Proefpanel: Brute Bonen

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor Dirk Jan » vr 31 jul 2020, 12:37

Bedankt, leuk om te freubelen met die opnames.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor mr Blanc » vr 31 jul 2020, 13:57

Is t nog mogelijk om aan t 'proefpanel' deel te nemen? Ik hou wel van boontjes die ff iets verder gebrand zijn :)
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor we tigers » vr 31 jul 2020, 15:17

Ik heb een aantal dagen terug een berichtje gestuurd en daar geen antwoord op gekregen, dus ik vermoed van niet.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor fransg » vr 31 jul 2020, 15:23

Ik vermoed dat men op https://brutebonen.nl/ gerust tot aanschaf van een paar pakken bonen kan overgaan.

Van wat de proefnemers hebben gereageerd is goed te peilen of deze bonen wat voor je zouden kunnen wezen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Brute Bonen
Berichten: 22
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 17:43

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor Brute Bonen » vr 31 jul 2020, 15:50

De boen zijn binnen. Branddatum 27 juli.
Vandaag 30 juli.
Mooie dunne verpakking waardoor het pakketje door de brievenbus gaat. Mooie folder erbij met uitleg en verwijzingen naar website. Compleet verhaal.
Pakje open maken en er verschijnt een aangename koffiegeur. De bonen zijn inderdaad medium gebrand, ik heb ze donkerder en lichter gehad.

Mijn testopstelling:
Molen Mini Mazzer, La Pavoni Europiccola van circa 1990. Met pressostaat en 'cilinderkop'.
Fijn gemalen op de stand waar ook het vorige merken bonen min of meer op gemalen werden.
13 gram bonen, met als doel 26 gram koffie in 30 á 35 seconden.

Dat werd met de 13 gram gemalen koffie 26 gram koffie uit in 40 seconden. Wat me opviel is dat ik de hendel een keer extra naar boven moest doen voor meer heet water. Tot nu toe zette ik koffie in één hendelbeweging (met andere bonen dus).

Smaak: intens, lange nasmaak. Zwaar, sterk, chocolade? Dit keer geen crema. Vanmorgen en gisteren meer crema dan ik met andere bonen gewend ben.
Zal de volgende keer gaan voor 13 in en 30 á 33 uit in 35 seconden. Daartoe iets grover malen.

De andere dag, 31 juli. 13 gram bonen in en 30 gram koffie uit, zelfde maalgraad. Meer crema, de smaak wordt aangenamer, iets minder sterk, iets milder.

En een poging om dat vast te leggen (geen geluid).

Gaaf Dirk Jan, dank voor de uitgebreide verslaglegging!
Outfit: Londinium 1 compresa. Mazzer Mini met SJ schijven.
Bonen: Brute Bonen, what else? ;-)

Brute Bonen
Berichten: 22
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 17:43

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor Brute Bonen » vr 31 jul 2020, 15:51

Is t nog mogelijk om aan t 'proefpanel' deel te nemen? Ik hou wel van boontjes die ff iets verder gebrand zijn :)
Jazeker! We laten jullie graag nog even proeven!
Outfit: Londinium 1 compresa. Mazzer Mini met SJ schijven.

Bonen: Brute Bonen, what else? ;-)

Brute Bonen
Berichten: 22
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 17:43

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor Brute Bonen » vr 31 jul 2020, 15:52

Ik heb een aantal dagen terug een berichtje gestuurd en daar geen antwoord op gekregen, dus ik vermoed van niet.
Dat is vreemd, heb je een DM hier in het forum verstuurd? Ik zie niets voorbij komen. Ik stuur je een code toe!
Outfit: Londinium 1 compresa. Mazzer Mini met SJ schijven.

Bonen: Brute Bonen, what else? ;-)

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor mr Blanc » vr 31 jul 2020, 16:36

Ik heb een aantal dagen terug een berichtje gestuurd en daar geen antwoord op gekregen, dus ik vermoed van niet.
Dat is vreemd, heb je een DM hier in het forum verstuurd? Ik zie niets voorbij komen. Ik stuur je een code toe!
Ik heb ook geen DM gehad...ik zou t ook nog graag proberen :)
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor mr Blanc » vr 31 jul 2020, 16:50

Ik heb een aantal dagen terug een berichtje gestuurd en daar geen antwoord op gekregen, dus ik vermoed van niet.
Dat is vreemd, heb je een DM hier in het forum verstuurd? Ik zie niets voorbij komen. Ik stuur je een code toe!
Ik heb ook geen DM gehad...ik zou t ook nog graag proberen :)
Lijkt erop alsof de DM niet uit het postvak uit gaan en dus niet verzonden worden...@moderator enig idee?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Proefpanel: Brute Bonen

Berichtdoor fransg » vr 31 jul 2020, 16:57

Dat is vreemd, heb je een DM hier in het forum verstuurd? Ik zie niets voorbij komen. Ik stuur je een code toe!
Dat is buitengewoon gul en coulant naar de 'late arrivals' toe!

Al mag men ook gewoon bestellen en boter bij de vis geven vind ik, je brandt niet voor nop tenslotte ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron