World of Coffee 2019 in Berlijn

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor fransg » do 06 jun 2019, 17:55

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... -juni.html

Ik zou hier ook graag plaatjes posten maar dat is veel werk en veel data vanuit de hotelkamer.

de ROBOT die Paul Pratt demonstreert is erg leuk, zelfs licht gebrande Ethioop komt er zoet uit. Ik had gedacht dat de machine kleiner zou zijn en ik dacht dat het manometertje veel groter was, maar dat manometertje is een juweel, zo klein, erg mooi.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor bvds » do 06 jun 2019, 19:39

de ROBOT die Paul Pratt demonstreert is erg leuk
Precies!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor bobbee » do 06 jun 2019, 19:42

Bedankt voor de link! De foto's zijn prima zichtbaar op jouw blog

Leuk van de robot! De eenvoud en het gemak is gewoon wonderbaarlijk, ook itt de mypressi die wij graag gebruiken. De mypressi blijft wel eenvoudiger om mee te nemen maar de gas ampullen kunnen op gaan. Zo heeft alles zijn voordeel.
Mooi dat jij ook onder de indruk bent van het apparaatje.

De Acaia pearl S, way vind jij van die nieuwe weegschalen? Zijn de extra mogelijkheden de moeite waard? Of voldoet de normale pearl nog prima?

Veel plezier in Berlin herr Frans.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor bvds » do 06 jun 2019, 20:34

Dank voor het delen Frans. Ben ik er toch een klein beetje bij.

Zag ik dat goed van die nieuwe EtzMAX brew grinder? Andere conus veronderstel ik?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor fransg » do 06 jun 2019, 21:28

De Acaia pearl S, way vind jij van die nieuwe weegschalen?
Ik heb niet gekeken wat die S allemaal kan want ik heb reeds genoeg aan wat ik nu heb. Ik denk dat het veel nu kan hebben voor opgiet-koffie.

Er is wel een andere ontwikkeling waar Acaia mee bezig is, daarover vast later nog ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor fransg » do 06 jun 2019, 21:31

Dank voor het delen Frans. Ben ik er toch een klein beetje bij.

Zag ik dat goed van die nieuwe EtzMAX brew grinder? Andere conus veronderstel ik?
ja, andere conus, en héél mooi korrelig maalsel. Is veel werk in gaan zitten.

Paul Pratt met de Robot was ook erg leuk om te zien, en enkele korte maar enthousiaste gesprekken met Henk Langkemper.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor bobbee » do 06 jun 2019, 21:41

De Acaia pearl S, way vind jij van die nieuwe weegschalen?
Ik heb niet gekeken wat die S allemaal kan want ik heb reeds genoeg aan wat ik nu heb. Ik denk dat het veel nu kan hebben voor opgiet-koffie.

Er is wel een andere ontwikkeling waar Acaia mee bezig is, daarover vast later nog ;-)
Spannend! Ik wacht rustig af of ze wat loslaten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: World of Coffee 2019 in Berlijn

Berichtdoor fransg » wo 12 jun 2019, 13:59

en enkele korte maar enthousiaste gesprekken met Henk Langkemper.
o.a. hierover:
Schermafbeelding 2019-06-12 om 13.56.55.png
op FB schrijft hij: "La Marzocco Linea First Series 1992 serial number 1999. Brand new in factory foil. This machine was pre owned by a fanatic in Berlin. I spoke a lot of times about this machine when I saw the first pictures. The La Marzocco Linea First Series are hard to find because a lot of them were painted black after the new model was launched. This machine was build for a coffee roasting company but never reached the final destination since the day before yesterday. The machine is 100 % original and new."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron