Koffiebrander Burgwal Delft

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Koffiebrander Burgwal Delft

Berichtdoor Chateau Rouge » ma 23 dec 2013, 11:23

Sinds een week is er een nieuwe koffie brander geopend in Delft. Hij brand zelf en heeft dus echt verse koffie. Ik heb er gisteren 500 gram "maximaal" gekocht. Een zeer goede espresso melange. Het zaakje zit op de burgwal. Nummer weet ik niet. Enthousiaste koffie brander.
Naar aanleiding van dit bericht in een ander topic langsgeweest bij 'Koffiebranders' op Burgwal 95 in Delft. Naast het branden van koffie kan je er ook binnenlopen voor een goede espresso. Hieronder mijn review.

In de branderij is het volgende te vinden:
- de geur van gebrande koffie
- één (als ik het goed heb) mahlkonig guatemala shop-maler
- twee heren met liefde voor het vak, het branden (en bereiden) van koffie gestart uit 'frustratie' door slechte ervaringen bij vele andere koffiezaken. Ze laten zich graag inspireren door de Italiaanse stijl 'koffiebar met kwaliteit op iedere hoek'.
- drie malers met digitale regeling (type moet ik jullie schuldig blijven)
- een eenvoudig zitje
- een koffiekar/tuktuk (dus ook geschikt voor events in Nederland) met een hendel-bediende espressomachine
- een forse koffiebrander die, ondanks de plaatsing achterin de hoek, de kern van de zaak vormt

De espresso die ik kreeg was voor mij de eerste (bewuste) versgebrande espresso voor mij. Was alleen iets teveel in gesprek met de twee heren om hier een uitgebreid smaakverslag te posten. In 't kort: mooie crema, op de juiste manier pittig en een smaak waar ik nog lang van kon genieten.

De bramder is volgens de eigenaren vrijwel uniek in Nederland. Iets meer dan 2 kilo groene bonen wordt door middel van hete lucht omhoog geblazen en binnen een kwartier zijn de bonen gebrand. De korte opwarmtijd (1,5 minuut) zorgt voor veel flexibiliteit.

(Zeer) binnenkort zullen ze een webshop openen zodat ook de mensen die wat verder van Delft wonen hun koffie kunnen gaan proeven. Ik heb ze geadviseerd dit op de diverse koffie-fora aan te kondigen

Prijsniveau: de espresso kostte slechts €1.50 wat voor mij betekent dat ik hier vaker ga komen! Voor thuis heb ik 250 gram 'Langzaam' bonen, bedoeld voor filter of cafetiere, meegenomen. Binnen 'Langzaam' heb ik voor de smaak 'Vol' gekozen. De bonen kostte mij €6,50.

Leuke zaak, leuke eigenaren, veelbelovende toekomst!

Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron