COVID-19 & de koffiewereld

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
bobbee

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 25 nov 2021, 11:56

Echt goed. Meen ik oprecht.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » do 25 nov 2021, 18:00

Een goede vriendin die ik lang niet had gesproken belde me eergisteren op. Het was haar opgevallen dat ik ben verdwenen van sommige social media. Was erg gezellig bijpraten. Ze is van de kruidenpreparaten en dergelijke, niet gevaccineerd maar heeft wel een QR code weten te regelen die het nog blijkt te doen ook als ze ergens binnen wil, dus iedereen blij!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 12:52

Corona kan ook gewoon heel erg leuk zijn!
Column
Koffie, salami, mijn oksel - alles ruikt naar hetzelfde glorieuze niks.
THOMAS VAN LUYN
Het is gebeurd hoor, ik heb de coronacovid. Nou ja, een beetje dan. Ik ben ingeënt, dus dan mag je maar een beetje ziek worden van de overheid. Ik moet zeggen, het valt me niet tegen en het valt me niet mee. Het voelt als een griepje, alleen ben ik zo ongelofelijk moe, moe, moe, alsmede slaperig en duf. Maar geen knallende koppijn, en godzijdank geen pruttelende adem, want dan was ik behoorlijk nerveus geworden. Al met al is het dus een corona light.

Toch ben ik mopperende, want ik had verdorie 30 procent minder kans op besmetting dan een ongevaccineerde. Niet eerlijk. Ik weet van wie ik het heb: in de klas van mijn jongste kind zijn ineens een handvol gevallen. Kinderen hebben, dat is vragen om elk virus dat de ronde doet. Als de zwarte builenpest weer uitbreekt, is het eerste wat ik doe mijn zoons het huis uit zetten. Toedeledokie, even uitzieken op straat jongens.

Zelf had de kleine geen klachten, maar we lieten hem toch maar even testen: positief. Toen hebben we ook maar even onszelf getest. Iedereen in huize Van Luyn bleek verder negatief, behalve natuurlijk weer de Volkskrant-columnist. Had ik maar niet zo lui moeten zijn met mijn Janssen-vaccin. Ik dacht: één keer prikken, dat scheelt toch een hele fietstocht naar de tweede prik. Inmiddels heb ik Janssen het 'Aldi-vaccin' horen noemen, en Dave Chappelle noemt 't het 'nigger-vaccine'. De cijfers ondersteunen een dergelijk onderscheid niet, dus laten we het houden op domme pech.

Maar nu het interessante gedeelte: Ik. Ruik. Niets.

Ik merkte het voor het eerst na het scheren: ik rook mijn aftershave niet. Neus boven het flesje: niks. Hé, riep ik enthousiast, dit is dat reukverlies waar ik zo veel over heb gelezen! Opgewonden pakte ik mijn potentste eau de toilette (Hour in the wind, by Odeur d'Horreur), spoot het in mijn elleboogholte, nam een diepe snuif: noppes. Kraaiend van de pret rende ik als een bezetene door het huis, ruikend aan dingen waarvan ik wist dat ze toch sterk zouden moeten ruiken. De koffie, de salami, mijn oksel, de vuilnisbak - alles rook naar hetzelfde glorieuze niks.

Nu zijn we een paar dagen verder, en het blijft wonderlijk. Thans drink ik een kop muntthee , dat zegt het zakje) en proef ik niets dan warm water. Herstel: warm water heeft nog een geur, dat heeft dit drankje ook niet. Ik wist niet dat warm water een aroma had, maar nu ik 'm niet meer ruik dus wel. Gek hè. Er zijn wel dingen die ik mis: het ontbijt hoort te geuren naar geroosterd brood en koffie. En als je kind pepernoten bakt, dan hoort het huis daarnaar te ruiken.

Zorgwekkender is dat ik een broer heb (hoi Gijs) wiens reukvermogen al een jaar geleden is ontvreemd door corona, en niet meer werd teruggebracht. Geen briefje, geen losgeld, niks. Niemand weet of het ooit terug zal keren. Dat wekt zorgen. Nooit meer de Chanel van mijn vrouw? Lenteregen? Gebakken uienringen? Speaking of which: mijn smaak verandert. Ik heb net ansjovis uit het blikje zitten snaaien. Bremzout, heerlijk. Toen wilde ik iets zoets: het werd een stroopwafel. Die bleek flauw en melig, zo zonder koekluchtje. Waarop ik een lumineus idee kreeg: hap stroopwafel, gevolgd door hap ansjovis. Hemels.

Hé, en zou mijn gehoor nu scherper worden?

t.vanluyn@volkskrant.nl
LONDINIUM R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino

bobbee

Berichtdoor bobbee » za 27 nov 2021, 14:23

Ja geniaal om de scholen open te houden in de winter tijdens een pandemie met 3 kinderen thuis. 2 op de basisschool en 1 op de middelbare. Transport in volle glorie hier en ik kan ze ook niet het huis uit schoppen. En nu we weten dat gevaccineerden ook verspreiden...
Als ik nu ziek wordt denk ik meteen dat ik eraan ga als het covid is.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 15:10

Zou je ze thuis kunnen/mogen houden en zelf onderwijs geven?
Het lijkt wel zeker dat iedereen vroeg of laat meermalen covid zal krijgen net zoals griep zo af en toe doet.
Gevaxten kunnen het ook oplopen, zijn waarschijnlijk wat minder besmettelijk en gaan er doorgaans wat minder ziek van worden. Nemen veel minder vaak IC bedden in beslag wat fijn is voor iedereen.
Zo kan iedereen er redelijk mee leven ☺️
Laatst gewijzigd door fransg op za 27 nov 2021, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino

Marc O.

Berichtdoor Marc O. » za 27 nov 2021, 15:15

Ongevaxten
Gevaxten?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

bobbee

Berichtdoor bobbee » za 27 nov 2021, 15:19

Krijg net iemand hier op bezoek om iets op te halen, 5 weken in herstel na 2x gevaccineerd.
Gevaccineerd of niet, het gaat rond en niks is zeker.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 15:19

Ongevaxten
Gevaxten?
Vax wordt weleens gebruikt als afkorting voor vaccinatie
Men zegt dan bijvoorbeeld ‘antivaxer’ indien men bedoelt te zeggen ‘deze of gene heeft bezwaren tegen de huidige vaccinaties tegen covid-19’
Minder woordwaarde
Maar evengoed

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 15:22

Krijg net iemand hier op bezoek om iets op te halen, 5 weken in herstel na 2x gevaccineerd.
Gevaccineerd of niet, het gaat rond en niks is zeker.
Precies dat is het enige dat zeker is
‘Ja het heerst’ zegt men
De ‘maatregelen’ zijn nu in de hoop dat niet iedereen tegelijk aan de beademing moet.

Marc O.

Berichtdoor Marc O. » za 27 nov 2021, 15:24

Ongevaxten
Gevaxten?
Vax wordt weleens gebruikt als afkorting voor vaccinatie
Men zegt dan bijvoorbeeld ‘antivaxer’ indien men bedoelt te zeggen ‘deze of gene heeft bezwaren tegen de huidige vaccinaties tegen covid-19’
Minder woordwaarde
Maar evengoed
Ja, die begrijp ik. Maar je zegt dat ongevaxten (degene die nog geen vaccin hebben genoten) minder besmettelijk zijn, minder ziek worden (na besmet te zijn?) en minder IC bedden nodig hebben (na ziek te zijn geworden). Vandaar mijn suggestie (dat was mijn opmerking eigenlijk) om 'ongevaxten' te vervangen door 'gevaxten'.

Of je probeert een punt te maken dat ik nog niet zie ;)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Terug naar “Leuk en interessant”