Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » wo 30 nov 2022, 20:51

58mm tamper werkt altijd goed!

(ik snap je punt hoor! Ik heb 3 verschillende tampers naast mijn machine staan, ik pak welke op het moment supreme het fijnst voelt om even lekker mee te tampen zo vlak voor de extractie.)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » wo 30 nov 2022, 21:01

Ik heb er 3 (ik wacht nog op een vierde maar mijn neefje komt pas de 16e) plus de OCD, ook die laatste had een zuigende werking op de VST LM mandjes. En de OCD gebruik ik structureel, licht afgesteld, om het oppervlak mee uit te vlakken.
Icm de IMS mandjes gaat het goed.





Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » wo 30 nov 2022, 21:04

Maar dan pak je toch gewoon een 58mm tamper. Probleem opgelost en dat hele kleine randje? Ik tik hem gewoon weg...dan weer even tampen. Prachtige puck.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » wo 30 nov 2022, 21:13

Klopt wat je zegt Bobbee, ik heb een Reg Barber 58mm tamper en die gaat goed, maar ivm mijn zoektocht naar een heilige puckprepgraal gebruik ik de OCD, en die gaat niet tof met de VST LM mandjes. En straks een nieuwe 58.5mm tamper, dus gaat het maalsel voortaan mandjes van IMS in.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » wo 30 nov 2022, 21:31

Ik wilde je helpen met "het probleem" maar de OCD is kwaal is je de baas! Goed bezig, een echte koffienerd en daar hebben wij er veel meer van nodig hier op het forum maar ook daarbuiten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cbeenhackker
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 26 jul 2017, 07:02
Locatie: Loon op Zand (Noord Brabant)

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor cbeenhackker » wo 30 nov 2022, 21:34

Ik wilde je helpen met "het probleem" maar de OCD is kwaal is je de baas! Goed bezig, een echte koffienerd en daar hebben wij er veel meer van nodig hier op het forum maar ook daarbuiten. AfbeeldingAfbeelding
Amen 🙏
Hahaha
Sanremo YOU / Bentwood Vertical 63 / Acaia Lunar

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » wo 30 nov 2022, 21:47

Ik heb er 3 (ik wacht nog op een vierde maar mijn neefje komt pas de 16eAfbeelding) plus de OCD, ook die laatste had een zuigende werking op de VST LM mandjes. En de OCD gebruik ik structureel, licht afgesteld, om het oppervlak mee uit te vlakken.
Icm de IMS mandjes gaat het goed.

Afbeelding
Je neefje brengt de Force Tamper mee toch?
Ik vind hem geweldig. Ik neem hem soms mee naar Little Roastery zodat ik wat extra te tampen heb!

Ik hoop dat ie jou minstens zo goed gaat bevallen!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » wo 30 nov 2022, 21:49

Ik wilde je helpen met "het probleem" maar de OCD is kwaal is je de baas! Goed bezig, een echte koffienerd en daar hebben wij er veel meer van nodig hier op het forum maar ook daarbuiten. AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinger komt idd ook nog een force tamper aan, was geïnspireerd door de verkoop van Madencio, ik kende dat ding niet. Had die klootschieter vrijdag jl. al verwacht.

Afbeelding



maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor maurice1 » zo 04 dec 2022, 16:22

Klopt wat je zegt Bobbee, ik heb een Reg Barber 58mm tamper en die gaat goed, maar ivm mijn zoektocht naar een heilige puckprepgraal gebruik ik de OCD, en die gaat niet tof met de VST LM mandjes. En straks een nieuwe 58.5mm tamper, dus gaat het maalsel voortaan mandjes van IMS in.

Afbeelding
Voor mij is de heilige graal grinden in mijn niche bekertje, even schudden, in het filterbakje doen, WDT'en en dan tampen met mijn Pullman big step. Geen randje koffie meer te bekennen en geweldige extracties, geeft enorm veel voldoening!
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Willemduijv
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 19:21

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Willemduijv » do 22 dec 2022, 16:51

Een tijdje geleden alweer mijn setup verkocht. De Bianca maakte heerlijke koffie maar met de stijgende energieprijzen ga je toch kritischer naar je gebruik kijken. En voor 2 cappucino een dual boiler de hele dag aan is dan toch wat teveel van het goede.
Daarna mijn Niche verkocht. En nu staat er een lagom mini met moonshine burrs naast de robot die ik al had te schitteren. Fantastische combinatie die zo in het keukenkastje past. Vrouwlief een volautomaat voor de snelle koffie. En voor mij lekker klooien met espresso setup.

Lagom mini ook een periode naast de Niche gebruikt. En qua smaak vind ik de mini iets meer eruit springen. Als je het hebt over gebruiksgemak wint de niche. De mini heeft een langere maaltijd en meer retentie. Wat ik overigens geen probleem vind. Vervelender vind ik het stekkerblok die bijna net zo groot is als de maler zelf. En wit afsteekt naast de zwarte molen. Voor nu weer tevreden..
IMG_20221211_122750.jpg
IMG_20221215_092534.jpg
Verstuurd vanaf mijn 2107113SG met Tapatalk



Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron