COVID-19 & de koffiewereld

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
pichichi

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor pichichi » vr 27 nov 2020, 00:18

Ja grappig!

Coffee does not protect against Covid-19

Research published by the Royal College of Physicians has observed high rates of cafeïne deficiency in people with Covid-19, and other research reports espresso or filter coffee might offer protection against respiratory infections, but there is not enough data to recommend using freshly roasted coffee beans to prevent Covid-19, according to the National Institute of Health.
:roll: :lol:
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

manduca

Berichtdoor manduca » vr 27 nov 2020, 08:34

O ja, er zijn ook mensen zwaar oververmoeid al langere tijd. En dan heb je nog alle nieuwe werklozen.

Over de doden niet meer dan goeds, en met alle respect maar wanneer kappen we nu eens met alleen maar doden tellen en dat getal/percentage dan even flink te bagatalisseren?!?! Er loopt zo'n 30 tot 50% nog levend rond, maar een stuk minder actief en/of positief gestemd sinds de infectie te hebben meegemaakt..
Dat irriteerde me ook al een tijdje in de discussie; alleen maar tellen in doden. COVID heeft een heleboel, niet dodelijke, gevolgen met een flinke impact. En het lijkt erop dat juiste de jongeren, die er niet dood aan gaan, last hebben van langdurige gevolgen zoals chronische vermoeidheid.
Maar ik probeer me eigenlijk volledig afzijdig te houden in de hele discussie rondom COVID; ben er een beetje klaar mee. Maar ja, zelf op een koffienerd forum ontkom je er niet aan ;)
Thuis: Londinium I Luxe * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

cremalover

Berichtdoor cremalover » vr 27 nov 2020, 09:06

Verder is de discussie complex: vrijheid en verantwoordelijkheid gaan hand in hand. Althans zo zou het moeten. Er is op dit punt net als op andere punten een spanningsveld tussen waarden. Maar iemand die al dan niet terecht bang is voor een nieuw vaccin is niet meteen onverantwoordelijk of een antivaxxer.

Het is in ieder geval goed als de overheid de komende tijd de discussie aangaat (en die overheid zijn we zelf!). En dat we respect hebben voor elkaars mening en standpunt.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Mijn ouders willen zich zsm laten vaccineren en daar heb ik alle respect voor. En zij vinden het ook prima dat we zelf nog even de kat uit de boom willen kijken voor onszelf en de kinderen, met name vanwege mogelijke lange termijn effecten.
Bang dat er nano bots inzitten? Die ze laten ontploffen om de mensheid naar een meer duurzame 5 miljard te reduceren?
Alles heeft lange termijn effecten.
Ik woon in een gebied met veel varkensfokkerijen. Gegarandeerd dat die fijnstof lange termijn effecten heeft. Heb vroeger dikke cubanen en af en toe een joint gerookt. Lange termijn effecten gegarandeerd. Eten zal waarschijnlijk lange termijn effecten kennen want mij maakt niemand wijs dat al die toevoegingen gezond zijn.Om een vaccin maak ik me niet meer druk.
Alle dingen die lekker zijn zijn slecht. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cremalover op vr 27 nov 2020, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

Marcje

Berichtdoor Marcje » vr 27 nov 2020, 09:15

Bang dat er nano bots inzitten? Die ze laten ontploffen om de mensheid naar een meer duurzame 5 miljard te reduceren?

Nee, daar ben ik niet bang voor.
dus...

cremalover

Berichtdoor cremalover » vr 27 nov 2020, 09:19

Gelukkig. :D
Had dat verhaal een tijdje geleden op tv gezien. Dat ze ons middels het vaccin zouden doen ontploffen. Van boem! en plof! en zulks.
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

manduca

Berichtdoor manduca » vr 27 nov 2020, 11:03

Het is wel de beste (en eigenlijk de enige effectieve) oplossing voor het milieu probleem; we moeten naar minder (of geen?) mensen.
Maak me echter zelden populair met deze stelling bij milieu-activisten (vooral als ze veel kinderen hebben :D ).
Thuis: Londinium I Luxe * Compak K10 Pro Barista

Werk: Aeropress * Commandante C40

cremalover

Berichtdoor cremalover » vr 27 nov 2020, 11:09

Het is wel de beste (en eigenlijk de enige effectieve) oplossing voor het milieu probleem; we moeten naar minder (of geen?) mensen.
Maak me echter zelden populair met deze stelling bij milieu-activisten (vooral als ze veel kinderen hebben :D ).
Het lost alles in een generatie op.

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » vr 27 nov 2020, 12:03

Zo 1 zou ik zonder dwang bijna gaan dragen
Met fijn aroma, mogelijkerwijs! Beter dan sommige slipjes die men ook weleens voor het gelaat strak-trekt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingen zo is datAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

bobbee

Berichtdoor bobbee » vr 27 nov 2020, 20:14

If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

@3aan
Contacteer:

Berichtdoor @3aan » za 28 nov 2020, 09:16

Gelukkig. :D
Had dat verhaal een tijdje geleden op tv gezien. Dat ze ons middels het vaccin zouden doen ontploffen. Van boem! en plof! en zulks.
Dat zal niet zijn, kunnen ze beter heel C-19 ontkennen, dat ruimt pas op! AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Gaggia Orione 1961 - Compak K8 met doseerschuif
Volg Adriaans koffiekar op http://www.facebook.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Terug naar “Leuk en interessant”