Amsterdam Coffee Festival 2022

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
@presso
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 21:15

Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor @presso » wo 09 mar 2022, 08:29

Hallo allen,

Ik zag een reclame van het Amsterdam Coffee Festival en dacht dat is misschien leuk om eens te gaan kijken.
Weten jullie of dit interessant is voor particulieren of is het meer voor de horeca en barista's gericht voordat ik vanuit Venlo voor niets naar Amsterdam rij?

Ik hoor graag jullie mening.


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor fransg » wo 09 mar 2022, 08:47

Ik vond het altijd wel leuk om even te gaan kijken om dat 'alles en iedereen' er is. Aan de andere kant was ik ook weer snel weg juist omdat ik niet van drukte houd ;-)
Corona is wel zo'n beetje ingehaald door de oorlog in Oekraïne, maar toch... de Aziatische toko waar ik dingen koop was gister dicht tgv corona / quarantaine van personeelsleden dus je kunt het nog wel oplopen en daarop is meer kans wanneer je je tussen veel mensen begeeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor gilleko B. » wo 09 mar 2022, 09:01

Wel een goede vraag. Van beurzen word ik eigenlijk doorgaans niet vrolijk. Mensenmassa's geven mij een drukkend onaangenaam gevoel. De laatste keer dat ik een "beurs" heb bezocht was een kunstbeurs in het Van Melle gebouw in Rotterdam. Het enige grappige waren de beursgangers die ik voortdurend aan het categoriseren was. Ook de vele intense omhelzingen, waarmee volgens mij geen graantje echte emphatie mee gemoeid ging, kon ik niet meer tellen. Maar denk dat ik er toch eens ga kijken.




Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor Pti » wo 09 mar 2022, 09:46

Ik heb in het weekend andere bezigheden, maar de vakdag (vrijdag) ga ik waarschijnlijk wel even heen.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor Ypuh » wo 09 mar 2022, 10:04

Zelf kan ik die week helaas niet, maar wat kun je zoal verwachten daar? Zijn het met name machines die tentoongesteld of gepromoot worden, koffiebranderijen, B2B of een beetje van alles?

Lijkt me niet iets om ieder jaar heen te gaan, maar toch wel leuk om een keer bezocht te hebben. Een beetje net als de Motorbeurs of Bikemotion.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor Joste » wo 09 mar 2022, 10:05

Wel een goede vraag. Van beurzen word ik eigenlijk doorgaans niet vrolijk. Mensenmassa's geven mij een drukkend onaangenaam gevoel. De laatste keer dat ik een "beurs" heb bezocht was een kunstbeurs in het Van Melle gebouw in Rotterdam. Het enige grappige waren de beursgangers die ik voortdurend aan het categoriseren was. Ook de vele intense omhelzingen, waarmee volgens mij geen graantje echte emphatie mee gemoeid ging, kon ik niet meer tellen. Maar denk dat ik er toch eens ga kijken.

Afbeelding
https://www.amsterdamcoffeefestival.com ... ation-Club

Verplichte kost voor jou, Gilleko!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor gilleko B. » wo 09 mar 2022, 11:52

Wel een goede vraag. Van beurzen word ik eigenlijk doorgaans niet vrolijk. Mensenmassa's geven mij een drukkend onaangenaam gevoel. De laatste keer dat ik een "beurs" heb bezocht was een kunstbeurs in het Van Melle gebouw in Rotterdam. Het enige grappige waren de beursgangers die ik voortdurend aan het categoriseren was. Ook de vele intense omhelzingen, waarmee volgens mij geen graantje echte emphatie mee gemoeid ging, kon ik niet meer tellen. Maar denk dat ik er toch eens ga kijken.

Afbeelding
https://www.amsterdamcoffeefestival.com ... ation-Club

Verplichte kost voor jou, Gilleko!
Ja je koopklieren worden daar geactiveerd. Maar waarschijnlijk moet je in de rij staan om aan een machine te voelen die je bij Alleborgh of ESW terstond kan benaderen. Maar dat allemaal bij elkaar is wel aantrekkelijk Joste.

Afbeelding


RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor RikC » vr 01 apr 2022, 13:22

Zelf kan ik die week helaas niet, maar wat kun je zoal verwachten daar? Zijn het met name machines die tentoongesteld of gepromoot worden, koffiebranderijen, B2B of een beetje van alles?

Lijkt me niet iets om ieder jaar heen te gaan, maar toch wel leuk om een keer bezocht te hebben. Een beetje net als de Motorbeurs of Bikemotion.

Een beetje alles. ACF is aan de ene kant enorm op consumenten gericht. Aan de andere kant als je kijkt wie er staan toch ook wel een beetje een handelsbeurs wat volgens mij ook deels een jaarlijkse reunie is voor mensen die in NL professioneel in de (specialty) koffie zitten. Een beetje zoals de koffieTcacao als blad; Nederland is volgens mij te klein voor losse uitingen die beide groepen apart bedienen ;).

Ga er morgen weer eens rondneuzen. We proberen er op tijd te zijn want vorige keer werd het later in de ochtend idd. onzettend druk. Onze kaartjes uit 2020 zijn iig. nog geldig :).

Mocht je van plan zijn een machine of maler willen kopen dan kan ik het aanraden om het ACF te bezoeken. Ik heb mijn Linea Mini er via een festivalactie een paar edities terug met een fikse korting kunnen kopen :mrgreen:.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Amsterdam Coffee Festival 2022

Berichtdoor Ypuh » za 26 nov 2022, 09:49

Kreeg een mailtje dat de early bird kaartjes van het Amsterdam Coffee Festival 1 december in de verkoop gaan voor €12. Vorig jaar kon ik niet omdat het midden in een tentamenperiode viel, maar deze keer lijkt het me wel leuk om een keer te gaan.

Heb niets nodig, dus dat is vaak het beste moment (voor mij) om een beurs te bezoeken en nieuwsgierig rond te kijken :lol:.

Het ACF vind komend jaar plaats in het weekend van 30 maart - 1 april in de Westergasfabriek in Amsterdam.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam Coffee Festival 2023

Berichtdoor Barista74 » do 23 mar 2023, 19:35

Dit jaar zijn er twee industrie dagen. Donderdag en vrijdag. Kaartjes zijn hier te vinden

https://www.amsterdamcoffeefestival.com ... ation/Menu

Ik heb nog een early bird kaartje over voor de vrijdag. Iemand?
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten