Openen Espressobar

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor cremalover » ma 24 feb 2020, 13:41

Ik zou graag een bar zien waar ik binnen kon lopen,een espresso kon bestellen die binnen30 seconden geserveerd zou worden.Opdrinken en weer weg.
Ǵraag donkerder gebrande bonen ipv de zuurdere bonen die tegenwoordig zo populair zijn.Ouderwetse espresso dus.
Achter de bar een man/vrouw in witte jas zonder tattoos of snor .
Espresso max. 1,95 e.
Dan zou ik happy zijn.

Oh ja.Geen tafeltjes .Er hoeft niemand te zitten.Dus geen klanten met handen om hun cappucino gevouwen. :mrgreen:
Feitelijk kun je de bar openen in een pand van 10 meter lang en 3 meter breed.

En geen muziek draaien svp. Gewoon het gerammel van kopjes en lepeltjes en het gesis van een stoomlans. .Das genoeg muziek.

Oh ja. Grote glazen potten met suiker erin .De witte variant .Om de meter moet er een staan op de bar. Met grote lepels erin. De suiker is natuurlijk gratis.


Fuck de hype. Zet eens een echte espressobar op dus.

Oh ja.
Ben bereid om binnen drie maanden failliet te gaan want dit concept gaat in nederland natuurlijk nooit werken. :cry: :cry: :cry: :cry:

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor Tijs » ma 24 feb 2020, 20:58

Ik zou graag een bar zien waar ik binnen kon lopen,een espresso kon bestellen die binnen30 seconden geserveerd zou worden.Opdrinken en weer weg.
Ǵraag donkerder gebrande bonen ipv de zuurdere bonen die tegenwoordig zo populair zijn.Ouderwetse espresso dus.
Achter de bar een man/vrouw in witte jas zonder tattoos of snor .
Espresso max. 1,95 e.
Dan zou ik happy zijn.

Oh ja.Geen tafeltjes .Er hoeft niemand te zitten.Dus geen klanten met handen om hun cappucino gevouwen. :mrgreen:
Feitelijk kun je de bar openen in een pand van 10 meter lang en 3 meter breed.

En geen muziek draaien svp. Gewoon het gerammel van kopjes en lepeltjes en het gesis van een stoomlans. .Das genoeg muziek.

Oh ja. Grote glazen potten met suiker erin .De witte variant .Om de meter moet er een staan op de bar. Met grote lepels erin. De suiker is natuurlijk gratis.


Fuck de hype. Zet eens een echte espressobar op dus.

Oh ja.
Ben bereid om binnen drie maanden failliet te gaan want dit concept gaat in nederland natuurlijk nooit werken. :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik zal het onthouden voor als we er echt mee willen stoppen. Maar ik snap het idee wel.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor fransg » ma 24 feb 2020, 21:36

Ik zou graag een bar zien waar ik binnen kon lopen,een espresso kon bestellen die binnen30 seconden geserveerd zou worden.Opdrinken en weer weg.
Ja! Of zomaar wat blijven staan turen zonder dat iemand er wat van zegt, maar zéker geen tafeltje en krant en wifi en al helemáál geen gesprekken.
Achter de bar een man/vrouw in witte jas zonder tattoos of snor .
En geen chagrijn maar een die uitstraalt "als je tegen mijn alleen het strikt noodzakelijke zegt laat ik jouw ook in leven"
Dus geen klanten met handen om hun cappuccino gevouwen.
GOED!! ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor @3aan » di 25 feb 2020, 01:47

ZZPende millenials die aan 1 vanille latte en gratis WiFi genoeg hebben om de hele dag twee couverts bezet te houden! :mrgreen:
Daar ben je uiteraard zelf bij, zolang het niet druk is ben je blij met lokvogel, als het drukker wordt vraag je wat die wilt bestellen, zegt die van niets dan zeg jij daar gaat de zon ook van op, ik wil toch liever betalende klanten, als die dat niet begrijpt ben je hem liever kwijt dan rijk zo'n verkeerde trendsetter, 't is jouw verdienste.

Ik heb op mijn terrasje ook van die frieteters, roep altijd even wat ze willen gebruiken zijn ze rap weer weg, ze laten namelijk ook altijd hun friettroep in mijn vuilbakken voor koffiebekers.

Ik ben er weer van tussen . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Lilleeman
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 feb 2020, 07:04

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor Lilleeman » vr 28 feb 2020, 06:51

Ik vind het zelf erg leuk als de koffiezaak mij een keuze laat maken van verschillende bonen en verschillende zetmethodes. Veel succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Openen Espressobar

Berichtdoor fransg » vr 28 feb 2020, 08:43

Laat de barista's een draadloze thermometer op het hoofd dragen zodat je op een groot paneel achter de bar vanaf buiten kunt zien of je bediend gaat worden door iemand met besmettelijke koortsverschijnselen of dat je slechts ziek wordt van hoestende mensen aan de leestafel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten