World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor bvds » za 23 jun 2018, 07:25

Dank voor de teasers mannen. Voor mij dan. Ga vandaag en heb er veel zin in. Wie weet tot straks!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor bobbee » za 23 jun 2018, 07:52

Fraai!

Trouwens ook interessant: als ik foto's plaats, is 5 het maximum per bericht. Via de Tapatalk kan er kennelijk méér ;-)
Ik plaats foto's via picr.de Niet via de forumsoftware of tapatalk. :)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor RikC » za 23 jun 2018, 08:57

Zo,ziet er goed uit,ga het meemaken. Zit nu in de trein, expres thuis geen bakkie gedaan vanochtend :mrgreen:
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor Pti » za 23 jun 2018, 11:43

Zo,ziet er goed uit,ga het meemaken. Zit nu in de trein, expres thuis geen bakkie gedaan vanochtend :mrgreen:
Dat doe je heel slim voor 11uur zit je al ver over je cafeïne tax voor een heel weekend ;).

Zelfs bij Brita dronken we een fantastische espresso van Friedhats door een voormalig Barista kampioen. Terwijl we daar eigenlijk kwamen voor een slokje water :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor bobbee » za 23 jun 2018, 19:11

Agnieszka Rojewska Wins the 2018 World Barista Championship and World of Coffee Amsterdam Breaks Records

June 23, 2018— Thousands of coffee professionals gathered in Amsterdam this week for World of Coffee (WOC), Europe’s largest coffee trade show, and the host of the 2018 World Barista Championship. Just under 11,000 professionals from across Europe and around the globe registered to attend, breaking records for the event. Sponsored by BWT water+more, WOC Amsterdam put a spotlight on the work of coffee farmers from Colombia, represented as this year’s Portrait Country by the Café de Colombia brand.

Agnieszka Rojewska of Poland won the 2018 World Barista Championship (WBC). Agnieszka, a veteran of multiple coffee competitions across the globe, triumphed over 55 other baristas to become the first woman ever to win the title.

2018 World Barista Champions
55 champions from around the globe gathered in Amsterdam over four days at the 2018 World Barista Championship, which took place inside the WOC trade show. Competitors in the WBC prepare 4 espressos, 4 milk drinks, and 4 original signature drinks to exacting standards in 15 minutes. The WBC is organized by World Coffee Events, the events management organization of the SCA. The 2018 champions are:
 
1 Agnieszka Rojewska - Poland
2 Lex Wenneker - The Netherlands
3 Mathieu Theis - Switzerland
4 Michalis Katsiavos - Greece
5 Cole Torode - Canada
6 John Gordon - New Zealand

Best New Product Awards
The Best New Product Competition recognizes new products judged on their quality and value to the specialty coffee and tea industry. Awards were presented in 9 categories to exhibiting companies at WOC. A full list of winners and their photos can be found in this press release.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor bvds » za 23 jun 2018, 19:26

Ik vond het een geslaagde dag. Gaaf om dit een keer in eigen land mee te maken.

Op de eerste plaats mijn felicitaties aan Lex. Ontzettend knap gedaan!

De Dalla Corte Mina heeft veel indruk gemaakt. Johny Jeon heeft bijna een uur de tijd genomen om de ins en outs door te nemen van deze machine. Erg interessant hoe de smaak van de koffie verandert door het aanpassen van de flow. Ook de Max maler is mooi. De schijven zijn van de MK K30 maar met een ander profiel. Ook is de uitlijning verder verbeterd.

Gezellig om met Wouter bij te kletsen. Ik ben en blijf Strietman fan. Ook de nieuwe gadget van Gabor kunnen testen op zowel de Strietman als de Profitec. Geeft veel inzicht, maar that's it. De noodzakelijkerwijs aangepaste lever arm in Caravel stijl voor de Strietman vind ik niet mooi. Wouter ook niet. Is ook niet zijn design maar dat van Gabor. Leuk speeltje is het zeker. Sowieso gaat alle espresso equipment steeds meer op computers lijken...LCD schermen, tablets, apps...

De nieuwe Lelit Bianca is voor de thuisbarista een aanwinst. Gaat 1900 euro kosten. Dual boiler met PID en manual pressure profiling. Werkt heel goed. Je kunt de machine als een normale E61 gebruiken, maar net zo makkelijk een lever of Slayer stijl shot nabootsen. Slimme vondst. En dat met een ouderwetse E61 groep...

Verder de Eureka Atom 75 e getest. Met 5 g/s razend snel. Nice. Het Zero Retention System is niet meer dan een balon deksel op de hopper. Indrukken en door de luchtverplaatsing blaas je het restant er uit...

De Niche viel me wat tegen. Goedkoop dekseltje. Uitstraling niet mijn ding. Zonder bonen ook wel wat speling in de as....

De Aram was ook geinig. Mooi gemaakt en schitterende uitstraling. Praktisch wat minder.

Ook nog een catch up met Christian Biernatek van Kinu. De nieuwe M68 met vacuüm pomp is geniaal. Met een druk op het pompje staat de maler zo vast dat je via de maler een tafel kan optillen. Clever.

Bij Dough en Barb was de Apex te zien. Socratic Coffee had net een mooi particle distribution graph gemaakt. Apex versus EK43. De bandbreedte van de Apex was smaller! Helaas was het lastig om de maler zelfs met medium roast en coarse grind aan te zwengelen. Vooral op gang komen. Eenmaal op gang gaat het door het momentum makkelijk. Maar de opstart viel mij enorm tegen.

Foto's volgen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor Pti » za 23 jun 2018, 19:34

Die Lelit Bianca was inderdaad érg indrukwekkend! Mooi familiebedrijf ook, wil zo graag eens in de groep kijken maar ze zijn inmiddels al uitverkocht tot eind Juli!

Het zero retention systeem was inderdaad wel grappig, simpel maar toch doeltreffend.

Beide blijven hoog op mijn wensenlijst :mrgreen:

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor tohenk2 » za 23 jun 2018, 21:01

Ik heb ze niet gezien en volgens mij ook niets (behalve roaster village) overgeslagen.

Die nieuwe hendelgroep van kvdw is trouwens ook meteen een pompgroep! En de slimjim kan uit worden gevoerd als 1 groeper. Dus mensen die lang hebben gehoopt op een Mirage indro 1groeper kunnen nu daad bij woord voegen ;)

IMG_20180621_135033.jpg
Ik had de Niche ook niet gezien - ik moet er toch wel een aantal keren langs zijn gelopen…
Mij werd verteld dat de Idro er NIET als 1groeper zou komen?

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor Pti » za 23 jun 2018, 21:30

De indro niet, maar slim Jim wel ;)

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor tohenk2 » za 23 jun 2018, 22:24

Koffiebonen op kleur
IMG_1770.jpg
Hoppers onder gasdruk om de bonen verser te houden
IMG_1831.jpg


Eureka Blow-up, met een blaasbalg om de retentie te verkleinen
IMG_1797.jpg
Lelit met drukvariatie op E61 en tank die op alle 3 de kanten kan worden gehangen - vast water kan ook
IMG_1799.jpg


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron