Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 mei 2021, 10:35

Mijn schoonzus werkt in een ziekenhuis in Rotterdam. Zij gaf aan dat bij collega's die allen Corona gehad hadden sommigen wel en andere geen immuniteit hadden opgebouwd. Kan je dus ook geen conclusies aan verbinden als je het al gehad hebt.

En voorts, daar is de soloprik van Jansen uitgedeeld waarvan sommigen tijdelijk goed ziek van werden.

Enfin, volgende week maar de knoop doorhakken injectie of niet. Wil eerst nog wel de bijsluiter lezen, want ik heb nog geen persoon gesproken die dat gedaan heeft.







Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Dirk Jan » zo 16 mei 2021, 10:45

Sinds ik 65 ben zit ik dus ook in een risicogroep. Heb alles bedacht waarom ik geen risico loop en dus geen vaccinatie behoef. Ik hou niet zo van die dingen. Waarom eigenlijk? Kan dat geen eens goed benoemen. Omdat het niet natuurlijk is of om wat voor reden dan ook. Werd er tureluurs van. Waarom dan wel de prik gehaald? Omdat ik geen risico wil zijn voor anderen. Dat gaf bij mij de doorslag. Zorgen voor mijn naasten.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 mei 2021, 11:13

Sinds ik 65 ben zit ik dus ook in een risicogroep. Heb alles bedacht waarom ik geen risico loop en dus geen vaccinatie behoef. Ik hou niet zo van die dingen. Waarom eigenlijk? Kan dat geen eens goed benoemen. Omdat het niet natuurlijk is of om wat voor reden dan ook. Werd er tureluurs van. Waarom dan wel de prik gehaald? Omdat ik geen risico wil zijn voor anderen. Dat gaf bij mij de doorslag. Zorgen voor mijn naasten.
Zo ook nu bij mij. Nobel en lovenswaardig Dirk JanAfbeelding. Trotzdem, je schijnt ook nog steeds mensen te kunnen besmetten als je in geënt bent heb ik weer gelezen. De voorlichting is door Hugo J. ook naadje. Maar waarschijnlijk laat ik hem er ook maar injassen. Ga eerst nog even lezen en overwegen.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Dirk Jan » zo 16 mei 2021, 11:27

Trotzdem, je schijnt ook nog steeds mensen te kunnen besmetten als je in geënt bent heb ik weer gelezen. De voorlichting is door Hugo J. ook naadje. Maar waarschijnlijk laat ik hem er ook maar injassen. Ga eerst nog even lezen en overwegen.

Ja, daarom blijf ik afstand houden, overleg met collega's via beeldbellen (Jitsi) en als er iemand langskomt gaan de ramen tegen elkaar open. En op vakantie naar het buitenland hoef ik niet meer sinds ik 18 jaar geleden ben verhuisd naar Borger. :)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 15:39

Voor mijzelf de afweging gemaakt:

Een goed normaal onderzoek omtrent een vaccin duurt minimaal 5 jaar. Wat er nu wordt ingespoten is dus een korte termijn experiment en wat er op de lange termijn voor bijwerkingen optreden is simpelweg onbekend. Dat is een feit want dat kan niet anders. Dat het een RNA vaccin is en nog niet eerder is toegepast op grote schaal in deze vorm is ook bekend. Wel dat sommige topsporters zich hebben laten inspuiten met een RNA vaccin om beter te presteren met de kennis dat ze korter leven. Geloof je dat niet? Zoek het zelf maar op. Zijn ouderem berichten van voor covid. Ook is nu wel bekend dat covid 19 infectie beestachtig kan zijn maar ook dat de grote groep er soepel doorheen gaat en de destijds verwachte pandemie godzijdank niet zo heeft uitgepakt als verwacht. De bijsluiter van het vaccin kan dus niet volledig zijn want geen lange termijn effecten bekend. Daarbij komt dat, de PCR test feitelijk niet zaligmakend is, de griep is er niet meer zoals de afgelopen 5 jaar waarin patiënten niet geplaatst konden worden in het overvolle ziekenhuis wat best een beetje gek is. Alles is nu covid19. En zo zijn er nog meer punten om te overwegen.

Ik heb zelf zoveel doorstaan om te blijven leven dat ik voor nu onbespoten wil blijven en het risico niet wil nemen met deze verse vaccins. Ik heb een medisch verleden en weet welk risico ik neem wat dat betreft. Er zijn bij mij fouten gemaakt en klachten die ik had zijn vaak niet serieus genomen als ik aan de bel trok, meerdere keren dus. Dat waren ook professionals waar ik nu op moet vertrouwen dat het vaccin geen gevaren voor mij individueel heeft, maar ik zie geen persoonlijke benadering alleen een prik. Als ik 1 ding heb geleerd van al die voorvallen is het de touwtjes in handen te houden want de profs werken volgens een standaard behandeling binnen hun vakgebied wat goed werkt maar niet als je buiten het boekje valt. Ik neem niemand iets kwalijk, het zijn ook maar mensen en die kunnen fouten maken net als ik en daarmee neem ik dus bewust mijn eigen verantwoordelijkheid en kies hoe en waar ik mij beweeg in de samenleving en waar ik investeer om mijn lichaam gezond en sterk te houden en als ik klachten heb, dan blijf ik sowieso thuis. Dat was al zo voor covid. Hoelang mag ik nog de samenleving in zonder paspoort...ik vind dat ik een goede gegronde rede heb om te wachten met het vaccin of om het helemaal niet te nemen.
Ook ik was op mijn hoede toen covid vorig jaar februari zijn intrede deed in Nederland, wat stond ons allemaal te wachten, van wie gaan we afscheid nemen? Angst, onzekerheid, ook bij mij. Angst heb ik niet meer, wel vertrouwen dat ik zelf wat kan doen en ik neem mijn verantwoordelijkheid om dat te doen om gezond te blijven. Iedereen zou zelf kunnen bepalen hoe die met zijn angst omgaat maar het mag nooit zo zijn dat ik iemand anders zijn angst moet en kan wegnemen door een vaccin te nemen.

Dat niet iedereen het mij eens zal zijn of begrijpt wat ik doe kan ik begrijpen, maar dit is mijn persoonlijke afweging en die is voor een ieder anders. Ieder zijn keus. Je hebt maar 1 lichaam voor 1 leven, wees er zuinig op en voel en denk na over wat je ermee doet want het is fijn ding, dat lichaam. Dat is mijn motto. Iedereen moet die zelf invullen. Dat vind ik.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 18:03

Een goed normaal onderzoek omtrent een vaccin duurt minimaal 5 jaar. Wat er nu wordt ingespoten is dus een korte termijn experiment
Volgens mij vlieg je daar de bocht uit, al vind ik dat je precies moet doen wat je wil natuurlijk.

Normaal gesproken gaat zo'n ontwikkeling die enorm kostbaar is stap voor stap en dan duurt het lang voordat de volgende fase wordt ingezet, omdat het anders een giga verspilling van geld is voor de industrie.

Nu voorzagen de farmaceuten naast grote risico's ook reusachtige winstkansen dus konden ze fase 2 en 3 en 4 alvast inzetten en het risico nemen dat ze later alles moesten weggooien wegens misukking.

Bovendien hadden regeringen van veel rijke landen ineens onbeperkt geld over om de industrieën te steunen, door middel van vele miljoenen bestellingen zelfs als het niks zou worden.

Zo kon het snel gaan.

Net zo met scheepsbouw en vliegtuigbouw in WOII aan geallieerde zijde. Kostte het eerst zeg maar een half jaar om een oorlogsschip te bouwen, op het laatst was het in een week gepiept, niet dat het dan slechte boten waren, maar de complete assemblage ging parallel, alles tegelijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 18:21

Als dat het argument is weet ik genoeg.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 18:43

Als dat het argument is weet ik genoeg. Afbeelding
Graag gedaan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » ma 17 mei 2021, 19:32

Het is niet alleen dat er ineens veel meer geld was en dat ontwikkelingen parallel werden uitgevoerd. Normaliter heeft men een jaar of meerdere jaren nodig om voldoende testpersonen te verzamelen, terwijl nu bij de ontwikkeling van de coronavaccins de mensen bij wijze van spreken aan de deur stonden om testpersoon te mogen zijn.

Daarnaast duurt het bij testen van andere geneesmiddelen vaak jaren voordat je met voldoende zekerheid iets kunt zeggen over de verschillen tussen placebo en het echte medicijn. Dat duurde, met dank aan het feit dat het een pandemie was, bij Covid ook veel korter.

Tot slot lag de basis voor het vaccin al op de plank (ook dat van het mrna vaccin) en wordt al tientallen jaren toegepast, ook op mensen. Het is geen nieuwe technologie maar iets dat zich al heeft bewezen.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 19:36

Het is niet alleen dat er ineens veel meer geld was en dat ontwikkelingen parallel werden uitgevoerd. Normaliter heeft men een jaar of meerdere jaren nodig om voldoende testpersonen te verzamelen, terwijl nu bij de ontwikkeling van de coronavaccins de mensen bij wijze van spreken aan de deur stonden om testpersoon te mogen zijn.

Daarnaast duurt het bij testen van andere geneesmiddelen vaak jaren voordat je met voldoende zekerheid iets kunt zeggen over de verschillen tussen placebo en het echte medicijn. Dat duurde, met dank aan het feit dat het een pandemie was, bij Covid ook veel korter.

Tot slot lag de basis voor het vaccin al op de plank (ook dat van het mrna vaccin) en wordt al tientallen jaren toegepast, ook op mensen.
Dat wist ik niet maar het verbaast me niks!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron