zeg dat je de versie met filters los in zakje met tabje gerust kunt kopen! Afbeelding

Slecht:
https://www.baristasite.com/nl/hario-v0 ... verpa.html

GOED! :
https://www.baristasite.com/nl/hario-v0 ... rpakk.html
Thanks Erik en Bob, heb gisteravond nog de kartonnen doosjes besteld en die moeten vandaag binnenkomen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Marcje » vr 22 feb 2019, 08:58

Ik heb vanochtend nog even een testje gedaan met alleen water. Heet water erin vanuit de Quookert, en een keertje met iets minder heet water.
Loopt in beide gevallen niet mooi door… begint met een paar gaatjes in het midden en later komen er wat bij, maar in totaal minder dan de helft. De gaatjes zitten niet dicht, maar lijkt of ze net te klein zijn waardoor het water door de oppervlaktespanning niet doorloopt.
Misschien zit er nog een miniscuul laagje wax van de matrijs op die ook niet meewerkt? Of iets anders wat in het maakproces is achtergebleven. Zal heb vanmiddag eens grondig schoonmaken, misschien dat dat helpt.
dus...

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor mmjb » vr 22 feb 2019, 09:04

Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Heb niet tweemaal gemaald voor 1 kop, maar bedoelde dat ik twee volledig losse koppen heb gezet.

Dus 15gr malen. Koffie zetten. Nieuw filter en weer malen en koffie zetten. En tussen die twee koppen met precies dezelfde parameters zit dus verschil in doorlooptijd

Zal vanavond de tijden eens noteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Capulus » vr 22 feb 2019, 11:01

Ik heb vanochtend nog even een testje gedaan met alleen water. Heet water erin vanuit de Quookert, en een keertje met iets minder heet water.
Loopt in beide gevallen niet mooi door… begint met een paar gaatjes in het midden en later komen er wat bij, maar in totaal minder dan de helft. De gaatjes zitten niet dicht, maar lijkt of ze net te klein zijn waardoor het water door de oppervlaktespanning niet doorloopt.
Misschien zit er nog een miniscuul laagje wax van de matrijs op die ook niet meewerkt? Of iets anders wat in het maakproces is achtergebleven. Zal heb vanmiddag eens grondig schoonmaken, misschien dat dat helpt.
Ik moest ook een klein beetje afwassen aan de onderkant. Daarna geen probleem meer.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

casawinters
Berichten: 26
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 09:50

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor casawinters » vr 22 feb 2019, 15:03

Goed schoonmaken was bij mij ook de oplossing. De eerste keer duurde het 6 minuten voordat het water was doorgelopen. Het was duidelijk te zien dat er door ongeveer de helft van de gaatjes geen water liep. Na schoonmaken gaat het prima.

QM_Ed
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 12:26

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor QM_Ed » vr 22 feb 2019, 16:00

Nog een noob vraag: Heb een Kalita 155 Wave, maar als ik dan ook de buitenste ring van de Gabi ook vol giet (volgens de manual), dan komt het wel in de dripper, maar naast/op de rand van het filter. Kan niet de bedoeling zijn toch? Die buitenste ring is alleen voor grotere dripperts dan...?
Ik ben ook wel benieuwd, is het de bedoeling alleen de binnenzijde van de Gabi te gebruiken met de Kalita 155?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Marcje » vr 22 feb 2019, 18:15

Even alles goed schoon gesopt en alle gaatjes liepen goed door nu.
Alleen in de binnenste ring geschonken en had iets van 250ml in een minuut of 3. De smaak was een orde beter dan gisteren!
Vind het altijd moeilijk te omschrijven maar ontwaarde fruitige smaken met een licht zuurtje. M'n vrouw was ook enthousiast. Ga maar eens met verschillende maalgraden spelen, maar nu al een blijvertje :D

Zo zag het residu eruit.
Wat zeggen de guru's? Te grof?
Is met een Atom gemalen, wat natuurlijk geen echte slow coffee maler is...

fullsizeoutput_5ccd.jpeg
dus...

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor mmjb » vr 22 feb 2019, 18:15

Ik zal hem straks ook eens goed boenen, kijken of het helpt.

Is overigens twee koppen koffie zetten simpelweg verdubbelen van de parameters? Dus dubbel koffie, dubbel water. Of werkt dat niet zo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor bobbee » vr 22 feb 2019, 18:41

Even alles goed schoon gesopt en alle gaatjes liepen goed door nu.
Alleen in de binnenste ring geschonken en had iets van 250ml in een minuut of 3. De smaak was een orde beter dan gisteren!
Vind het altijd moeilijk te omschrijven maar ontwaarde fruitige smaken met een licht zuurtje. M'n vrouw was ook enthousiast. Ga maar eens met verschillende maalgraden spelen, maar nu al een blijvertje :D

Zo zag het residu eruit.
Wat zeggen de guru's? Te grof?
Is met een Atom gemalen, wat natuurlijk geen echte slow coffee maler is...

fullsizeoutput_5ccd.jpeg
Die grote brokken zien er niet goed uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron