The Coffee Quest

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

The Coffee Quest

Berichtdoor Martijn » do 23 mei 2013, 23:54

We hebben er weer een! Een spiksplinter-nieuw proefpanel. Ditmaal wordt de koffie aangeboden door The Coffee Quest. Dit bedrijf wil 5 proefpakketten van ieder 3 soorten koffie aanbieden. We zoeken voor dit proefpanel dus allrounders die de tijd hebben om de 3 soorten te testen, te vergelijken en te voorzien van een uitgebreide beoordeling.

Iets voor jou? Stuur me even een pb en wie weet ben je onder de gelukkigen!
The Coffee Quest

Hola! Wij zijn Jeroen en Ronald, twee Nederlanders in het Colombiaanse Medellín. Sinds afgelopen najaar leveren we Colombiaanse koffies met een goed verhaal aan klanten in Nederland.

Op plek één komt voor ons de kwaliteit van onze koffie. We controleren altijd persoonlijk, hier in Colombia, hoe en waar de koffie geproduceerd wordt. Bovendien leveren we altijd een persoonlijk verhaal over de boer en de plek waar onze koffie vandaan komt.

We staan voor direct trade, milieuvriendelijke productie en verpakking en sociale verantwoordelijkheid. We betalen altijd duidelijk meer aan de koffieboer dan wat gebruikelijk is op de markt, omdat we betalen voor kwaliteit. En ten slotte gaat tien procent van onze winst naar een sociaal project (tehuiskinderen) hier in Colombia.

In april waren we twee weken in Nederland om onze koffies bij verschillende klanten te presenteren. Nu zijn jullie aan de beurt: we horen graag jullie mening over onze koffies! We hebben drie koffies voor het proefpanel in de aanbieding:

San Agustin
Deze koffie komt van steile vulkaanbodems uit Huila, een staat in het diepe zuiden van Colombia. Een aantal jaren geleden werkte de producent nog als cocaboer, maar hij beterde zijn leven en produceert nu deze heerlijke, naar cacao smakende koffie. Van deze koffie geniet je het beste met een drip of met een chemex.

La Hacienda
Deze koffie, geproduceerd door de familie Saldarriaga op een hoogte van zo`n 1500 meter hoogte, ten zuidwesten van Medellín, heeft een heerlijke, milde smaak met tinten van rietsuiker. De familie Saldarriaga heeft veel oog voor mens en milieu. Deze koffie is geschikt voor de cafetière, als filtermaling, voor espresso en voor de volautomaat.

Dos Nevados
Twee koffies in één pak, beide afkomstig van vulkaanhellingen, gemengd tot een explosieve espresso. Dat is kort samengevat onze Dos Nevados. Het eerste deel van deze blend komt uit Paéz in het zuiden van Colombia. Hier liggen de koffievelden van Robinson Illmué. Vroeger verbouwde hij coca; sinds enkele jaren is hij overgestapt op koffie en tegenwoordig is hij ook gemeenschapsleider. Het tweede, kleinere deel van Dos Nevados komt van finca Los Ciruelos ten zuiden van Medellín. Ook hier groeit de koffie op vruchtbare vulkaanbodems. Dos Nevados doet qua smaak denken aan donkere chocolade en verspreidt een heerlijk bloemig aroma. Deze koffie is geschikt voor de volautomaat, french press en als espresso.

Afijn, we hopen dat jullie geinteresseerd zijn in onze koffies! Meer informatie vind je op http://www.thecoffeequest.nl. Laat even weten hoeveel koffie je nodig hebt voor je cupping, dan komt het binnenkort in de bus!

Saludos de Medellín,

Jeroen en Ronald
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

buks
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 16:03

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor buks » vr 24 mei 2013, 02:19

Beste Martijn,

Hartstikke leuk, ik doe graag mee!

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor pichichi » vr 24 mei 2013, 10:05

Zoals ze ter plaatse zeggen: Chevere!! (Cool!)

Ik wil heeuul graag meedoen :P

Heb ook redelijk wat referentie achter de hand, zeker voor die San Agustín.
(vreemd dat ze dat met extra u aan het begin schrijven.. alhoewel er wel een klein straatje is met die extra u)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

TheCoffeeQuest
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 mei 2013, 15:49

San Agustín / San Augustin

Berichtdoor TheCoffeeQuest » vr 24 mei 2013, 17:05

Que más Pichichi,

Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk wat betreft de naam. Even uitleggen: er stond eerst nog een andere naam boven deze koffie (onze `interne bedrijfsnaam`). Ik heb vervolgens Martijn gevraagd die naam nog even te veranderen in San Agustín, maar hij heeft het waarschijnlijk iets te gehaast niet helemaal juist ingevoerd.

Saludos!

Jeroen

Gebruikersavatar
paulkoffie
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 16:13

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor paulkoffie » wo 29 mei 2013, 16:01

Klinkt veel belovend! Ben erg benieuwd. Ik zet thuis graag espresso's en heb ook de chemex staan voor de eerstgenoemde boon. Zal beide manieren proberen en reageren met een mooie review. Leuk dat jullie precies vertellen waar en hoe de koffie verbouwd wordt. PB naar Martijn is verstuurd. Hopelijk is er nog een plekkie!

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor Martijn » do 30 mei 2013, 13:16

De 5 plaatsen zijn vergeven. Buks, Thomaserati, Pichichi, Erik82 en Activ zijn de gelukkigen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor Erik82 » do 30 mei 2013, 13:52

Leuk om te horen dat ik toch ben uitgekozen. Zal ze eens grondig aan een test onderwerpen. De filterbranding zal ik ook eens door de Strega halen op een minimaal drukprofiel om te kijken hoe dat uitpakt.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

buks
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 16:03

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor buks » ma 03 jun 2013, 21:17

Ben ook benieuwd! Enig idee wanneer de koffie onze kant op komt?

TheCoffeeQuest
Berichten: 4
Lid geworden op: do 09 mei 2013, 15:49

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor TheCoffeeQuest » wo 05 jun 2013, 19:42

Ben ook benieuwd! Enig idee wanneer de koffie onze kant op komt?
Hoi buks,

De proefpakketjes gaan morgen of overmorgen (in Nederland) de deur uit.

Groeten uit Medellín!

Jeroen

Gebruikersavatar
Thomaserati
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 20:18

Re: The Coffee Quest

Berichtdoor Thomaserati » wo 05 jun 2013, 23:57

Ben benieuwd! Zin om te testen...
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron